Reli EP Ypres 2013: Loix osmič, Fiesta in 208 R5 navdušila

Freddy Loix, poimenovan tudi Fast Freddy, je na domačem terenu zmagal že osmič! Letos je slavil s tovarniško Škodo Fabio S2000 in to pred hitrima Peugeotovima dirkačema, Francozom Bouffierjem in Ircem Breenom. Odlična predstava dirkalnikov razreda R5!

1. 7. 2013

Čeprav je bilo vreme spremenljivo, posledično pa belgijske ceste blatne in obcestni jarki zelo grozeči, je nekdanji tovarniški voznik pri Toyoti, Mitsubishiju, Peugeotu in Hyundaiju pridobil dovolj prednosti že prvi dan relija, drugi pa samo nadziral hitra tovarniška dirkača v Peugeotih 207 S2000 in Novozelandca Haydena Paddona (Ford Fiesta S2000). »S tovarniškim dirkalnikom Škoda Fabia S2000 sva bila takoj na ti, zato sem napadal že od prvega metra dirke. Malce sreče sem imel zaradi težav tekmecev, vendar mislim, da bi tudi brez teh zmagali,« je dejal Loix, ki je prvič nastopil na najprestižnejšem belgijskem reliju že pred 20 leti!

Mogoče se z njegovimi besedami ne bi strinjal Francoz Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000), ki je moral za razliko od Belgijca paziti predvsem na to, da ostane na cesti, saj je bila bera točk za evropsko prvenstvo preveč mikavna, kljub temu pa je na koncu osvojil nagrado Colin McRae ERC Flat Out Trophy, ki ga podeli Colinov oče najbolj noremu vozniku dirke. Trenutno vodeči v evropskem prvenstvu Čeh Jan Kopecky se je namreč nastopu na zelo dobro zastopani belgijski dirki iz taktičnih razlogov odpovedal, zato je priložnost v tovarniškem dirkalniku dobil prav omenjeni Loix. Prvo osmoljenec dirke je prav gotovo mladi irski up relija Craig Breen, saj mu je prvi dan relija odpovedala polgred na dirkalniku Peugeot 207 S2000, drugi dan pa je po šestih zmagah na 13 odpeljanih hitrostnih preskušnjah v zadnji naredil še napako in zdrsnil v jarek, iz katerega so mu pomagali gledalci. No, da je bila zadnja hitrostna preskušnja precej vroča, dokazujeta kar dva dirkalnika, ki sta zagorela. Prvi je bil Peugeot 207 S2000 od Davyja Vannesta, drugi pa Ford Fiesta S2000 od Mikka Pajunena. Ker so morali na progo gasilci, je bila zadnja oziroma 20. hitrostna preskušnja od organizatorja razglašena kot etapa.

Odlično vožnjo je pokazal tudi novozelandski voznik Paddon Hayden, ki je s Fordom Fiesto S2000 do 14. hitrostne preskušnje lovil zmagovalne stopničke za rep. Nekdanji svetovni prvak v razvrstitvi Production je bil vseskozi zelo konkurenčen motiviranim Peugeotovim dirkačem, kar je za specialista za makadamsko podlago prej izjema kot pravilo, dokler ni naredil napake in tako poškodoval hladilnik motorja Forda, da nadaljevanje ni bilo možno. »Iz neznanega razloga mi je v šesti prestavi zdrsnil zadek dirkalnika, vendar sem kljub napaki s pokazano vožnjo več kot zadovoljen,« je dejal Paddon. Zato je bil odličen četrti (s pričakovanim ogromnim zaostankom) domačin Andy Lefevere, ki je z Mitsubishijem Lancerjem desete evolucije slavil tudi v pokalu ERC Production, med dvokolesno gnanimi dirkalniki pa je slavil prav tako Belgijec Xavier Baugnet (Peugeot 208 R2), med ženskimi posadkami pa (spet) domačinka Melissa Debackere (Peugeot 207 S2000).

Zelo veliko pozornosti je bilo usmerjeno v predvozili, saj sta tako M-Sport kot tudi Peugeot Sport prvič pokazala nova dirkalnika za reli v akciji. Medtem ko je Peugeota 208 T16 vozil Kris Meeke, ki bo na finskem dirkal s Citroenom DS3 WRC, pa je vrtel volan Forda Fieste R5 mladi Belgijec Thierry Neuville, ki je na Sardiniji končal kar na drugem mestu. Po videnem lahko potrdimo, da sta dirkalnika razreda R5 (še brez homologacije) že godna za zmage (oba dirkača bi se kosala s kasnejšim zmagovalcem), čeprav bi poznavalci dali nekaj prednosti Fordu, saj je z razvojem Fieste dlje kot Peugeot z 208. Mogoče pa je razliko naredil domačin Neuville? Na žalost štirikolesno gnana dirkalnika s prisilno polnjenim 1,6-litrskim motorjem nista tako dirkaško glasna kot aktualni S2000, sta pa z večjim navorom v nižjih vrtljajih neprimerno bolj hitra na počasnejših hitrostnih preskušnjah. V pravih rokah pa očitno tudi na hitrih belgijskih cestah ...

Prihodnja dirka za evropsko prvenstvo bo šele konec julija v Romuniji. (AMr, foto ERC)

Rezultati

1.     Loix-Miclotte    BEL    Škoda Fabia S2000    2.32:19,4
2.    Bouffier-Vanneste    FRA    Peugeot 207 S2000    + 1:21,0
3.    Breen-Nagle    IRL    Peugeot 207 S2000    + 1:52,5
4.    Lefevere-Vangheluwe    BEL    Mitsubishi Lancer EVO X    + 6:36,4*
5.     Kobus-de Wild    NIZ    Ford Fiesta S2000    + 6:41,2
6.    Solowow-Razwadowski    POL    Ford Fiesta RRC    + 7:00,0
7.     Debackere-Cokelaere    BEL    Peugeot 207 S2000    + 9:38,5**
13.    Baugnet-Baugnet    BEL    Peugeot 208 R2        + 15:49,6***
* zmagovalec v razvrstitvi ERC Production Cup
** zmagovalka v tekmovanju ženskih posadk
*** zmagovalec v prvenstvu ERC 2WD

Trenutna razvrstitev med dirkači (po 6. dirkah od 12, upošteva se najboljše 4 rezultate prve polovice prvenstva in 4 rezultate druge polovice prvenstva):
1. Kopecky (Škoda) 146, 2. Breen (Peugeot) 114, 3. Bouffier (Peugeot) 99, 4. Delecour (Peugeot) 48, 5. Ketomaa (Ford) 39 ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri