Reli DP: Češki in nemški, ne pa slovenski

11. 10. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Na letošnjem postojnskem reliju smo lahko videli na startu češkega in nemškega prvaka, pogrešali pa smo slovenskega. Starega ni bilo, novega pa smo še čakali. In ga na cilju – eno dirko pred koncem prvenstva – tudi dočakali!

Reli Postojnska jama – Trst se je zaradi organizacijskih težav začel slabo, muhasto jesensko vreme pa je obetalo še več težav. Organizatorji so morali tik pred startom odpovedati edino italijansko hitrostno preizkušnjo nad Trstom, saj do zadnjega trenutka od policije niso dobili dovoljenja. Vozniki so bili z odločitvijo zadovoljni, saj je to pomenilo veliko manj neprijetne vožnje z dirkalnim avtomobilom po avtocesti (tako imenovana etapa, ko se peljejo po cestnoprometnih predpisih) za samo štiri kilometre HP, veliko manj zadovoljstva pa jim je prinesla napoved vremena - v petek spremenljivo, v soboto močno deževje, v nedeljo sončno.Skorajda aprilsko vreme v začetku oktobra . .

Na petkovem superspecialu so pred dirkači nastopili vsi lokalni (postojnski) junaki, ki so kakorkoli povezani z bencinskimi hlapi. Tako smo lahko videli parado starodobnikov, drsenja številnih kartistov, atraktivne poteze dirkačev prvenstva v supermotu, na koncu pa še nekaj glasnih krogov dirkalnika F3000 in drsenje 500-‘konjske’ Lancie Delte novega domačega prvaka v gorskih dirkah.

A to je bilo za številne dirkače, ki so nastopili na dirki, šele ogrevanje. Že na uvodni HP je petkratni češki prvak Vaclav Pech z Mitsubishijem Lancerjem devete evolucije pokazal svoje mojstrstvo in prevzel vodstvo pred . . ha, ne boste verjeli, Aleksom Humarjem. Idrijčan je znova dokazal, da spada med najbolj nadarjene dirkače v Sloveniji, zato si je s Citroënom C2 R2 Kit Car znova zaslužil prisrčen aplavz številnih gledalcev.

Če se sprašujete, zakaj napis Kit Car, naj povemo, da je bilo pri vseh dirkalnikih C2 R2 ugotovljeno, da zaradi predelanih izpušnih kolektorjev ne spadajo v divizijo III, ampak samo v skupno razvrstitev. »Meni je vseeno, saj nisem nastopal na vseh dirkah za DP, veliko bolj pa to prizadene Boruta Bratino in Uroša Petriča, ki sta v omenjeni diviziji zelo dobro uvrščena, « je dejal Humar in ob tem še dodal, da so C2 prelahki in da ima zdaj v potniški kabini poleg sovoznika še družbo dodatnih uteži.

A da so tudi najboljši vozniki krvavi pod kožo in da je vrhunska dirkaška tehnika ranljiva, se je pokazalo že v soboto zjutraj. Aktualnemu češkemu prvaku Pechu na zaprtem parkirišču nikakor ni uspelo zagnati Lancerja, kar je pomenilo žalosten odstop po vodstvu, Humar pa je naredil napako na hitri Hrušici. »Enostavno sem kljub opozorilu sovoznika spregledal ovinek in bil prepozen pri zaviranju, rezultat pa je odtrgano zadnje levo kolo, « je priznal Humar, medtem ko so preostali dirkači nadaljevali dirko.

V okolici Postojne je nato vso soboto tako deževalo, da se je ostremu kamenju in spolzkemu listju na cestišču pridružila še ogromna količina vode na asfaltu in zaradi rošenja šip tudi slabša preglednost iz dirkalnika. Sobotni del je bil bolj boj za preživetje kot iskanje najhitrejše poti od starta do cilja, zato ni čudno, da so tudi najboljši le žalostno preštevali število prebitih gum.

Peljhan je prebil kar dve, Kaučič eno, celo kasnejši zmagovalec Čeh Karel Trojan je moral menjati zadnjo gumo. »Imel sem srečo, ker smo jo preluknjali pred ciljem, « je priznal Čeh, ob tem pa se je veselil, da je zaradi težav drugih (tudi nemškega prvaka in zmagovalca relija Maribor Hermana Gassnerja, ki je kar lepo predelal zadek svojega Mitsubishija) iz kroga v krog povečeval prednost.

V soboto so na posameznih HP zmagovali Tomi Cilenšek (Subaru Impreza), že omenjeni Trojan (Mitsubishi Lancer), Gassner (Mitsubishi Lancer) in Tomaž Kaučič (Subaru Impreza), poleg najhitrejših pa se je na kar dveh HP znašel na vrhu tudi Mitja Slejko. Da, prav ste prebrali, Mitja Slejko je z veliko šibkejšim Renaultom Cliom RS jurišal po dežju, se po srečnih naključjih izognil težavam ter po sobotnem delu zasedal drugo mesto v skupni razvrstitvi in kar prvo mesto med slovenskimi dirkači!

»Šlo je na vse ali nič, « se je zvečer po hrabri vožnji smejalo Slejku. Medtem pa je po boksih že začela krožiti novica, da ga bo treba pregledati. Ne, ne njegov dirkalnik, ali je pripravljen po pravilih, temveč kar njega, ali je še pri pravi . .

Vsi smo vedeli, da bo sončen nedeljski del prehud zalogaj za Clia, zato smo pričakovali, da bosta vsaj Mitja Klemenčič in Miha Rihtar stopila na plin in prehitela hitrega Primorca. »Rad bi zmagal, vendar bomo šele na jutranji HP videli, ali bo to možno ali ne, « je bil pri napovedih previden Klemenčič. Slejko se je sicer trudil, a je vseeno moral priznati premoč Ljubljančanoma, ki sta izkoristila Lancerjev štirikolesni pogon in okoli 280 ‘konjev’. Rihtar je s sposojenim (Agničevim) dirkalni­kom zmanjševal prednost Klemenčiča, vendar so mu za zmago zmanjkale le slabe štiri sekunde.

»Škoda, da zjutraj nisem nataknil novim gum, mislil sem, da ima Klemenčič preveliko prednost, « je bil na cilju malce žalosten Rihtar, ki pa upa, da bo lahko tudi na reliju Hella-Saturnus (čez 14 dni) nastopal v istem dirkalniku. Seveda tokrat kot eden od favoritov! V ekipi Mitje Klemenčiča je bilo seveda veselo še dolgo potem, ko so mehaniki pospravili šotore in odpeljali dirkalnike na zaslužen počitek na prikolico.

V skupnem seštevku je zmagal Trojan, drugi je bil Gassner, med domačimi dirkači pa je zmagal Klemenčič pred Rihtarjem in Slejkom. A največje slavje so si verjetno privoščili pri ekipi Valovoline Racing Team, saj je posadka Tomaž Kaučič-Peter Zorenč že dirko pred koncem osvojila naslov državnega prvaka v reliju. Od Boštjana Logarja, ki je na tem reliju manjkal (lahko le upamo, da bo nastopil vsaj na zadnjemu), sta tako prevzela dolgo pričakovan naslov.

»Presrečen sem zaradi naslova, hvala sovozniku in celotni ekipi, « je med prešernim nasmehom kar vrelo iz Mariborčana. Podobno veselo je bilo verjetno v ekipi Mihe Preka, saj je s Volkswagnovim Polom osvojil naslov v najšibkejši (a hkrati tudi dobro zastopani) diviziji I. Prvi v tej diviziji in prvi v pokalu Yugo je bil sicer Sebastijan Rome, v diviziji II pa je zmagal vedno zelo hitri, a zato tudi manj zanesljivi Marko Kavčič (Renault Clio RS). Velja omeniti tudi odstop Jana Medveda (motor) in Martina Štucina ter nesreči Mirana Jermana in Mitje Prezlja.

V diviziji III je zaradi takšnih in drugačnih težav dirkalnikov C2 (sporne izpušne kolek­torje bodo verjetno predelali do prihodnje dirke, napaka Humarja, odpoved motorja Bratinovega dirkalnika na predzadnji HP) prepričljivo zmagal Mitja Slejko pred Urošem Papežem (Citroën Xsara VTS) in Grego Podpečanom (Peugeot 306 GTI).

Resda je bilo malce težav zaradi odpovedi italijanske HP in veliko težav zaradi vremena, a vendarle lahko sklenemo, da je bil letošnji postojnski reli dobro organiziran. Seznam prijavljenih se je lahko pohvalil z odlično zasedbo, saj toliko prvakov in odličnih voznikov (predvsem zaradi kopice najhitrejših Čehov) že zelo dolgo nismo imeli na naši dirki. In da so dirke v Sloveniji nujno potrebne, potrjuje tudi napis na vseh dirkalnikih: ‘Dirka se na dirkah, ne v prometu’.

Skupna razvrstitev

1. Trojan-Rihak (ČEŠ, Mitsubishi Lancer EVO IX) 2.08:45, 2

2. Gassner-Thannhäuser (NEM, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:12, 4

3. Klemenčič-Korpar (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:23, 6

4. Rihtar-Rojšek (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1:27, 5

5. Slejko-Šavelj (SLO, Renault Clio RS) + 2:26, 9

6. Kaučič-Zorenč (SLO, Subaru Impreza STi) + 2:49, 0

7. Peljhan-Kacin (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5:31, 4

8. Petrič-Lah (SLO, Citroën C2 R2 Kit Car) + 5:35, 2

9. Trček-Humer (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 6:10, 0

10. Jezeršek-Ipavec (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 6:15, 9

DIVIZIJA I:

1. Rome-Peterc (SLO, Zastava Yugo) 2.22:33, 8

2. Martinuč-Praprotnik (SLO, Zastava Yugo) 2.22:46, 1

3. Cotič-Šinigoj (SLO, Suzuki Swift GTI) 2.23:17, 0

DIVIZIJA II:

1. Kavčič-Ščuka (SLO, Renault Clio RS) 2.15:11, 0

2. Komel-Širok (SLO, Peugeot 206 RC) 2.20:32, 0

3. Raspet-Lahajnar (SLO, Renault Clio RS) 2.21:16, 8

DIVIZIJA III:

1. Slejko-Šavelj (SLO, Renault Clio RS) 2.11:12, 1

2. Papež-Papež (SLO, Citroën Xsara VTS) 2.20:27, 0

3. Podpečan-Podpečan (SLO, Peugeot 306 GTI) 2.24:54, 0

RAZVRSTITEV V DP PRED ZADNJO DIRKO:

1. Kaučič 255, 2. Peljhan 163, 3. Jezeršek 155 . .

Aljoša Mrak

Foto: Saša Kapetanovič in Tadej Pišek

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja