Prihodnost dirkanja: prvi test za Formulo E

26. 11. 2013
Deli

Tekmovanje električnih dirkalnikov Formula E, ki pravzaprav predstavlja prvi korak k elektrifikaciji dirkalnikov formule 1, napreduje z velikimi koraki.

Po predstavitvi tekmovanja na letošnje frankfurtskem avtomobilskem salonu je že znanih prvih sedem ekip, ki bodo nastopale s po dvema avtomobiloma. To so Drayson Racing (z električno gnanim prototipom si trenutno lastijo svetovni hitrostni rekord za električna vozila), pa kitajski China Racing, Andretti Autosport v lasti Michaela Andrettija (sicer uspešno nastopajo v ameriškem prvenstvu Indy), Dragon Racing, E.DAMS (električni oddelek slovitega moštva, ki je reden gost stopničk na vztrajnostnih dirkah), Super Aguri Foruma E nekdanjega dirkača F1 Agurija Suzukija ter Audijeva ekipa v obliki moštva Audi ABT Sport.

Prvenstvo je tehnično sicer odprtega tipa, kar pomeni, da bodo moštva imela možnost razviti svoje dirkalnike, a v prvi sezoni bodo vsa (vseh 10, zadnja tri bodo predstavili v naslednjih tednih) nastopala z dirkalniki Spark-Renault SRT_01E, ki jih bo na dirke pripeljal in med njimi shranjeval kar organizator tekmovanja, Formula E Holdings. Vsak dirkač bo imel za dirkaški dan (treningi, kvalifikacije in enourna dirka bodo na sporedu v istem dnevu) dva dirkalnika. Ker bo imel za ves dirkaški dan na voljo le tri komplete gum, avto pa nima menjalnika, bodo tako stroški za ekipe nizki.

Dirkalnik Spark-Renault SRT_01E je pred nekaj dnevi že opravil prvi dirkaški test, za volanom pa je sedel Lucas di Grassi, Brazilec z izkušnjami iz formule 1. Dirkalnik je sicer delal z zelo zmanjšano močjo, z le okoli 25 odstotki zmogljivosti, ki jih bo imel med sezono, saj je bil namen predvsem preizkusiti sistema. Di Grassi je naredil okoli 40 krogov, po testu pa je povedal, da je avto lepo vodljiv in da bodo zaradi obilice navora, ki ga ima elektromotor, dirke zanimive.

SRT_01E poganja elektromotor, ki bo na treningih in kvalifikacijah zmogel okoli 270 'konjev', za enourno dirko pa bo njegova moč v prvi sezoni zmanjšana na okoli 180 'konjev', še 67 pa jih bo lahko voznik dodal za prehitevanje, a le nekajkrat na dirko. Sistem regeneracije energije bo lahko med zaviranjem shranil največ za 30 kWh elektrike, moštva pa bodo lahko razvila svoje baterije (ali kondenzatorje) in motorje.

Dirkalniki bodo tehtali minimalno 800 kilogramov (od tega največ 200 kilogramov baterij), pospešek do 100 kilometrov na uro bo okoli 3 sekunde, najvišja hitrost pa bo elektronsko omejena na okoli 225 kilometrov na uro.

V sezoni 2014/2015 bo na sporedu 10 dirk, vse bodo mestne, v središčih večjih mest po vsem svetu. Ravno zaradi tega bodo enodnevne, sezona pa se bo začela v Pekingu 20. septembra 2014.

Koledar:

Peking 20. september 2014

Putrajaya, Malezija, 18 oktober 2014

Hong Kong,  8 november 2014

Punta del Este, Urugvaj, 13 december 2014

Buenos Aires, 10 januar 2015

Los Angeles, 14 februar 2015

Miami, 18 april 2015

Monte Carlo, 9 maj 2015

Berlin, 30 Maj 2015

London, 27 junij 2015