Napoved gorske dirke Ilirska Bistrica 2015: Pri nas spet evropska smetana

19. 8. 2015
Deli

Zadnji konec tedna v avgustu, točneje 29. in 30. avgusta, bo nad Ilirsko Bistrico rohnelo. Spet bomo v Sloveniji gostili najboljše avtomobiliste, ki nastopajo v evropskem prvenstvu v gorskih dirkah. Na startu naj bi bila tudi trenutno vodilna v kategoriji 2 in 1, Italijan Simone Faggioli (Norma M20 FC) in Makedonec Igor Stefanovski (Mitsubishi Lancer EVO IX), seveda pa ne bodo manjkali niti najboljši slovenski in avstrijski dirkači, saj dirka velja tudi za prvenstvo naših severnih sosedov.

Letos bo dirka organizirana že enaindvajsetič, če ne štejemo prvega piknika na Mašunu, za kar je treba pohvaliti predvsem idejnega očeta, pobudnika ter večletnega organizatorja Mira Gardelina ter v zadnjih letih slovensko krovno zvezo za avtomobilski šport, AŠ 2005. In če bo vreme lepo, lahko (spet) pričakujemo rekord steze, ki znaša 1.59,65 (Simone Faggioli s prototipom Norma, skupna razvrstitev) oziroma 2.14,68 (Avstrijec Andreas Gabat s Fordom Escortom Cosworthom, razvrstitev med 'turističnimi' dirkalniki).

Na startu, kot lahko vidite na pripeti povezavi, bo (če lahko verjamemo seznamu prijavljenih) 185 dirkačev, ki se bodo pomerili na petkilometrski progi med Ilirsko Bitrico in Šembijami. Favorit dirke bo znova Italijan Faggioli, ki nastopa s tovarniškim prototipom Norma, verjetno pa ne bo sedel križem rok niti Čeh Miloš Beneš, ki je slavil že leta 2012 in 2013. Žal pa ne bo trikratnega zmagovalca, ki je nekoč navduševal številne slovenske navijače z brezkompromisnimi vožnjami. Francoz Lionel Regal (Reynard 01L) se je smrtno ponesrečil leta 2010 na švicarski gorski dirki Saint-Ursanne, ko je z veliko hitrostjo končal ob drevesu. Manjkal pa bo tudi hitri Španec Ander Vilarino, ki je na ilirskobistriški dirki slavil dvakrat, saj je po hudi nesreči na avstrijski dirki Rechberg leta 2006 moral leto dni počivati, nato pa se je preusmeril v dirke, ki potekajo na pravih dirkališčih. Zato gledalci, upoštevajte navodila redarjev, saj dosežejo formule in prototipi v spodnjem delu proge tudi več kot 250 km/h!

Poleg starodobnikov in navitih zverin, ki imajo večinoma avstrijske zastave (da, prišel naj bi tudi Felix Pailer z zelo hitro oranžno Lancio Delto Integrale), bodo prava paša za oči tudi naši dirkači. V prvenstvu sicer vodi Peter Marc (Mistubishi Lancer EVO IX) pred Alešem Prekom (Honda Civic Type-R) in aktualnim prvakom Matevžem Bohom (Mitsubishi Lancer EVO IX), vendar lahko največ pričakujemo od domačina Milana Bubniča. Z Lancio Delto Integrale, ki ima po novem tudi nastavljiv zadnji spojler, bo po zmagoslavju v Lučinah prav gotovo trd oreh za tekmece. Prav tako bo zagrizen boj v diviziji I,  čeprav je Andrej Prelc s Suzukijem Swiftom GTi letos slavil na vseh dirkah za državno prvenstvo.

Držimo pesti, da bo Patrik Zajelšnik, ki uspešno nastopa s prototipom Norma M 207 V8 s slovensko dirkaško licenco za velenjski klub V-racing, znova stopil vsaj na najnižje zmagovalne stopničke, čeprav bi domača zmaga na tej prestižni dirki kar prijala. (AMr)

Foto: Uroš Modlic

Tukaj dobite seznam prijavljenih dirkačev

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja