Rally Idrija 2013: Tretjič - prepričljivo!

20. 10. 2013
Deli

Pred letošnjim zadnjim relijem za državno prvenstvo so bili v igri za naslov prvaka še štirje dirkači. Toda Aleks Humar s sovoznikom Florjanom Rusom (Renault Clio R3) je v Idriji dirigiral tempo, vsi drugi pa so samo pohlevno sledili.

Da je Aleks Humar fenomen, zdaj že vemo. Če je bil prvi naslov pridobljen z enakovredno tehniko (Subaru Impreza STi), drugi s precej prepričljivejšo češko zverino iz Mlade Boleslave (Škoda  Fabia S2000), pa je bil tretji naslov najboljšega v Sloveniji prigaran s podhranjenim Renaultom Cliom R3. »Nikoli si ne bi mislil, da bom s Cliom R3, ki sem si ga dejansko naredil za svojo dušo, tako konkurenčen. Še bolj me čudijo časi, saj sem bil v Idriji skoraj enako hiter ali celo hitrejši na primerljivi hitrostni preskušnji kot Longhi ali jaz v Škodi Fabii S2000,« je dejal 41-letni Idrijčan, ki lahko očitno zmaga z vsakim štirikolesnikom, ki ima varnostni lok in dirkaški sedež. Končni uspeh je še bolj presenetljiv, če upoštevamo, da na prvi avstrijski dirki sploh ni nastopal ter da je v Italiji odstopil, medtem ko je njegov največji tekmec Jani Trček (Mitsubishi Lancer EVO IX) pridno nabiral točke na vsaki dirki.

Toda ne Trček ne Asja Zupanc niti Rajko Žakelj (vsi Mitsubishi Lancer EVO IX) niso imeli nobenih možnosti, da bi na domačih tleh ogrozili favoriziranega Humarja. Trček je sicer upal na tretje mesto, če bi seveda Humar zmagal, saj bi mu to zadoščalo za nov naslov, vendar so bili od veterana hitrejši tako Darko Peljhan (Mitsubishi Lancer EVO X) kot tudi presenetljivo hitri Aljoša Novak (Mitsubishi Lancer EVO IX) ter Rok Turk (Peugeot 208 R2). Ko je nato predrl prednjo desno gumo in za nameček še poškodoval zavorno cevko, je bilo sanj o drugem naslovu konec. Asja Zupanc na žalost ni bila dovolj hitra, Rajko Žakelj pa je reli končal pod cesto, kjer je svojega Mitsubishija kar pošteno potolkel. Na srečo jo je skupila samo pločevina, saj sta s sovoznikom Jakom Cevcem dobila le modrice in boleča vratova.

V diviziji II se je, če seveda ne upoštevamo Humarja, zelo prepričljivo odrezal Idrijčan Rok Turk (Peugeot 208 R2), odličen tretji pa je bil kljub težavam z zagonom dirkalnika Matej Grudnik (Renault Twingo R2 EVO). Zelo vesel je bil na cilju tudi Jernej Fakin, ki je kljub težavam z odpovedjo zavor (se še spomnite, da se je nad tem pritoževal tudi Miha Prek, ki je nastopal z istim dirkalnikom?) uvrstil takoj za najboljšimi tremi. Blaž Komadina je v Papeževem dirkalniku Citroën C2 R2 kar blestel. »Ena dirka na leto je za dušo, več si pač ne morem privoščiti,« je dejal Komadina, medtem ko se mu je kar smejalo, ko je upravljal sekvenčni menjalnik. Na vprašanje, zakaj ni izbral Škode Fabie R2, s katero je že nastopal v Poreču, je dejal, da je dirkalnik Uroša Papeža veliko ugodnejši in da bi bil najidealnejši dirkalnik skupine R2 kombinacija obeh. Prav tako je bil zadovoljen s prvim nastopom v dirkalniku R2 talentirani Rok Jerkič, ki je od Lucijana Vovka najel Citroëna C2 R2. »Prvi dan relija je bilo sicer nekaj težav s sesalno loputo, drugi dan pa sem v dirkalniku že začel uživati, čeprav sem se iz kilometra v kilometer učil,« je dejal Primorec.

V diviziji I je z doseženimi časi na petkovih hitrostnih preskušnjah najprej presenetil Jan Mrak (Suzuki Swift GTi), saj se je uvrščal pred večino močnejših dirkalnikov R2, vendar ga je v soboto znova pustil na cedilu menjalnik. Tudi Grega Premrl se je poslovil od MG-ja ZR 105 z odstopom, saj mu je na zadnji  dirki s tem dirkalnikom odpovedal vztrajnik, že krožijo pa govorice o veliko močnejšem Citroënu DS3 R3T. Ste vedeli, da pri Citroën Sportu že delajo različico Max, ki bo zaradi predstavitve Renaulta Clia R3T (prvi reli naj bi bil Rally du Var) še bolj konkurenčen? Znova je zmagal Matej Oblak (Renault Clio 1.4 16V), Daniele Trani (Citroën AX) se je z drugim mestom na reliju verjetno malce potolažil nad izgubljenim naslovom prvaka v diviziji I v gorskih dirkah, odličen tretji pa je bil Matej Požar (VW Polo). Novi prvak v diviziji I Andrej Velkavrh (VW Polo) je prilezel le do četrtega mesta, peti pa je bil Damjan Jeram z MG ZR 105. Mimogrede, medtem ko so se naši potili v Idriji, je Damjanov brat Marko Jeram zmagal v svoji skupini na reliju Cambrian – v Fordu  Fiesti R200, ki mu je zagotovil sam šef M-Sporta Malcolm Wilson. Bravo!

Reli Idrija je kljub veliko slabši zasedbi kot lani (skoraj brez tujih voznikov)in brez mestnega superspeciala znova dokazal, da je prihodnost domačih dirk v kompaktni zasnovi in tesni povezanosti z lokalno skupnostjo. Številni idrijski navijači pa so še enkrat pokazali, zakaj je Idrija naša prestolnica relija.

ŠKODIN KOTIČEK

Odstop, talent in tretje mesto

Medtem ko je Tin Novak s Škodo Fabio R2 odstopil že na drugi hitrostni preskušnji, je Jernej Fakin dokazal, da je kljub mladosti zrel za napredovanje v močnejšo divizijo II.

Pred dirko se je Aljoša kar prek socialnega omrežja šalil, da naj ga brat Tim na hitrostni preskušnji samo malo 'butne', pa se bo umaknil, usoda pa je hotela drugače. Resda starejši Aljoša ni imel veliko izkušenj s štirikolesno gnanim Mitsubishijem Lancerjem EVO IX Hrvata Juraja Šebalja, je pa zaradi močnejšega dirkalnika startal tik pred mlajšim bratom s Škodo Fabio R2, zato je bilo dobronamerno draženje pričakovano. Toda Tim je naredil napako že na tretji hitrostni preskušnji, poškodoval prednjo kolo in tako nesrečno obstal sredi ceste, da je moral organizator HP spremeniti v etapo. Aljoša pa se je hitro privadil Mitsubishiju, se s časi na posameznih hitrostnih preskušnjah približal veliko izkušenejšem Peljhanu in povsem zanesljivo osvojil tretje mesto v skupni razvrstitvi. Na vprašanje, ali bo Škodo zamenjal za Mitsubishija, je odgovoril. »Ne bom trdil, da je Mitsubishi boljši, saj ima tudi Fabia R2 svoje odlike. Jaz uživam v obeh dirkalnikih,« se je kar smejalo starejšemu Novaku, ki že premišljuje o relijih evropskega prvenstva z letnico 2014.

Zelo veliko presenečenje pa je bila zrela vožnja lanskega prvaka v diviziji I Jerneja Fakina. »Škoda je le, da sem ostal brez zavor, zato proti koncu dirke nisem več zaupal dirkalniku. Drugače pa odlična dirka, z delujočo mehaniko je bilo tretje mesto v diviziji II dosegljivo,« je dejal Fakin. Fantu se splača slediti, saj nedvomno spada med novi rod hitrih mladeničev. (AMr)

FOTO: Uroš Modlic

Rezultati
1.    Humar-Rus    SLO    Renault Clio R3    53:54,1
2.    Peljhan-Lazar    SLO    Mitsubishi Lancer EVO X    + 1:07,3
3.    Novak A.-Čar    SLO    Mitsubishi Lancer EVO IX    + 1:16,1
4.    Turk-Ložnar    SLO    Peugeot 208 R2    + 1:23,2
5.    Zupanc-Kacin    SLO    Mitsubishi Lancer EVO IX    + 1:46,9
6.    Grudnik-Lovšin    SLO    Renault Twingo R2 EVO        + 2:19,0
7.    Fakin-Fakin    SLO    Škoda Fabia R2    + 3:17,8
8.    Trček-Ošlaj    SLO    Mitsubishi Lancer EVO IX    + 3:53,8
9.    Komadina-Dvoršek    SLO    Citroën C2 R2    + 4:42,3
10.   Zrinski-Štupar    SLO    BMW M3    + 4:56,3

DIVIZIJA I:
1.    Oblak-Tavčar    SLO     Renault Clio 1.4 16V    59:19,0
2.    Trani-Vošinek    SLO    Citroën AX 1.4 GTi    + 22,5
3.    Požar-Širca    SLO    Volkswagen Polo 1.4 16V    + 1:42,7

DIVIZIJA II:
1.     Humar-Rus    SLO    Renault Clio R3    53:54,1
2.    Turk-Ložnar    SLO    Peugeot 208 R2    + 1:23,2
3.    Grudnik-Lovšin    SLO    Renault Twingo R2 EVO    + 2:19,0

VSI REZULTATI

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja