Reli: Železniki 2015 v znamenju Humarja

Na letošnjem tretjem reliju za državno prvenstvo je morala dirkaška tehnika premagati kar tri 'sovražnike': ambiciozne dirkače, zahtevne ceste v okolici Železnikov in vročino. Toda tudi to ni zmotilo Renaulta Clia R3T, ki je posadko Aleks Humar-Florjan Rus zopet suvereno pripeljala do cilja – in to na prvo mesto!

5. 7. 2015

Če se je temperatura na termometru na Gorenjskem dvignila na več kot 30 stopinj Celzija, potem je bilo v dirkalnikih krepko več kot 50 stopinj Celzija. In ohraniti hladno glavo na takem reliju ne zahteva le psihično moč, pač pa predvsem telesno kondicijo.

Aktualnega državnega prvaka Aleksa Humarja in njegovega sovoznika Florjana Rusa očitno vročina ne moti, saj sta vodila od starta do cilja. Njunemu največjemu tekmecu (po točkah sodeč tudi v državnem prvenstvu) Roku Turku in Blanki Kacin s Peugeotom 208 R2 je pustil zmagati le na dveh hitrostnih preskušnjah, na drugih sedmih pa je nabral kar dobrih 46 sekund prednosti. »Diferencial s krajšim prestavnim razmerjem se je izkazal kot dobra odločitev, čeprav se ga moram še navaditi, saj občasno še vedno predolgo vztrajam pri preganjanju motorja v višje vrtljaje,« je hladen kot reka Sora dejal Humar. Seveda je namigoval na 1,6-litrski turbomotor, ki ima bistveno več navora kot prejšnji njegov Renault Clio R3, ki je imel sicer dva litra prostornine, vendar atmosfersko polnjenje. V boksih na parkiriščih podjetja Domel je Turk še pohvalil organizacijo, saj so med drugim na vsaki časovni kontroli imeli na razpolago hladno vodo. Pohvalno! Tokrat je šlo dobro tudi Janiju Trčku, saj je z Mitsubishijem Lancerjem devete evolucije premagal favorizirane Aljošo Novaka, Darka Peljhana in Boštjana Logarja. »Že pred startom sem vedel, da bo šlo dobro šele proti koncu relija, kar se je tudi zgodilo. Enostavno imam letos za sabo premalo dirkaških kilometrov, pa še hudo nesrečo v Mariboru je bilo treba zbrisati z glave. Zato sem z napredkom zadovoljen, z uvrstitvijo pa ne povsem,« je dejal Novak in pristavil, da bo na prihodnjih dirkah za državno prvenstvo prav gotovo lažje, saj je v Selški dolini pridobil veliko izkušenj z novim dirkalnikom ter predvsem nekaj izgubljene samozavesti. Darko Peljhan tokrat ni bil najbolje razpoložen, najbolje pa ni šlo niti Boštjanu Logarju. »Lagal bi, če bi dejal, da sem s predstavo zadovoljen. Enostavno je šla tehnika tako daleč, da brez primerne kilometrine, temeljite nastavitve dirkalnika ter pravih gum ne moreš več konkurirati najboljšim. Zato mi tudi prednost domačega terena ni pomagala,« je razlagal ljubljenec domačinov. Škoda, da na startu ni bilo Grege Premrla, predvsem pa Boštjana Avblja, ki ni uspel zbrati dovolj finančnih sredstev za najem konkurenčnega dirkalnika. Toda takoj vprašanje: ali bi bil na koncu prav tako razočaran kot Logar? Mogoče, čeprav bi bil s svojim talentom prava popestritev dirke.

V troboju BMW-jev sta kratko potegnila Domen Agnič, ki mu je (zopet!) odpovedala sklopka, in Matjaž Zupančič, ki je imel res smolo. Najprej je zvil vodilo kolesa, vendar so to mehaniki popravili. Pri nadaljevanju je predrl gumo, zato sta s sovoznikom parkirala ob cesti, da sta poškodovano gumo zamenjala. Ko pa sta hotela zopet zagnati močan BMW-jev, je ostal nem. In sledil je le še klic v bokse, da ju pridejo iskati. Zato je v pokalnem tekmovanju Divizije III (pretečena homologacija) prepričljivo zmagal Aleš Zrinski, le 45 sekund za njim pa se je v cilj pripeljal Slavko Komel v Opel Astri. Če predpostavljamo, da je dve HP odpeljal brez servovolana, lahko legendarnemu dirkaču odkrito čestitamo! Tretja sta bila brata Aubreht, ki sta bila tudi najboljša med dirkači v živahnih dirkalnikih Renault Clio Williams.

Zelo napeto je bilo v Diviziji I, kjer so se za vsako sekundo borili Martin Mlinar, Jan Mrak (oba MG ZR 105) in Martin Štucin (Škoda Felicia Kit Car). Tokrat je bil Mlinar, ki tudi vodi v trenutnem skupnem seštevku omenjene divizije, celo hitrejši kot ponavadi zelo hitri Mrak. »Tokrat je Martin res hiter, kar mi je všeč, saj je to pravo dirkanje,« je priznal Mrak. Pred prebito gumo je bil zelo uspešen tudi Štucin, ki je dokazal, da je lahko tudi vrhunsko pripravljena Škoda Felicia konkurenčna favoriziranim MG-jem. In v tem paketu ne smemo pozabiti še na hitrega Roka Jerkiča, ki je poleg tretjega mesta v omenjeni diviziji slavil še v pokalu Yugo. Kako bi omenjenim štirim dirkačem privoščili boljšo tehniko, da bi se lahko dokazali še v skupni razvrstitvi ...

Zelo slab dan so imeli v ekipi Igorja Žbogarja. Ne samo, da je glasnemu in hitremu Renaultu Cliu R3 odpovedala sklopka, pač pa je njegovemu mehaniku pri popravilu dirkalnika še odščipnilo del prsta, ki ga na žalost niti v Kliničnem centru niso mogli več rešiti. Želimo mu hitro okrevanje! Na mehanike večkrat pozabljamo, vendar brez njih ne bi bilo dirk.

Podobno kot lani, ko dirka še ni štela za državno prvenstvo, so se marljivi Omikronovci kot organizatorji zopet izkazali. Sedaj nas čaka kratek predah, saj bo prihodnji reli za DP 12. septembra nad Novo Gorico. (AMr)

Foto Uroš Modlic

Rezultati
1. Humar-Rus SLO Renault Clio R3T 1.02:59,3
2. Turk-Kacin SLO Peugeot 208 R2 + 46,3
3. Trček-Ošlaj SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:28,5
4. Novak-Čar SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 2:03,2
5. Peljhan-Lazar SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 2:42,2
6. Logar-Bobnar SLO Peugeot 208 R2 + 3:06,5

DIVIZIJA I:
1. Mlinar-Mlinar SLO MG ZR 105 1.09:35,0
2. Mrak-Kuštrin SLO MG ZR 105 + 2,9
3. Jerkič-Kavčič SLO Zastava Yugo + 4:24,4

DIVIZIJA II:
1. Turk-Kacin SLO Peugeot 208 R2 1.03:45,6
2. Logar-Bobnar SLO Peugeot 208 R2 + 2:20,2
3. Bratina-Vovk SLO Citroën C2 R2 + 4:06,9

DIVIZIJA III:
1. Zrinski-Štupar SLO BMW M3 1.07:42,6
2. Komel-Lazar SLO Opel Astra GSi + 45,3
3. Aubreht-Aubreht SLO Renault Clio Williams + 5:18,4

Vsi rezultati relija Železniki 2015

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri