Reli IRC: Barum Rally Zlin

27. 8. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Zmaga Jana Kopeckega (Škoda Fabia S2000) na osmi dirki tekmovanja IRC ni presenečenje, se pa za velikim češkim slavjem skriva ogromno trdega dela in jeklenih živcev.

Kaj je lepšega od tega, da na najprestižnejšem češkem reliju zmaga Čeh v češkem dirkalniku? Verjetno si lahko mislimo, da so Čehi svojo drugo letošnjo zmago izdatno zalili z dobrim češkim pivom, še posebej pa se je po napetem koncu tedna sprostil zmagovalec Jan Kopecky.

Največji pokal na reliju Barum Rally Zlin tudi zanj pomeni več možnosti, da osvoji naslov prvaka v tekmovanju IRC, čeprav je nadaljevanje sezone v češkem taboru še v megli. Načeloma naj bi nastopili le še na Sanremu, a ker kaže dobro glede osvojitve naslova prvaka, se bodo zelo verjetno premislili.

Britanec Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) 27-letnemu Čehu z izkušnjami iz WRC-ja na domačem terenu ni bil dorasel, je pa domov odnesel zlata vredno drugo mesto. Odličen tretji je bil Juho Häninen (Škoda Fabia S2000), ki je dokazal, da kmalu ne bo več samo specialist za makadamske podlage.

Takoj za zmagovalnimi stopničkami se je uvrstil trikratni zmagovalec tega relija Roman Kresta (Peugeot 207 S2000), le korak za njim pa je bil letošnji mladinski svetovni prvak (JWRC) Martin Prokop, ki je nastopal za ekipo BF Goodrich v Peugeotu 207 S2000. Če predpostavljamo, da sta to vrhunska voznika z veliko prevoženimi dirkalnimi kilometri, potem je njuna uvrstitev razočaranje, če pa pomislimo, da je bilo na startu te dirke kar rekordnih 25 dirkalnikov Super2000, rezultat ni tako slab.

Kot zanimivost lahko omenimo, da je zmagovalec letošnjega relija Saturnus Vaclav Pech osvojil osmo mesto (in s tem še enkrat dokazal, da tudi vožnja v smrt ne pomaga, da bi bil s klasičnim dirkalnikom skupine N konkurenčen specialkam S2000), dve mesti pred njim pa se je uvrstil drugi na Saturnusu, Pavel Valoušek. Valoušek je prvič vozil dirkalnik S2000 iz Češke, upajmo pa, da ne zadnjič in da bo z njim nastopil tudi na prihodnjem Saturnusu.

Veliko razočaranje je vladalo v ekipi Abartha, saj je Giandomenico Basso zletel s steze in s tem zapravil možnosti za tretje mesto in prvo v evropskem prvenstvu (za kar je Barum Rally Zlin tudi štel), dirkač iz nam bližnjega Vidma Rossetti pa je po predrti gumi lovil rep prve deseterice.

Še huje je bilo v ekipi Protona, ko je poljskemu prvaku Bryanu Bouffierju odpovedal motor v Protonu Satrii Neo S2000 že na uradnem testu relija (tako imenovanem shakedownu), Britancu Guyju Wilksnu pa pred drugo hitrostno preizkušnjo.

Vzrok odpovedi obeh motorjev naj bi bila napaka v elektroniki. Pri Oplu (oziroma zasebni angleški ekipi MSD) so stavili na mladega in nadarjenega Norvežana Andreasa Mikkelsena, ki je že blestel v dirkalniku WRC na SP, vendar je imel mladenič preveč tehničnih težav, da bi lahko pokazal ves potencial nove Corse. Če dirkalnik ni deloval na tri valje, je hitri Mikkelsen izgubljal okoli dve sekundi na kilometer v primerjavi s Fabio ali 207, kar je primerljivo s Satrio Neo.

Osmoljenci dirke so bili aktualni prvak Nicolas Vouilloz (po tehničnih težavah je dirkalnik z levčkom na nosu celo zagorel), redni udeleženec svetovnega prvenstva s Citroënom C4 WRC Evgeny Novikov (po nekajkratnih izletih s steze je očitno porabil vse ase v rokavu, saj je odpovedala češka tehnika) in Freddy Loix (prazna guma in posledično težave z mehaniko belgijskega Peugeota).

Prihodnja dirka bo zopet asfaltna preizkušnja, saj se bo tekmovanje IRC septembra (10. do 12.) preselilo v Španijo.

Rezultati

1. Kopecky-Petr (ČEŠ, Škoda Fabia S2000) 2.24:21, 1

2. Meeke-Nagle (VB, Peugeot 207 S2000) + 1:00, 4

3. Häninnen-Markkula (FIN, Škoda Fabia S2000) + 2:00, 8

4. Kresta-Gross (ČEŠ, Peugeot 207 S2000) + 2:10, 8

5. Prokop-Tomanek (ČEŠ, Peugeot 207 S2000) + 2:39, 6

6. Valoušek-Hruza (ČEŠ, Škoda Fabia S2000) + 4:50, 4

7. Toth-Tagai (MAD, Peugeot 207 S2000) + 5:19, 7

8. Pech-Uhel (ČEŠ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5:23, 2

9. Solowow-Baran (POL, Peugeot 207 S2000) + 5:53, 2

10. Rossetti-Chircossi (ITA, Abarth Grande Punto S2000) + 7:03, 7

Razvrstitev po osmih dirkah (od 11) – ­vozniki:

1. Meeke 42, 2. Kopecky 39, 3. Basso in Loix 27, 5. Hanninen 20 . .

Moštva:

1. Peugeot 95, 2. Škoda 59, 3. Ralliart 42, 4. Abarth 34, 5. Proton 5

Aljoša Mrak, foto: IRC

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja