Formula 1: VN Singapurja in Japonske

8. 10. 2009
Deli

Mogoče pa se izide . . si je verjetno mislil zmagovalec VN Japonske Sebastian Vettel, ko je takole skočil v znak proslavljanja morda pomembne zmage.

Šestnajst točk, kolikor Sebastian Vettel dve dirki pred koncem prvenstva zaostaja za vodilnim v prvenstvu Buttonom, se zdi neulovljiva prednost, še zlasti če vemo, da mora Seb zaradi števila Jensonovih zmag dodati še točko (17 več jih mora torej osvojiti v Braziliji in v Abu Dabiju), če hoče biti prvak, a naj spomnimo, da je Kimi Räikkönen svoj naslov osvojil tudi, ko je dve dirki pred koncem zaostajal za enako število točk.

Precej manj, a vseeno velikih 14 točk zaostaja Jensonov moštveni kolega Rubens Barrichello. Proti Vettlu govorijo dejstva. Jenson Button mora, da premaga Nemca, osvojiti le še štiri točke več kot Vettel (pod pogojem, da zmaga).

Dirkač Red Bulla se sooča tudi s tehničnimi težavami, saj do konca sezone nima več nobenega novega motorja, kar pomeni, da se bo moral zanašati na že uporabljene kilovate, ob menjavi pa se sprijazniti s kaznijo – izgubo startnih mest, kar je glede na konkurenčnost, ki v zadnjih dirkah vlada na dirkah, velik minus.

Na koncu sezone prihaja Abu Dabi, povsem nova steza, na kateri bodo petkove priprave zelo pomembne, omejevanje kilometrine zaradi hranjenja motorja pa škodljivo. Sebastian bi imel na svojem kontu lahko tudi nekaj več singapurskih točk, če si zaradi prehitre vožnje ne bi pripeljal kazenske vožnje skozi bokse in s tem slovo od stopničk in morda celo zmage.

Singapursko dirko je v prahu, ki ga je dvignila afera z režiranjem lanske dirke (Piquet se je zaletel v zid, da je na stezo prišel varnostni avtomobil, in tako pomagal moštvenemu kolegu Alonsu) in odslovitev Flavia Briatoreja in Pata Symondsa iz Renaultovega moštva in F1 (Renault je predčasno ostal tudi brez dveh sponzorjev), brez večjih težav dobil Lewis Hamilton.

Mark Webber je na tej dirki z odstopom ostal tudi brez matematičnih možnosti, da postane letošnji prvak, Nico Rosberg pa je zaradi neumnosti, ko je pri izvozu iz boksov zapeljal čez polno črto, dobil kazen in ostal brez točk.

Japonska dirka . .

. . je bila precej bolj zanimiva od singapurskega nočnega spektakla. Namesto mestnega dirkališča je dirkače po nekajletnem odmoru pričakala odlična Suzuka. Zahtevna, hitra in najprej mokra. Ker so treningi večinoma potekali po mokri stezi, bolj zeleni dirkači ob prepovedi testiranj niso dobili dovolj kilometrov in na sobotnih kvalifikacijah se je zgodilo veliko nesreč, zaradi katerih so kvalifikacije tudi prekinili.

Oba dirkača Tora Rossa sta razbila svoja dirkalnika, v gumah je pristal tudi McLarnov Heikki Kovalainen, a ne tako hudo kot Timo Glock, ki pa je imel pri trku na ciljni ravnini vseeno veliko sreče, da jo je odnesel le z ureznino. Mika Häkkinen je sredi 90. let zaradi takega trka pristal v komi.

Nedeljska dirka se je večinoma odločala v boksih, kjer je Jarno Trulli recimo pridobil mesto, ki mu ga je na startu 'vzel' Lewis Hamilton, nekaj akcije pa je bilo tudi na stezi. Izstopajo dvoboj Sutila in Kovalainena, njun trk in srečni dobitnik zadnje točke Jenson Button.

Pianist ekipe Force India letos veliko večino dvobojev konča z vrtenjem, a si zasluži velik aplavz za spektakularne poteze. Verjetno je manj ploskanja pri Toru Rossu, saj je Alguersuari na dirki v znamenitem ovinku R130, ki ga dirkači odpeljejo s polnim plinom, izgubil oblast nad dirkalnikom in ga spektakularno razbil.

Na odseku, kjer je pred šestimi leti življenje izgubil motociklist Daidžiro Kato, letos na srečo ni bilo žrtev. V Suzuki je bilo zanimivo spremljati nekatere dirkače, katerih prihodnost visi v zraku. Glock in Kovalainen sta zletela s steze, Trulli pa je odpeljal eno najboljših dirk v svojem življenju.

F1 se zdaj seli v Brazilijo, kjer bo Rubens Barrichello ob bučni podpori svojih navijačev poskušal zmanjšati zaostanek 14 točk. Kdo ve, mogoče se pa izide Vettlu ali pa bo Jenson Button stvari vzel v svoje roke.

Rezultati dirke v Singapurju

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1.56:06, 337 (159, 656 km/h), 61 krogov, 309, 087 km

2. T. Glock (Toyota) + 9, 634

3. F. Alonso (Renault) + 16, 624

4. S. Vettel (RBR-Renault) + 20, 261

5. J. Button (Brawn-Mercedes) + 30, 015

6. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) + 31, 858

7. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 36, 157

8. R. Kubica (BMW) + 55, 054

9. K. Nakadžima (Williams-Toyota) + 56, 054

10. K. Räikkönen (Ferrari) + 58, 892

11. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 59, 777

12. J. Trulli (Toyota) + 73, 009

13. G. Fisichella (Ferrari + 79, 890

14. V. Liuzzi (Force India-Mercedes) + 93, 50

Najhitrejši krog

Räikkönen (Ferrari) 1:45, 599

Odstopi

J. Alguersuari (STR-Ferrari) – zavore, S. Buemi (STR-Ferrari) – menjalnik, M. Webber (RBR-Renault) – zavorni kolut, A. Sutil (Force India-Mercedes) – posledice nesreče, N. Heidfeld (BMW) – nesreča, R. Grosjean (Renault) – nesreča

Kvalifikacije

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:47, 891

2. S. Vettel (RBR-Renault) 1:48, 204

3. N. Rosberg (Williams-Toyota) 1:48, 348

4. M. Webber (RBR-Renault) 1:48, 722

5. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) 1:48, 828

Rezultati dirke na Japonskem

1. S. Vettel (RBR-Renault) 1.28:20, 443 (208, 900 km/h), 53 krogov, 307, 573 kilometrov

2. J. Trulli (Toyota) + 4, 877

3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 6, 472

4. K. Räikkönen (Ferrari) + 7, 940

5. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 8, 793

6. N. Heidfeld (BMW) + 9, 509

7. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) + 10, 641

8. J. Button (Brawn-Mercedes) + 11, 474

9. R. Kubica (BMW) + 11, 777

10. F. Alonso (Renault) + 13, 065

11. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 13, 735

12. G. Fisichella (Ferrari) + 14, 596

13. A. Sutil (Force India-Mercedes) + 14, 959

14. V. Liuzzi (Force India-Mercedes) + 15, 734

15. K. Nakajima (Williams-Toyota) + 17, 973

16. R. Grosjean (Renault) + 1 krog

17. M. Webber (RBR-Renault) + 2 kroga

Ni štartal

T. Glock (Toyota) – poškodba

Najhitrejši krog

M. Webber (RBR-Renault) 1:32, 569 (225, 833 km/h)

Odstopi

J. Alguersuari (STR-Ferrari) – s steze, S. Buemi (STR-Ferrari) – sklopka

Kvalifikacije

1. S. Vettel (RBR-Renault) 1:32, 160

2. J. Trulli (Toyota) 1:32, 220

3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:32, 395

4. A. Sutil (Force India-Mercedes) 1:32, 466

5. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) 1:32, 660

Vrstni red voznikov

1. Button 85, 2. Barrichello 71, 3. Vettel 69, 4. Webber 51, 5, 5. Räikkönen 45, 6. Hamilton 43, 7. Rosberg 34, 5, 8. Trulli 30, 5, 9. Alonso 26, 10. Glock 24 . .

Vrstni red moštev

1. Brawn-Mercedes 156, 2. RBR-Renault 120, 5, 3. Ferrari 67, 4. McLaren-Mercedes 65, 5. Toyota 54, 5, 6. Williams 34, 5, 7. Renault 26, 8. BMW 24, 9. Force India-Mercedes 13, 10. STR-Ferrari 5

Mitja Reven, foto: Moštva

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol