Porschejevi prototipi se vračajo v Le Mans!

13. 6. 2013
Deli

Skoraj točno dve leti mineva od tedaj, ko so se pri Porscheju odločili, da se bodo s tovarniškim moštvom vrnili na svetovno prvenstvo v vztrajnostnih dirkah (FIA WEC) in v Le Mans.

In projekta so se lotili resno, saj so v Weissachu, kjer sicer domuje Porschejev športni oddelek, zgradili nove objekte, v katerih dela okoli 200 zaposlenih, ki so zadolženi za projekt Le Mans.

In prav po stezi v Weissachu je (in to nekaj tednov pred zadanim rokom, na kar je bil Fritz Enzinger, šef projekta LMP-1, še posebej ponosen) novi Porschejev prototip razreda LMP-1 nabral prve kilometre. "Pri razvoju avtomobila sodelujem že od začetka in ponosen sem, da sem prav jaz lahko z njim naredil prve kilometre," je bil zadovoljen Porschejev tovarniški dirkač Timo Bernhardt. "Vseh testiranji ki jih bova v naslednjih mesecih opravila z Romainom Dumasom, se že prav veselim."

Bernhardt in Dumas imata seicer bogate izkušnje v Le Mansu, saj sta na tej dirki nastopila že osemnajstkrat in leta 2010 tudi zmagala (z Audijem R15 TDI Plus), Bernhard pa ima še zmago iz leta 2002 s Porschejem 911 GT3-RS razreda GT.

Pri Porscheju bodo letošnje leto posvetili testiranjem in razvoju novega dirkalnika, naslednje leto pa bo njihovo tovarniško moštvo nastopilo v prvenstvu WEC in na 24-urni dirki v Le Mansu. O tem, ali bo avto kasneje na voljo tudi privatnim moštvom, še niso govorili, Dumasu in Bernhardtu pa se bo pridružil tudi Mark Webber.

O tem kaj se skriva pod kožo, pri porscheju še molčijo, a glede na to, da je Wolfgang Hatz, član uprave Porscheja, zadolžen za razvoj, jasno povedal, da so se pri razvoju posvetili predvsem "energetski učinkovitosti pogonskega sklopa, ki pa seveda ne bo vplivala na zmogljivosti."

Kljub njihovi molčečnosti je pravzaprav jasno, da novi prototip poganja bencinski motor, kombiniran s hibridno tehnologijo, sevad pa ga bo odlikovala tudi ekstremno lahka gradnja.

Porsche je seveda znamka z največ skupnimi zmagami v Le Mansu, zbrali so jih kar 16, ena najbolj legendarnih pa je tista iz leta 1971, zadnjega leta pošasti, ki so na ravninah dosegale hitrosti blizu 400 kilometrov na uro. 917K (K je pomenilo kratko karoserijo), ki sta ga vozila Gijs van Lenep in dr. Helmut Marko je postavil rekorde v povprečni hitrosti, številu prevoženih krogov in prevoženi razdalji - zadnji je zdržal vse do leta 2010!

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja