Reli: Popolno zmagoslavje Slovencev na Rebenlandu

Na žalost ne v skupni razvrstitvi, saj bi potem potrebovali zelo hitrega dirkača v vrhunski tehniki, ki bi se lahko kosal s poltovarniškim Škodinim dirkačem Raimundom Baumschlagerjem, ampak v mednarodnem pokalu Mitropa. Tam je prvo mesto osvojil aktualni slovenski prvak Aleks Humar, drugo pa talentirani mladenič Tim Novak.

Reli: Popolno zmagoslavje Slovencev na Rebenlandu (foto: uroš modlic) uroš modlic
30. 3. 2015

Stari avstrijski maček Baumschlager, ki je mimogrede za tovarniško ekipo že testiral povsem novo Škodo Fabio R5, pravzaprav ni imel konkurence. S svojo Škodo Fabio S2000 je suvereno slavil na osmih hitrostnih preskušnjah od 14 odpeljanih in se tako uvrstil pred Hermannom Neubauerjem s Fordom Fiesto S2000 in Nemcem Fabianom Kreimom s Škodo Fabio S2000.

Toda številni slovenski ljubitelji dirkanja smo pred računalniškimi zasloni, ki so sproti podajali informacije o rezultatih, ali kar ob stezi relija trepetali za naše dirkače, ki so se prvič letos pomerili na dirki pokala Mitropa. Saj ga poznate, to je tisti srednjeevropski pokal v reliju, ki je letos slavil 50. obletnico in v katerem nastopajo dirkači iz Nemčije, Avstrije, Italije, Slovenije, Hrvaške, Švice, Češke, Madžarske itd. Čeprav je lepo pogledati v zgodovino, kjer je med zmagovalci zapisana tudi naša Asja Zupanc (sezona 2011 v Mitsubishiju Lancerju EVO IX), je še bolj razveseljiv pogled na letošnje rezultate, saj imamo na prvih dveh mestih slovenski posadki!

Sedmi v skupni razvrstitvi, drugi med dirkalniki na prednji pogon in seveda zmagovalec v pokalu Mitropa je izkupiček, ki smo ga pravzaprav pričakovali od našega aktualnega slovenskega prvaka. Posadka Aleks Humar-Florjan Rus je prvič nastopala s povsem novim dirkalnikom, Renaultom Cliem R3T z 1,6-litrskim turbomotorjem. »Najprej sem zelo vesel, da sva s Florjanom uspela s celim avtomobilom končati tale reli. Bil je res zelo težak, eden najtežjih v zadnjih letih. Na pesku naju je tudi dvakrat zavrtelo in še nekajkrat odneslo zadek avtomobila, da sem ga komaj obdržal na cesti. Prvi namen nastopa na tem reliju je bilo predvsem testiranje avtomobila. Za zdaj je zadek še res nemiren, zato tudi nisem imel pravega zaupanja v stabilnost. Dejansko sem si najbolj želel priti do cilja, saj bo priložnosti za učenje in boljši izkoristek avtomobila še precej,« je v cilju relija Rebenland povedal Humar. Doseženi časi pričakovano niso bili konstantni, saj je Humar med relijem tudi menjaval vzmeti različne trdote, svoje so dodali še spremenljive razmere in dejstvo, da dirkalnika še ni osvojil v tej meri, da bi ga lahko peljal na meji. Navsezadnje je tokrat uporabljal še klasično 98-oktansko, in ne pravega dirkaškega goriva, ki Cliu doda okrog 20 'konjev'. Pred nastopom na italijanskem reliju San Remo želi še precej testirati, da bo res pripravljen na številčno šibko, vendar kakovostno zasedbo tekmecev v italijanskem pokalu Renault Clio R3T.

Odličen drugi v pokalu Mitropa pa je bil 20-letni talent Tim Novak, ki je s sovoznikom Urošem Ocvirkom in Škodo Fabio R2 presenetil številne. Rezultati ne dokazujejo le konstantnosti, saj je zmagal med mladimi dirkači, bil pa tudi drugi v razredu R2, ampak tudi hitrost, saj je na 13. hitrostni preizkušnji osvojil kar šesto mesto v skupni razvrstitvi relija in se tako uvrstil med štirikolesno gnane dirkalnike S2000 in Mitsubishije Lancerje z okoli 300 'konji'. »Razen enega vrtenja, kjer sva z Urošem imela srečo, da sva sploh ostala na cesti, ni bilo težav niti z nama niti z dirkalnikom,« je bil vesel študent strojništva. Če bo Humar čez slaba dva tedna nastopal v Italiji, pa bo Novak hkrati nastopil na drugi dirki za pokal Mitropa, ki bo na avstrijskem reliju Lavanttal. Bomo imeli takrat novega vodilnega slovenskega dirkača?

Veliko težav sta imela še dva naša aduta, Grega Premrl in Klemen Popit. Premrl je s Citroënom DS3 R3T zletel s ceste že na prvi hitrostni preizkušnji, nato pa naslednji dan nadaljeval z dirko. »Imel sem slab konec tedna, tudi taki morajo biti,« je žalostno, vendar odkrito priznal Primorec ter tako nakazal, zakaj tudi v nadaljevanju relija ni bilo primernih rezultatov. Nekaj smole je imel tudi mladi Popit, saj je najprej prebil gumo, nato pa še odstopil zaradi odpovedi tehnike Citroëna C2 R2. Oba sta reli sicer končala, saj pravila omogočajo nadaljevanju kljub odstopu.

Upajmo, da bosta Humar in Novak nadaljevala s takim ritmom in da za Premrla ter Popita slab začetek pomeni dober konec, kajne? (AMr)

Foto Uroš Modlic

Rezultati
1. Baumschlager-Wicha AVT Škoda Fabia S2000 1.43:41,5
2. Neubauer-Ettel AVT Ford Fiesta S2000 + 49,8
3. Kreim-Christian NEM Škoda Fabia S2000 + 1:45,0
4. Saibel-Mayrhofer AVT Škoda Fabia S2000 + 1:49,9
5. Böhm-Becker AVT Suzuki Swift S1600 + 6:39,7
6. Rigler-Rossgatterer AVT Peugeot 207 S2000 + 7:23,4
7. Humar-Rus SLO Renault Clio R3T + 10:14,9
9. Novak-Ocvirk SLO Škoda Fabia R2 + 10:41,9
32. Popit-Verbič SLO Citroën C2 R2 + 26:47,9
44. Premrl-Brešar SLO Citroën DS3 R3T + 39:08,8

Trenutna razvrstitev v pokalu Mitropa:
1. Humar (Renault Clio R3T) 59, 2. Novak (Škoda Fabia R2) 53, 3. Prodan (Peugeot 208 R2) 48, 4. Flum (Mitsubishi Lancer EVO 8) 44, 5. Egginger (Mitsubishi Lancer EVO 8) 36 itd.Trenutno je uvrščenih 19 dirkačev.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri