Nissanov električni dirkalnik

26. 6. 2013
Deli

Nissanovcem novi koncepti na področju dirkanja niso tuji. Prav oni so bili tisti, ki so podprli nenavadni DeltaWing, na primer.

Enako velja za električne dirkalnike. Pri Avto Magazinu smo enega od njih, Leaf Nismo RC EV že vozili, tokrat pa so predstavili mnogo hitrejši dirkalnik. Imenuje se ZEOD RC (in po osnovni obliki je zelo podoben DeltaWingu).

Kratica pomeni Zero Emission On Demand Racing Car (torej dirkalnik pri katerem lahko voznik izkopi motor z notranjim izgorevanjem in uporablja le električni pogon) , prvič pa bo nastopil na dirki 24 ur Le Mansa naslednje leto (o tragični letošnji dirki smo poročali tule). Organizatorji so mu že dodelili boks 56, dodatne bok in štartno mesto izven siceršnjega največjega dovoljenega števila dirkalnikov. Boks 56 je namenjen tehnološko naprednim vozilom. "ZEOD RC nam bo omogočil testiranje pogonskega sklopa, ki bo v prihodnosti poganjal dirkalnike razreda LMP1," je poudaril Andy Palmer, izvršni podpredsednik Nissana. Glede na to, da imajo najhitrejši dirkalniki kraljevskega razreda LMP1 sedaj hibridne pogonske sklope je tovrsten električni pogon seveda logično nadaljevanje in zadnja stopnica pred popolnoma električnimi dirkalniki.

Tehnične podrobnosti dirkalnika še niso znane, jasno pa je da bo imel ali hibridni pogonski sklop z dovolj velikimi baterijami in elektromotorjem, da bo lahko dirkal le na elektriko (kar je manj logična in pri masi potratnejša rešitev), ali pa popolnoma električni pogon z motorjem z notranjim izgorevanjem, ki bo služil le kot podaljševalnik dosega (kar je boj logična rešitev, saj je takšen motor lahko manjši, lažji in ima manjšo porabo). Pri Nissanu poudarjajo, da bodo do dirke naslednje leto preizkusili več opcij pogona in se odločili za najbolj dirkaško učinkovito.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"