Reli SP: Francoski reli

27. 10. 2008
Deli

Ko gre za asfalt, nima konkurenca prav nobenega odgovora na odlično formo Sebastiena Loeba.

Aktualni svetovni prvak Sebastien Loeb je na obeh zadnjih relijih, ki sta potekala na asfaltu, pričakovano slavil in povečal prednost v skupnem seštevku, ki je s 14 točkami naskoka že tako velika, da lahko Super Seb že na naslednjem reliju, ki bo dirkače preselil na Japonsko, osvoji rekordni peti zaporedni naslov najboljšega reli dirkača na svetu.

Na francoskem otoku, ki je poznan kot rojstni kraj (natančneje mesto Ajaccio) Napoleona, konkurenca na hitrega Citroëna C4 WRC s štartno številko 1 ni imela odgovora. Da Super Seb na reliju Tour de Corse nikakor ni taktiziral, potrjuje njegovih 14 najboljših časov hitrostnih preizkušenj – le po enega je prepustil Fordovcem Latvali, Duvalu in Hirvonenu. Mojstrstvo za volanom je Loeb dokazal tudi z vodstvom od starta do cilja, kjer se je na koncu ustavil s prednostjo skoraj tri minute in pol. Na asfaltni podlagi se že minuta zdi kot večnost . .

Loeb je že na samem začetku s šestimi najhitrejšimi časi v šestih hitrostnih preizkušnjah in polminutno prednostjo konkurenci dal vedeti, da lahko računa na zmago le v izrednih okoliščinah. Teh ni bilo, je pa na Fordovo srečo, da Citroën v obeh točkovanjih s Korzike ni pobegnil še z večjo prednostjo, Loebov moštveni kolega Daniel Sordo naredil (zanj zelo značilno) napako: prehitro je zapeljal v ovinek in pri reševanju tehnike usodno zletel s ceste. Kasneje so izračunali, da je Sordo v nesrečnem ovinku zaviral kar 18 metrov kasneje kot moštveni kolega Loeb.

Dirkalnik je bil preveč poškodovan, da bi ga Francozi po pravilu supereli naslednji tekmovalni dan vrnili v igro. Komisarji Mednarodne avtomobilistične zveze so našli poškodbe na varnostni kletki in dirkalniku niso dovolili nastopa. Posadki na srečo ni bilo nič. Sordove občasne napake in pomanjkanje pravega tekmovalnega naboja v boju za naslov (Loeb se je do zadnjih dveh zmag preprosto sprehodil) so v naslovih nekaterih motošportnih revij že klicali po zamenjavi, a je Citroënov motošportni šef Olivier Quesnel odločno zavrnil namigovanja, da naj bi Loebov lanski tekmec za naslov, dvakratni svetovni prvak Marcus Grönholm, v Citroënovi ekipi zamenjal Sorda.

»Dani bo tudi v prihodnjem letu vozil za nas, « je povedal glavar in dodal, da bi moral Marcus potrkati pri kakšni Citroënovi ekipi iz skupine M2. Reli po Korziki je na prvi pogled le eden izmed mnogih asfaltnih relijev na koledarju, a je povsem drugačne narave od recimo hitrejše in bolj dirkaške Španije, pri kateri katalonska trasa na nekaterih odsekih spominja že na dirkališče.

Po Korziki se vijejo slabše ceste, sestavljene iz mnogo ovinkov. Pravijo, da je v povprečju 15 ovinkov na kilometer. Pa si predstavljajte znamenite 'krste' na kolesih, slovite dirkalnike skupine B, kako v osemdesetih letih na tem reliju letijo skozi vseh nekaj tisoč ovinkov (zaradi neštetih ovinkov se je prvi reli leta 1956 imenoval 'Reli 10.000 ovinkov').

Na Tour de Corse so sovozniki zaradi hitrejšega branja zapiskov še pomembnejši člen pri (ne)uspehu vsake posadke. Zanimiv je podatek, da moštva pri popisu steze napolnijo več kot 300 strani! Po nekaterih scenarijih bi se Citroën in Loeb lahko že na Korziki veselila obeh letošnjih naslovov svetovnih prvakov, a Ford se je do konca relija dobro držal in z drugim in tretjim mestom zbral dovolj točk, da je odločitev o naslovih prestavljena na prihodnji reli.

Odločitev M-Sporta, da v drugega tovarniškega Focusa WRC posadi asfaltnega specialista Francoisa Duvala, se je izkazala za modro (običajnega drugega tovarniškega dirkača Latvalo so za oba asfaltna relija posadili v Stobartovega Focusa), saj je bil Belgijec na reliju, kjer sicer v preteklosti ni imel veliko uspeha, najboljši Necitroënov dirkač in je drugo mesto prepustil moštvenemu kolegu Mikku Hirvonenu. Šlo je za Fordove moštvene ukaze, saj je Mikko še vedno v boju za naslov prvaka med posamezniki in je dodatni dve točki krvavo potreboval.

Čeprav na Korziki ni bilo videti, da bi Loeb taktiziral, štirikratni svetovni prvak za oba zadnja relija sezone po rekordni 46. zmagi (peti zaporedni! ) napoveduje, da ne bo šel na vse ali nič. »Glede na točkovanje je najbolje voziti na točke. Pritisk je zdaj, ko gre za naslov, prevelik. No, na to zlahka pozabim in grem na zmago, a tega ne bom naredil. Šel bom na točke, « je napovedal Loeb.

Hirvonena tako čaka zelo težko delo, saj naslov ni odvisen le od njega. Na zadnjih dveh relijih mora zbrati 15 točk, ob pogoju, da Loeb ne osvoji nobene. Sebastienu za naslov ob Hirvonenovi zmagi na Japonskem zadostuje že šest točk, kar je dovolj za tretje mesto . . Citroën je še v boljšem položaju v moštveni razvrstitvi. Na Korziki, kjer so letos zaradi enotnih gum, ki nimajo polnila (to je v preteklosti samodejno popravljalo počene gume), manj krajšali ovinke, sta se dobro znašla tudi oba tovarniška Subaruja.

Solberg je bil hitrejši od Atkinsona, tretja tovarniška Impreza, ki jo je vozil Tirabassi, pa je obstala zaradi okvarjenega motorja. Na reliju, na katerem zaradi številnih ovinkov močno trpijo tudi menjalniki in zavore, je slavil še en Sebastien.

V Mladinskem svetovnem prvenstvu (JWRC) je sicer na Korziki tretjo zmago v sezoni slavil Martin Prokop, a drugo mesto Sebastiena Ogierja (tudi Citroën C2 S1600) je bilo dovolj, da so Francoza okronali za mladinskega prvaka sezone 2008. Prvi koraki v karieri mladega Sebastiena so vsaj tako impresivni kot Loebovi: Ogier se je prvič zapeljal z reli dirkalnikom šele leta 2006, nato je zablestel v Peugeotovem pokalu in letos v Mehiki, na svojem prvem nastopu na reliju za svetovno prvenstvo s Citroënom C2 S1600, kar zmagal. Pred tem relijem je C2 testiral le en dan.

Pred sezono 2008 je odpeljal le 20 relijev, deset na makadamu in deset na asfaltu, zato je težko govoriti, da je asfaltni specialist. V prihodnjem letu bomo Super Seba 2 zagotovo videli v Citroënovi M2 ekipi, povsem možno pa je tudi, da bo Ogier s C4 WRC nastopil na letošnjem reliju po Veliki Britaniji. Bosta od prihodnje sezone za živčnost tekmecev skrbela dva Seba?

Rezultati francoskega relija

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3.42:58, 0

2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 08) +3:24, 7

3. Duval/Pivato (Ford Focus RS WRC 08) +3:31, 6, 5

4. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 07) +3:37, 5

5. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC2008) +5:35, 4

6. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza WRC2008) +6:10, 4

7. Aava/Sikk (Citroën C4 WRC) +7:25, 2

8. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 07) +9:02, 2 . .

19. Prokop/Tomanek (Citroën C2 S1600) +21:45, 9*…

*zmagovalec v prvenstvu JWRC

SP v reliju za voznike:

1. Loeb 106, 2. Hirvonen 92, 3. Sordo 59, 4. Atkinson 45, 5. Latvala 42, 6. P. Solberg 40, 7. Duval 22, 8. H. Solberg 22, 9. Galli 17 . .

SP v reliju za moštva:

1. Citroën 169, 2. Ford 146, 3. Subaru 87, 4. Stobart Ford 62, 5. Munchi's Ford 22, 6. Suzuki 21

Mitja Reven, foto: moštva

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"