Formula 1: VN Velike Britanije

Razni strokovnjaki pri avtomobilski organizaciji FIA, vodje moštev, novinarji ali le ljubitelji formule 1 že dolgo iščejo način, da bi bila kraljica avtomobilskega športa spet zanimiva. Da bi spet prišel do izraza dirkač. V Silverstonu smo videli, da ima vreme vse odgovore.

17. 7. 2008

Na kvalifikacijah suho, nato (za Veliko Britanijo tako značilno) rahlo pršenje, potem pa pravi poletni naliv. Vreme se je poigralo z živci strategov v posameznih moštvih, saj sta bili izbira gum in taktika postankov v boksih prej ugibanje kot racionalna odločitev.

Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) je bil prvič v življenju najhitrejši na uradnih kvalifikacijah, kar je bilo bolj kot ne presenečenje. Vsi smo namreč pričakovali, da bo Lewis Hamilton na domači stezi pokazal, zakaj so Britanci tako uspešni v dirkanju, vendar ga je napaka v hitrem krogu prestavila v ozadje.

Presenečenje sobotnega dela treninga je bil tudi Webber, ki je z manj konkurenčnim dirkalnikom (in podaljšano pogodbo z ekipo Red Bull Racing v žepu) zasedel odlično drugo mesto na dirkališču, ki se čez dve leti poslavlja od najhitrejše avtomobilske karavane.

Da, prav ste prebrali ? po velikih investicijah, ki jih je zahteval prav šef formule 1 Bernie Ecclestone, je ta zdaj presenetljivo podpisal pogodbo z dirkališčem v Donington parku. Zato bomo lahko v Silverstonu, sicer predelanem nekdanjem vojaškem letališču, poslušali rohnenje zmogljivih motorjev sodobne formule 1 le še prihodnje leto, leta 2010 pa bo že na vrsti dirka v Doningtonu.

Kovalainen je v prvem krogu še hrabro zadržal Hamiltona za seboj, v četrtem krogu pa je temnopolti Britanec s tveganim manev­rom pokazal, da lanska uspešna sezona le ni bila naključje. Prvi, ki je na spolzki stezi začel balet vrhunskih dirkalnikov, ki so bili zaradi strogih pravil brez sistema proti zdsavanju pogonskih koles, je bil Webber, nato pa so sledili še drugi. Zdi se, kot da ni bilo dirkača, ki ne bi okusil sladkosti tako imenovanega 'donata' (vrtenje okoli osi), le Hamilton je bil videti z drugega planeta.

Zavrtel se je tudi Kovalainen in tako brez boja prepustil trenutno drugo mesto Räikkönenu. Nato se je lepo videlo, da sta v močnem deževju zelo konkurenčna dirkača v BMW-jevih in tista v McLarnovih dirkalnikih, takoj ko je začelo manj deževati, pa je prišel v ospredje Ferrari.

Ko je začelo močno deževati, je bil Hamilton hitrejši od drugega Räikkönena kar po sedem sekund na krog! Pozitivno presenečenje dirke je bilo prehitevanje Haidfelda, ki je v istem ovinku prehitel tako Räikkönena kot Kovalainena, največ smeha številnih gledalcev na dirkališču in pred televizijskimi sprejemniki pa je bilo namenjenega trenutno vodečemu v skupnem seštevku Felipu Massi.

Voznik Ferrarija se je že v prvem krogu zavrtel, čez nekaj krogov še enkrat, potem pa še tolikokrat, kot bi hotel podreti rekord v vzvratni vožnji ali pri poskakovanju čez pesek in travo, ki očitno varujeta gledalce ob progi, ne pa prehitre dirkače.

Sicer je vsem znano, da Massa nima rad vožnje po dežju, vendar to še ne pomeni, da se po mokrem tudi ne znaš peljati. Pri preplačanih dirkačih formule 1 je taka sramota bolj kot ne izjema, vendar dokazuje, da je prepoved elektronskih pomagal bolj prizadela tiste, ki se niso dovolj kalili v nižjih kategorijah avtomobilskega športa.

Po izvrstni lanski sezoni je Hamilton letos pod hudim pritiskom javnosti, sponzorjev in ekipe, zato so slabši rezultati mogoče celo pričakovani. Toda s prepričljivo zmago na domačih tleh, ko v kaotičnih razmerah ni naredil niti ene večje napake, predvsem pa ko je za več kot minuto prehitel drugo- in tretje­uvrščenega, druge pa kar za cel krog, je znova dokazal, da je iz pravega testa. Iz tistega, iz katerega vzhajajo prvaki.

Rezultati dirke

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1.39:09, 440, 60 krogov, 186, 585 km

2. N. Heidfeld (BMW) +68, 577

3. R. Barrichello (Honda) +82, 273

4. K. Räikkönen (Ferrari) +1 krog

5. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +1 krog

6. F. Alonso (Renault) +1 krog

7. J. Truli (Toyota) +1 krog

8. K. Nakajima (Williams-Toyota) +1 krog

9. N. Rosberg (Williams-Toyota) +1 krog

10. M. Webber (RBR-Renault) +1 krog

11. S. Bourdais (STR-Ferrari) +1 krog

12. T. Glock (Toyota) +1 krog

13. F. Massa (Ferrari) +2 kroga

Najhitrejši krog

K. Räikkönen (Ferrari) 1:32, 150 (200, 842 km/h)

Odstopi

R. Kubica ? nesreča, J. Button ? nesreča, N. Piquet ? nesreča, G. Fisichella ? nesreča, A. Sutil ? nesreča, S. Vettel ? nesreča, D. Coulthard ? nesreča

Kvalifikacije

1. H. Kovalainen (Ferrari) 1:19, 957

2. M. Webber (RBR-Renault) 1:20, 982

3. K. Räikkönen (Ferrari) 1:20, 370

4. L. Hamilton (McLaren Mercedes) 1:20, 288

5. N. Heidfeld (BMW) 1:21, 022

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 48, 2. Massa 48, 3. Räikkönen 48, 4. Kubica 46, 5. Heidfeld 36, 6. Kovalainen 24, 7. Trulli 20, 8. Webber 18, 9. Alonso 13, 10. Barichello 11 …

Vrstni red moštev

1. Ferrari 96, 2. BMW 82, 3. McLaren-Mercedes 72, 4. Toyota 25, 5. Red Bull 24, 6. Williams 16, 7. Renault 15, 8. Honda 14, 9. Toro Rosso 7

Aljoša Mrak, foto:? moštva, GEPA Pictures

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri