Reli SP: Grški reli

9. 6. 2008
Deli

Nova pravila, ki ne dovoljujejo uporabe pripomočkov za vožnjo po predrtju gume, so dodobra krojila letošnji Akropolis. Loeb je zmagal zaradi hitre vožnje, a tudi zaradi nesreče, ki mu je s poti do 41. zmage počistila tekmece. Odličen rezultat je z drugim mestom dosegel tudi Solberg s povsem novo Imprezo.

Po prvem dnevu, v katerem sta se oba Fordova tovarniška dirkača Latvala in Hirvonen do nesrečne šeste hitrostne preizkušnje uspešno upirala, sta vodila Citroënova dirkača (Loeb pred Sordom). Na šestem HP-ju pa je robustnost Akropolisa udarila v polni meri: oba Fordova dirkača sta zapeljala v isto luknjo, kar je povzročilo kozmetično škodo in hkrati pokvarilo vzmetenje na obeh Focusih. Posledično sta Latvala in Hirvonen padla na šesto in sedmo mesto.

Njun šef Malcolm Wilson je pred sobotnim nadaljevanjem še verjel, da se lahko Fordov tovarniški dvojec vrne v boj za zmago. Da je mogoč preobrat, je marsikdo pomislil že v soboto dopoldne, ko je Loeb zaradi počene gume izgubil več kot pol minute (previdno, da ne bi poškodoval podvozja, se je Sebastian s tremi celimi gumami vozil kar deset kilometrov), na prvo mesto razpredelnice pa se je zavihtel Sebov moštveni kolega Daniel Sordo.

Težave je imel tudi Hirvonen (zaradi okvare vzmetenja je izgubil več kot pol minute), njegov moštveni kolega Latvala pa je na lestvici napredoval tik pod stopničke in kazalo je, da se bo reli odločil v nedeljo. A sobota še ni rekla zadnje besede ? dve počeni gumi na Sordovem C4 WRC (11. HP in 12. HP) sta pomenili, da je na vrhu spet Loeb (Sordo je zaradi izgube šestih minut na 13. HP 'padel' z odra za zmagovalce), vse hitrejšega Latvalo pa so ustavile težave s turbopuhalom. Nedelja je prinesla manj pretresov.

Loeb je svojega Citroëna varno pripeljal na cilj, na drugem mestu pa je reli presenetljivo končal Petter Solberg. Subarujevci so na Akropolisu na kolesa postavili povsem novo Imprezo, ki je na najtežjem reliju sezone dokazala svojo (polovično) vzdržljivost. Atkinson je v soboto odstopil zaradi težav z elektroniko; ta je ponagajala tudi Henningu Solbergu, ki se je v nedeljo dopoldan poslovil od tretjega mesta, ki ga je podedoval Hirvonen. Precej težav s tehniko so imeli pri Suzukiju, veliko več sreče pa je imel Aava, ki je svojega Citroëna pripeljal na pomembno četrto mesto.

Na zahtevnem klasiku je že drugič nastopila tudi slovenska posadka Andrej Jereb-Miran Kacin. Prav zaradi izkušenj z grškim kamenjem in žgočim soncem so bili Jerebovi cilji pred tretjim nastopom na Akropolisu v razredu PWRC višji kot sicer. »V tretjem poizkusu si želim v Grčiji osvojiti prve točke za svetovno prvenstvo. Mislim, da je to realno dosegljivo, če se na poti do cilja seveda ne bodo zgodile nepredvidene stvari, « je Jereb napovedoval pred relijem.

Andrej je vedel, o čem govori. Posadka točk ni osvojila, saj je imela preveč težav z okvarjeno Subarujevo Imprezo, ki so jo pripravili v italijanski ekipi Motoring Club, in tudi športne sreče ni imela, a vseeno Grčijo ni zapustila povsem potrta. Jereb je namreč z nekaj hitrimi časi, s katerimi je posegel tudi med najboljše tri v razredu PWRC (ta razred je bil na Akropolisu zelo zastopan, saj je zajemal polovico vseh dirkalnikov), opozoril nase in nakazal, do kod bi lahko segel, če ne bi bilo težav.

Vendar pa na Akropolisu ne zmagujejo le najhitrejši, ampak predvsem tudi tisti, ki imajo največ sreče. Jereb in Kacin sta sicer začela odlično, saj sta bila po dveh hitrostnih preizkušnjah že deseta, na tretji preizkušnji pa sta dosegla celo tretji najhitrejši čas v razvrstitvi PWRC in prehitela še pet tekmecev. Potem sta na žalost spoznala še drugo plat zahtevne grške odisejade, se zaradi napake zavrtela (izogibala sta se skali) in izgubila kar osem minut.

V petek se jima je odlomil še končnik na volanskem drogu, v soboto jima je počila guma, zaradi česar sta poškodovala platišče in obeso, nagajal je tudi motor, nastop na drugem dnevu pa sta na 13. HP-ju končala s prevračanjem. »Pri vstopu v ovinek sem rahlo oplazil štor, avtomobil pa je dvignilo in prav počasi sva se prevrnila na streho, « je povzel Jereb, ki je nameraval v nedeljo znova startati, a je pregled pokazal prevelike poškodbe varnostne kletke.

Rezultati grškega relija

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3.54:54, 7

2. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC2008) +1:09, 5

3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) +1:56, 1

4. Aava/Sikk (Citroën C4 WRC) +4:19, 7

5. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) +4:49, 4

6. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 07) +6:11, 3

7. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 07) +6:47, 5

8. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus RS WRC 07) +9:14, 0 …

14. Aigner/Wicha (Mitsubishi Lancer Evo IX) +21, 12, 0* . .

*zmagovalec v prvenstvu PWRC

SP v reliju za voznike:

1. Loeb 50, 2. Hirvonen 49, 3. Atkinson 31, 4. Latvala 26, 5. Sordo 25, 6. Galli 17 . .

SP v reliju za moštva:

1. Ford 79, 2. Citroën 78, 3. Subaru 50, 4. Stobart Ford 35, 5. Munchi Ford 16, 7. Suzuki 7

Mitja Reven, foto: moštva

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja