Pokali v Sloveniji

Potrebna je le dobra volja, da se izpelje kakšen nov pokal v Sloveniji, saj zanimanje očitno je! Ne verjamete?

4. 1. 2007

Povem vam, da sta kar dva kluba, ki se že nekaj časa intenzivno ukvarjata s tem, da bi v Sloveniji znova izpeljali izenačen in zanimiv pokal na krožnih in gorskih dirkah. Prvi so pri AK Lamko, ki tudi sicer držijo roko nad domačim krožnim prvenstvom, saj so na Renault Slovenija poslali ponudbo za nakup 15 dirkalnikov.

"Najprej smo se z zainteresiranimi vozniki, ki jih ni malo, pogovarjali o tem, da bi v Slovenijo pripeljali odhajajoče pokalne Clie RS, ki stanejo od slabih 10 do 20 tisoč evrov. Pač odvisno od zdravja dirkalnika. To so zelo hitri avtomobili, ki imajo okoli 196 ’konjev’, šeststopenjski sekvenčni menjalnik in maso le okoli 900 kilogramov. Žal pa so si Švicarji, Nizozemci in Nemci premislili in bodo stare pokalne Clie še vedno uporabljali v svojih prvenstvih, zato se teh avtomobilov ne prodaja več tako množično."

"Zato smo se z zainteresiranimi vozniki dogovorili, da naredimo tudi mi korak naprej in poskušamo nabaviti nove pokalne Clie RS, ki imajo okoli 205 ’konjev’, 1.060 kilogramov in enak šeststopenjski menjalnik kot stara dirkalna različica, ki je – vsaj po razpoložljivih podatkih sodeč – verjetno hitrejša kot večji in težji naslednik, " je dejal Darko Dubarič iz AK Lamko.

Na Renault Slovenija so poslali ponudbo, ki vključuje tri možnosti: da so le sponzor, da dirkačem oddajo dirkalnike na lizing in jih ti potem v treh letih odkupijo, ali da jih kupijo Renaultovi prodajalci, nato pa bi s pomočjo AK Lamka izbrali dirkače. Seveda bi bili podvozje, menjalnik, motor in elektronika zapečateni, da bi bila tehnika res enaka. Smeli načrt avtomobilskih zanesenjakov ima le dve slabi strani: novi pokalni Clio RS stane okoli 35.000 evrov, kar je za večino slovenskih dirkačev na žalost prevelik zalogaj, dirkalnike pa bodo pri Renault Sportu začeli dostavljati šele konec januarja 2007. Pozno in drago, skratka!

Verjetno veliko bolj uresničljiva je ideja velenjskega kluba V-Racing, kjer so svoje moči usmerili v (prejšnjega) Renaulta Clia 1.4 16V. Da, prav takega, kot ga sedaj brez prediha izdelujejo v Revozu, in tehnično podobnega tistemu, kar bo skrito pod karoserijo prihodnjega Twinga.

"Treba je biti stvaren in si priznati, da bi vsi radi imeli veliko novih pokalnih avtomobilov Renault Clio RS, vendar je to za slovenske razmere utopija. Zato smo se pri V-Racingu domislili, da bi naredili prejšnjega Clia 1.4 16V po nacionalni homologaciji. To pomeni, da bi avtomobil predelali po vseh varnostnih kriterijih FIA, vendar bi se omejili na predelave, ki so res nujne (glej priloženo tabelo, op. a.). S tem bi dosegli, da bi bil okoli 100-’konjski’ pokalni avtomobil cenovno dostopen, saj smo izračunali, da bi za pripravo pokalnega dirkalnika (avto, dirkaška oprema, delo) potrebovali le 11.715 evrov (okoli 2, 8 milijona tolarjev)."

"Prednost tega avtomobila je še, da ga lahko nadgradiš v skupino N (okoli 15.481 evrov ali 3, 7 milijona tolarjev) ali A (okoli 21.757 evrov ali 5, 2 milijona tolarjev). Bil bi prava alternativa zdajšnjim Yugom, ki jih je v Sloveniji veliko, saj bi lahko s takimi dirkalniki nastopili tako na krožnih in gorskih dirkah kot tudi na relijih in dirkah paralelnega relikrosa. Da je dirkalnik res konkurenčen v najšibkejši diviziji, smo dokazali v sezoni 2006, ko je bil Matej Grudnik prvak v paralelnem relikrosu v naši uvodni sezoni, " je še poudaril Rihard Grudnik.

Da je dirkalnik res prijeten, saj je predvidljiv (dobro podvozje! ) in hiter (dokazano! ), smo se lahko prepričali tudi pri Avto magazinu, ko smo ga priganjali na logaški stezi. Verjamete ali ne, sliši se kot močnejši Clio RS skupine N, v nasprotju z različico RS pa lahko zanj dobite nadomestne dele na vsakem odpadu. Če bi torej pri Revozu oziroma Renaultu Slovenija ponudili roko in bi avtomobile prodajali po tovarniški ceni, mogoče celo brez nepotrebne opreme (sedeži, notranja izolacija . . ), bi si v Sloveniji marsikdo lahko nabavil nov, cenovno dostopen dirkalnik. Da ne govorimo o še cenejšem pokalu Dacia Logan 1.6 MPI, za katerega lahko kupite dirkaški kit kar v Renault Sport Technologies!

Dejstva, da je naš dolgoletni pokal Seicento pustil globoko sled v slovenskem dirkanju, saj iz njega izhajajo Tomaž Kaučič, Asja Zupanc, Alex Humar, Miha Jezeršek, Saša Kapetanovič in drugi, ne more zanikati nihče. Se bo zgodba ponovila z drugim pokalom ali lahko kar pozabimo na to, da je treba nadarjenim ponuditi ugodne pogoje za dirkanje? Z malo dobre volje bi lahko zainteresirani združili moči.

Dirkalni Renault Clio 1.4 16V

Izhodišče: nov ali rabljen avtomobil, trivratni model, motor 98 ’konjev’

Namestitev dirkalnih delov: varnostna kletka Sparco, dirkalni sedež Sparco, dirkalni varnostni pas, športni volan, lahke notranje obloge vrat in zadnjih bokov, gasilni aparat, varnostne zaponke za pokrov motorja in prtljage, varnostno stikalo za osrednji izklop električnega napajanja

Zavore: vgradnja prednjih dirkalnih ploščic Ferodo (P, N, A), vgradnja zadnjih zavornih oblog Sinter (P, N, A), izklop ABS-a (P, N), odstranitev regulatorja ABS in inštalacije (A), vgraditev regulatorja zavorne moči (N, A),

namestitev inštalacije v kabino in prevezava (N, A), zamenjava gibljivih cevi s cevmi z jeklenim opletom (P, N, A)

Podvozje: znižane vzmeti Eibach in predelani trši serijski blažilniki (P), blažilniki in vzmeti sport KW (N, A)

Motor: predelava serijske elektronike, namestitev športnega zračnega filtra (P, A), vgradnja športnega zračnega filtra – samo vložka (N), zamenjava odmičnih gredi (A), poliranje kanalov v glavi (A), zamenjava potisne plošče in sklopke (N, A), zamenjava batov (A), odstranitev kompresorja klimatske naprave, namestitev novega nosilca alternatorja – brez klimatske naprave, namestitev novega alternatorja, namestitev novega krajšega klinastega jermena

Menjalnik: zamenjava glavnega prenosa diferenciala s krajšim (P), zamenjava glavnega prenosa in namestitev zapore diferenciala (N), zamenjava glavnega prenosa, namestitev zapore diferenciala, zamenjava vseh zobnikov z novimi prestavnimi razmerji s sinhroni in poševnim ozobjem (N, A), zamenjava glavnega prenosa in namestitev zapore diferenciala, zamenjava vseh zobnikov z novimi prestavnimi razmerji brez sinhronov in z ravnim ozobjem (A)

Kolesa: serijska aluminijasta platišča 6 x 15 (P), dirkaška aluminijasta platišča 7 x 15 (N, A), dirkaška aluminijasta platišča 7 x 16 (A), športne serijske gume 195/50 R15 (P), dirkalne gume 190/580/15 (N, A), dirkalne gume 200/580/16 (A)

Izpuh: zamenjava zadnjega lonca s športnim DeVito in zamenjava cevi do katalizatorja (P, N), zamenjava zadnjega lonca DeVito in cevi do katalizatorja, dirkalni katalizator in cev s priklopom na serijski izpušni sistem (N, A)

Olja: dirkaško zavorno olje, dirkaško motorno olje in dirkaško olje za menjalnik

Aljoša Mrak

Foto: Saša Kapetanovič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri