Vaughn Gittin Jr.: "Želim si, da dirkači iz drugih disciplin pokažejo več svoje osebnosti in se zabavajo na progi"

Intervju z ameriškim drifterjem, ki pa je več kot zgolj eden od najboljših ameriških tekmovalcev vseh časov v tem športu.

Vaughn Gittin Jr.: "Želim si, da dirkači iz drugih disciplin pokažejo več svoje osebnosti in se zabavajo na progi" (foto: Monster Energy) Monster Energy
16. 8. 2018

Sproščen. To vsekakor ni prva beseda, ki bi vam prišla na misel, s katero bi opisali voznika, ki tekmuje na več prvenstvih, poleg tega pa vodi posel. A Vaughn Gittin Jr. nam je dajal prav takšen vtis, ko smo se z njim sestali na letošnjem Goodwood Festival of Speed in z njim opravili intervju.

Za nepoznavalca je Gittin Jr., ki prihaja iz Baltimora v ZDA, zgolj driftarska zvezda. Bil je šampion Formula Drift (2010), trikratni šampion World Drift Series (2011, 2012, 2013) in je edini ameriški voznik, ki je zmagal na Japanese D1 Grand Prix. Poleg tega je 37-letnik vodja podjetja RTR, ki v partnerstvu s Fordom skrbi za tehnične izboljšave in proizvodnjo stilskih delov za Mustange in vozila F-150.

V zadnjem času se je preizkusil tudi na prvenstvu Ultra-4 racing, kjer tekmovalci dirkajo z bugiji s 500–800 KM s hitrostjo do 130 km/h gor in dol po skoraj vertikalnem skalovju.

Ko se z Gittinom Jr. pogovarjaš, ti postane hitro jasno, da ima ponuditi mnogo več kot le zažiganje gum s svojim Mustangom. Nadaljujte branje, da izveste več o tem, kaj si misli o prihodnosti driftanja, električnih motošportih, in kaj ima povedati o svojih življenjskih ambicijah na Nürburgringu ...

Kako si kaj?

Odlično. Sanje, ki jih trenutno živim, se nadaljujejo. Vedno bolj sem zaseden z delom. Z ekipo razmišljamo o večjih in še bolj zabavnih stvareh, ki jih želimo nadaljevati. Posvečam se tudi trajnostnemu motošport življenjskemu stilu. Organiziram po 30 dogodkov na sezono, zdaj pa sem pripeljal še svojega ekipnega sodelavca v Formula Drift, Chelseo De Nofa, da mi pomaga sestaviti ekipo. Osredotočen sem na širjenje zabavne avto-moto kulture, ki je bila zame vedno življenjskega pomena. Pomagam še drugim ljudem, da so lahko priča gorenju pnevmatik in poslušanju motorjev, ki delujejo na mejah svojih zmogljivosti!

Povej nam kaj o svojem zadnjem obisku v Nürburgringu; kaj se dogaja?

Lani sem novembra obiskal Nürburgring. To je bil edini razpoložljivi datum. Moje sanje so bile, da driftam na Nürburgringu. Za ta projekt sem dolgo delal. Vedel sem, da bo novembrski datum nestanoviten glede vremena, ampak smo vseeno odšli. Izkoristili smo priložnost, spakirali stvari in odposlali avto. Ko smo prispeli, je bilo vreme čudovito, a naslednji dan je močno deževalo ter je bilo megleno, zato so bili organizatorji prisiljeni preložiti našo vožnjo. Dan pozneje se je vreme malce izboljšalo, toliko, da ekipa Nürburgringa ni odpovedala našega termina. Seveda nismo hoteli izgubiti tega, za kar smo plačali, in ker je bilo vreme še vedno slabo, smo s Fordom Raptorjem odšli driftat na Nordschleife! Seveda je bilo zelo zabavno, ampak to ni bilo to, kar smo načrtovali, zato so nam fantje Nürburgringa letos želeli pomagati s projektom in so nam ponudili dva dneva v juliju. Pravkar smo se vrnili s snemanja. Tokrat mi je uspelo uresničiti sanje. Moram povedati, da je šlo za najbolj srhljiv in zabaven izziv, s katerim sem se srečal v življenju. Filmček pride ven v septembru/oktobru in komaj čakam, da pokažem, kaj nam je uspelo doseči.

Tekmuješ tudi na Ultra 4 …

Da. Ultra4s je nekakšen vrh vsega, kar sem počel do zdaj – driftal, vozil motokros ... Vsebuje vse po malem – puščavske razmere, kratke razdalje, drsenje z vozilom v ovinkih; treba je imeti občutek za vožnjo čez skale. Trenutno sva z mojim najboljšim prijateljem, ki je moj sovoznik na vzhodnem prvenstvu, vodilna v svoji kategoriji. Res gre za kul izziv in izkušnjo.

Si zelo vsestranski voznik, ne le drifter. Kako trenutno gledaš nase?

Mislim, da je v zadnjih letih ljudem uspelo videti, kaj sem: profesionalec v uživanju, ki se nenehno postavlja pred različne izzive in zabava vse druge s svojimi kul izkušnjami v avto-moto skupnosti. Zame je dirkanje v formuli D in nastopanje pred občinstvom ali ustvarjanje kul vsebine za ljudi, da podoživijo to, kar delamo, bistvo vsega.

Je bilo to tvoje vodilo v letošnji sezoni Formula Drift?

Mislim, da je vse, kar storiš, da čim več časa preživiš za volanom, pomembno. Letošnja sezona Formula Drift je na žalost ena od najslabših v moji karieri. Veste, te stvari niso lahke. Opravili smo nekaj slabih tehničnih odločitev, in to nam je vzelo nekaj časa, da smo zadeve uredili. Šport napreduje izjemno hitro in letos smo svoj trenutek zamudili. Napake, ki smo jih storili, smo reševali interno. Kot voznik se počutim dobro, kot še nikoli do zdaj. Mentalno sem močan. V formuli D sem bil priča mnogo uspehom. Zadnjih pet let tekmujem na prvenstvu, zdaj pa so naše oči uprte v veliko nagrado. Za naslednjo sezono pripravljamo nekaj novosti in mislim, da mi bo uspelo.

Kje vidiš driftanje v prihodnosti?

Vse stvari potrebujejo svoj čas – tradicionalni motošporti so že nekaj časa na sceni. V Evropi dirftanje še ni tako popularno med motošport navdušenci, a njihovim otrokom je všeč novi format dirkanja. Uživajo v driftanju in disciplini World Rallycross. Nočem reči, da si želim videti, da nekatere vrste dirkanja izginejo, želim pa si, da se driftanje razvija in ostane zanimivo za udeležence. Želim si tudi, da dirkači iz drugih disciplin pokažejo več svoje osebnosti in se zabavajo na progi, kar je za nas dirfterje normalna stvar.

Kaj pa meniš o električnih pogonskih sklopih?

Zanimivo, da ste me to vprašali! Vedno sem navdušen nad novimi tehnologijami. Delovno skupino FIA spodbujam pri tem, kako naj naredijo šport lažje razumljiv v smislu integracije tehnologij. Električne tehnologije, ki poganjajo motorje avtomobilov, so trenutno vroča zadeva. Mislim, da je to zelo zanimivo in lahko dosti prispeva k našemu športu. Seveda nekaj stvari manjka, na primer zvok motorja, ampak obstaja nekaj kreativnih načinov, kaj ponuditi ljudem v prihodnje. To je prihodnost. Lahko se od tega distanciraš in pustiš, da te zadeve prehitijo, ali pa si del razvoja. Jaz sem vedno bil ta, ki je presegal meje dosegljivega. V Goodwoodu sem bil gost delavnice prihodnosti v motošportu, kjer sem imel čast imeti govor pred nekaterimi prestižnimi in ključnimi ljudmi iz motošport sveta. Vsem je bil drifting zanimiv in mislim, da je električna tehnologija lahko del naše zgodbe.

Poleg vsega pa še vodiš RTR?

RTR je v zelo dobrem stanju – gre za moje podjetje, v katerem predelujemo Mustange, F-150, kmalu bomo tudi preostale Fordove avtomobile. Dodamo jim nekaj stila in tehničnih zmogljivosti. Rad nas primerjam z drugimi podjetji, ki tesno sodelujejo s proizvajalci avtomobilov, ki dodajo malo svojega tovarniškim modelom. Smo globalno podjetje in imamo okoli 25 redno zaposlenih ljudi. S tem sem povezal svoje navdušenje, posel in sebe kot zabavljača. V redu je imeti takšne motive, ki me dopolnjujejo v moji motošport zgodbi. Avto je fenomenalen. RTR pomeni Ready to Rock, in to je točno, kar počne. Osredotočeni smo bili na izkušnje pri vožnji in razvili smo avto, ki ni nujno najboljši v določeni stvari, je pa zelo dober v vsem po malem. Zelo sem ponosen na naš proizvod.

Za konec pa imaš tudi zanimivo novico iz družinskega življenja?

Da – pričakujeva otroka! Žena in jaz sva navdušena! Kmalu bova izvedela, ali bo fantek ali deklica, kar bomo morda oznanili na Seattle FD, če bo to možno. Res sem vznemirjen! Z ženo sva odličen tim in komaj čakava! Srečo imam, da sem obkrožen s čudovitimi ljudmi. Veselim se prihodnosti. Če trdo delaš in v delo vneseš svojo strast, potem se stvari enostavno poklopijo. Tako ali drugače!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri