V Južni Ameriki vse nared za Dakar 2012

30. 12. 2011 | Peter Kavčič
Deli
V Južni Ameriki vse nared za Dakar 2012

1. Januarja bo 188 motoristov, 32 štirikolesnikov, 173 avtomobilističnih in 76 kamijonarskih posadk štartalo na skoraj 9000 kilometrov dolgo, 15. dnevno, negotovo pot od Mar Del Plata (Argentina) do Lime v Peruju.

Med njimi bo tudi Slovenec Miran Stanovnik, ki se na avanturo odpravlja že petnajstič v karieri in po fantastičnem 11. mestu na zadnji dirki cilja na prvo deseterico. "Zelo bom zadovoljen z uvrstitvijo med prvih 15, a cilj je visok. Mora biti in vem tudi, da sem ga ob pravih okoliščinah, kar pomeni z nekaj malega športne sreče, tudi sposoben doseči. Sem v vrhunski fizični kondiciji in željan tudi kakšne etapne zmage, predvsem takrat, ko bo navigacija najbolj zahtevna. Na tokratnem reliju je novost tudi časovni pribitek za vsako menjavo motorja, ta naj bi znašala 15 minut, kar pomeni, da bo ogromno taktiziranja. Tudi moj KTM lahko z enim agregatom prevozi vso dirko, bo pa treba izjemno prisluhniti motorju, ga čutiti."

Tokrat je tudi prvič v celoti začelo veljati pravilo, da vsi motoristi vozijo na motociklih z agregati največje prostornine do 450 kubičnih centimetrov. Znamke kot so KTM, Aprilia, Husqvarna, Yamaha in Honda bodo sedaj še bolj izenačene in aktualnima favoritoma Marcu Comi in Cyrilu Despresu ne bo čisto nič podarjeno.Za zmagovalcema zadnjih šestih relijev je namreč dolga vrsta hitrih in vsako leto boljših mladih tekmovalcev.

Karte so povsem premešane tudi med avtomobilisti. VW se je umaknil in osredotočil na WRC, s tem pa je kup odličnih voznikov ostalo brez sedeža sredi sezone. Prvi je seveda zmagovalec zadnje dirke Nasser Al Attiyah, ki se bo pridružil Robbyju Gordonu v ekipi Hummer. Kot sponzor je vskočil kar Qatar, ki se želi s tem še bolj jasno postaviti na zemljevid sveta. Giniel De Villiers bo vozil Toyoto Hilux, ki je nastala v isti delavnici kot pred leti Nissanovi dirkalniki. Največ možnosti za zmago pa lahko pripišemo falangi petih Minijev s Stephanom Peterhanskom na čelu. Ta že tri leta čaka na svojo deseto zmago.

Med tovornjakarji morda umik dveh najboljših ruskih dirkačev (čeprav Kamaza ostaja v dirki) odpira možnosti za Tratro in DAF, za slednje bo na zmago štartal Miki Biasion, ki ga mnogi bralci pomnite še iz konca osemdesetih let, ko je v reliju kraljeval z Lancio Delto HF Integrale.

Puščava v Argentini, Čilu in Peruju bo tako že četrtič zapored izluščila zmagovalce najtežje dirke nasvetu, ki nosi ime po Senegalski prestolnici, kjer so leta 1979 prvič končali to dirko.

Dirkaško avanturo lahko spremljate tudi na www.moto-magazin.si.

besedilo: Peter Kavčič, foto: organizator

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja