Irski reli za EP: Prevlada domačinov, Rok Turk v zlati sredini

4. 4. 2015
Deli

Če smo lahko lani na tem reliju videli popolno prevlado Škodinih dirkačev, saj so imeli favorizirani Peugeotovi vozniki težave s pregrevanji motorjev, pa je letos domačin Craig Breen (Peugeot 208 T16) veliko dela le s hitrim domačim tekmecem, ki je nato v preveliki vnemi doživel nesrečo na 16. hitrostni preskušnji. Naša posadka Rok Turk-Blanka Kacin se je s Peugeotom 208 R2 uvrstila v zlato sredino razreda ERC3.

Letos ni bilo dvoma, da bo zmagal eden od domačih dirkačev, saj sta se do 16. hitrostne preskušnje za vsako sekundo borila le Craig Breen s Peugeotom 208 T16 in Robert Barrable s Fordom Fiesto R5, ki je bil lani tretji. Toda Barrable je le dve hitrostni preskušnji pred koncem hotel preveč, naredil napako in odstopil zaradi nesreče. Tako je mladi, 25-letni Breen zadnje metre relija spustil ritem in omogočil Poljaku Kajetanu Kajetanowiczu (Ford Fiesta R5), da se je približal na le nekaj sekund. Toda čeprav je bil Poljak edini, ki se je lahko enakovredno kosal z močno domačo zasedbo, je drugo mesto za enega od favoritov za lovoriko letošnjega prvaka vseeno dober izkupiček.

Škoda, da je moral Francoz Robert Consani odstopiti zaradi tehničnih težav s povsem novim Citroënom DS 3 R5 (najprej je odpovedal menjalnik, nato pa še motor), saj bi lahko glede na hitrost na začetku dirke še dodatno zaposlil hitra brata Moffet. Alexey Lukyanuk je s Fordom Fiesto R5 prvič nastopal na asfaltnem reliju za evropsko prvenstvo, vendar bolj kot ne neuspešno, saj mu je že na začetku odpovedala polgred, nato pa ni ujel pravega ritma najboljših.

Na reliju, ki se je odvijal 2.500 kilometrov od Slovenije, smo imeli tudi našo posadko. Na hitre irske ceste, polne prevojev s pogosto blatnim ali mokrim asfaltom, sta se podala tudi Rok Turk in Blanka Kacin s Peugeotom 208 R2 in se na koncu uvrstila na 24. mesto v skupni razvrstitvi relija in 7. mesto v razvrstitvi ERC3. Da je bilo težko, ne dvomimo, saj sta se prvič podala na specifične irske ceste, kjer je poznavanje terena več kot pomembno. In da se v razredu ERC3 mladeniči ne šalijo, pričajo posamezni časi najboljših ter število odstopov. Če je prvo hitrostno preskušnjo v tej razvrstitvi končalo 22 dirkačev, je zastavico zadnje doživelo le 11 dirkačev. Veliko presenečenje je konkurenčnost dirkalnika Opel Adam R2, saj sta dva dirkača pustila za seboj kar pet Peugeotov 208 R2. Šele na koncu razvrstitve vidimo še dva podhranjena Forda Fiesti R2 ter edino predstavnico nežnejšega spola, Bolgarko Stratievo s Citroënom C2 R2 Maxom. Bolgarka je seveda zmagala med ženskimi posadkami, saj je Playboyjeva lepotička Inessa Tushkanova Mitsubishija Lancerja EVO X precej predelala v hudi nesreči.

Evropsko prvenstvo v reliju se nadaljuje v začetku junija na Azorih. (AMr)

FOTO: ERC in Uroš Modlic

Rezultati:
1. Breen-Martin IRL Peugeot 208 T16 2.04:04,5
2. Kajetanowicz-Baran POL Ford Fiesta R5 + 6,4
3. Moffett J.-Rowan IRL Ford Fiesta S2000 + 1:42,3
4. Moffet S.-Atkinson IRL Ford Fiesta S2000 + 2:24,1
5. Martin-Salva FRA Peugeot 208 T16 + 2:41,2
10. Bergkvist-Sjoberg ŠVE Opel Adam R2 + 8:08,3*
24. Turk-Kacin SLO Peugeot 208 R2 + 16:29,4
*zmagovalec v razredu ERC3

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja