Gorske dirke: Čedad

21. 10. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Na zadnji dirki slovenskega prvenstva, ki je gostovala v Italiji, je bil med prijavljenimi na naše prvenstvo najhitrejši Marietto Nalon (F3000 Lola Zytek), a najzanimivejši je bil dvoboj med Sašem Horvatom in Laszlom Hernadijem. Dobil ga je Mariborčan.

V osiromašeni domači konkurenci, saj se je v bližino Čedada odpravilo le 22 dirkačev, sta ostali nerešeni le vprašanji, kdo bo zmagovalec oziroma prvak v prvi in tretji diviziji. V drugi diviziji je Aleš Prek s Hondo Civic Type-R postal prvak že predčasno, v drugih prej omenjenih divizijah pa so verjetno pred dirko slabo spali Sašo Horvat, na naše prvenstvo prijavljeni Madžar Laszlo Hernadi, Franjo Merkač in Denis Savič.

V izredno dobro zastopani dirki, saj je poleg prvenstva Triveneta in Friuli Venezia Giulia (Campionato Triveneto in Campionato Friuli Venezia Giulia) štela tudi za avstrijsko in prvič za slovensko prvenstvo, se je na startu 6, 6-kilometrske steze pojavilo skoraj 140 ­sodobnih dirkalnikov in 50 starodobnikov.

A da najdaljši boksi v našem prvenstvu in 32. ponovitev dirke še ne pomenijo tudi kakovosti, priča slaba organizacija. Prav gotovo bi se Italijani lahko marsikaj naučili od naših organizatorjev.

Ob odsotnosti Vladimirja Stankoviča in Marjana Smrdelja je Italijan Marietto Nalon, ki je podobno kot Hernadi prijavljen na slo­vensko prvenstvo, zlahka zmagal. Stankovič pokvarjenega menjalnika še ni popravil, Smrdelju pa se dirka ni zdela primerna formuli 3000. »Preveč ozka cesta, težava so predvsem tako imenovani hardi, « je dejal Smrdelj, ki pa se je na dirki vseeno pojavil, a v vlogi mehanika svoji hčerki Sanji. »Če kdo misli, da je problem vzdrževati formulo, se bridko moti. Proti Yugu se lahko skrije, « je dejal Marjan in se potožil, da še zdaj niso odkrili težave z motorjem, ki že nekaj dirk upočasnjuje Sanjo.

A oči številnih slovenskih, pa tudi italijanskih in avstrijskih navijačev so bile uprte v dvoboj Horvata in Hernadija. Oba v Mistubishijih Lancerjih in z enakim številom točk pred zadnjo dirko. »Najbolj me je bilo strah, da bi naredil neumnost ter ne videl cilja, « je dejal Horvat, ki je znova nastopal z relijskim dirkalnikom z odstranjenim omejevalnikom pretoka zraka in dodelano ­elektroniko, saj motor dirkalnika prave skupine F še izdelujejo. Njegovi pomisleki so bili upravičeni, saj je na treningu v šikani že peljal po dveh gumah ter komaj ostal na stezi.

Na koncu je prepričljivo premagal Madžara in se z zmago med turističnimi avtomobili vpisal kot letošnji prvak (sicer uradno divizije III) gorskega prvenstva. Podobno živčen je bil pred startom tudi Franjo Merkač, ki je v najnižji diviziji sicer imel prednost 45 točk pred Denisom Savičem, vendar pa je priznal, da ne zna taktizirati. »Dirkati s polnim plinom ni težava, priti zanesljivo v cilj pa ni tako preprosto, saj bi rad tudi tukaj dosegel odmeven rezultat, « je dejal hitri Korošec, ki se zaveda, da je verjetno zadnja sezona, ko je Yugo še lahko pred hitrimi Roverji, Volkswagni in Škodami.

Na koncu je sicer slavil Denis Savič, a je Merkač največjemu priznanju v pokalu Yugo vseeno dodal še tistega za najuspešnejšega v diviziji I. Čestitamo! V diviziji II je seveda znova slavil Aleš Prek, ki je neulovljiv za tekmece tudi v skupini N, kjer kraljujejo Mitsubishiji in Subaruji. Igor Dekleva je bil prijavljen z Alfo, vendar je na start prišel z najšibkejšim dirkalnikom, ki ga imajo v domači garaži, to je s pokalnim Cliom. »Na žalost je Alfi 155 ST na dirki v Bosni odpovedal motor, 156 ST pa še ni končana. Bi bil pa z Alfo 156 neprimerno hitrejši na tej stezi, « se je Deklevi stožilo po italijanski lepotici.

Sezona 2009 je končana. Na žalost se je bomo spominjali po osiromašeni konkurenci in drugem delu prvenstva, ki se je odvijalo le v tujini. Ali niso na zvezi AŠ2005 še pred približno letom dni govorili, da je domačih organizatorjev toliko, da bodo mogoče naredili celo drugo ligo?

Rezultati

1. Franco Cinelli (ITA, Lola B99/50) 6:33, 817

2. Adriano Zerla (ITA, Osella PA21s) + 11, 999

3. Stefano Gazziero (ITA, Reynard Nippon) + 31, 188

4. Marietto Nalon (ITA, Lola Zytek) + 35, 360

20. Sašo Horvat (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:06, 171

29. Aleš Prek (SLO, Honda Civic Type-R) + 1:27, 168

35. Slavko Zorman (SLO, Renault Clio Williams) + 1:31, 571

37. Igor Dekleva (SLO, Renault Clio Cup) + 1:32, 989

DIVIZIJA I:

1. Denis Savič (Rover MG 105) 8:35, 280

2. Franjo Merkač (Zastava Yugo) 8:48, 682

3. Miha Prek (Volkswagen Polo) 8:51, 494

DIVIZIJA II:

1. Aleš Prek (Honda Civic Type-R) 8:00, 985

2. Slavko Zorman (Renault Clio Williams) 8:05, 388

3. Bojan Makarovič (Renault Megane) 8:31, 360

DIVIZIJA III:

1. Sašo Horvat (Mitsubishi Lancer EVO IX) 7:39, 988

2. Igor Dekleva (Renault Clio Cup) 8:06, 806

3. Laszlo Hernadi (Mitsubishi Lancer EVO VIII) 8:17, 281

Rezultati v DP:

DIVIZIJA I:

1. Merkač 320

2. Savič 290

3. M. Prek 195

DIVIZIJA II:

1. A. Prek 360

2. Zorman 270

3. Menard 198

DIVIZIJA III:

1. Horvat 260

2. Hernadi 235

3. Dekleva 208

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja