WTCC: Monza

10. 10. 2008
Deli

Kljub težkemu dirkalniku vodeči v skupni razvrstitvi Yvan Muller ne pozna poraza. Zelo veliko točk je Francoz zbral tudi v Kraljevem parku.

»Brez napak, dobro smo delali, « je Muller dejal po osvojenem najboljšem startnem položaju, ko so v soboto v Monzi Seatovi dirkači zopet sodelovali in kot vlakovna kompozicija s sledenjem drug drugemu na dolgih ravninah izkoriščali zavetrja ter postavljali odlične čase.

Leoni so v Monzi osvojili prva štiri najboljša mesta, na prvi dirki pa niso puščali presenečenj. Seat je osvojil prva tri mesta (Muller pred Tarquinijem in Rydellom), mogoče pa bi tovarniškim moštvenim kolegom sledil še četrti Leon Jordija Geneja, če ne bi v prvi šikani postal žrtev nesreče, ko je Porteiro (BMW) zadel v Thompsonovo Hondo, ki je s steze pometla Geneja, Menuja, Huffa, Corthalsa in D’Asteja.

Pol udeležencev nesreče je izpadlo iz dirke, drugi pa so izgubili pomembne sekunde in bili na koncu večinoma prekratki za točke. Po koncu dirke so zaradi krajšanja šikane v boju z Larinijem Rydellu pribili 30 kazenskih sekund, kar je na tretje mesto postavilo BMW-jevega Priaulxa, Alessandro Zanardi pa je napredoval na osmo mesto, ki je pomenilo najboljši startni položaj na drugi dirki. A Italijan kljub stoječemu startu, ki po pravilu zaradi zadnjega pogona najbolj ustreza BMW-jem, ni bil dolgo na čelu kolone.

Že v prvem krogu ga je prehitel Gene, nato še Tarquini, ki je odlično startal s sedmega startnega položaja, pa Larini in Muller. Tarquini je nato ulovil Geneja in ga brez težav prehitel, Gene pa je z drugim mestom zaokrožil Seatovo nedeljo v Monzi. Larini se je na tretje mesto pripeljal povsem brez posebnosti. Drugi favoriti so zašli v težave: Priaulx je pri krajšanju šikane v boju z Mullerjem poškodoval dirkalnik in se počasi odvlekel do boksov, slabo vozen dirkalnik pa je bil po avanturi s Farfusovim BMW-jem tudi Huffov Lacetti.

Štiri dirke pred koncem (dva dirkaška konca tedna) je položaj v obeh točkovnih razvrstitvah v prid Seatu. Španska tovarna ima v točkovanju konstruktorjev skoraj neulovljivo prednost in težko je verjeti, da bi BMW še lahko ujel dominantno silo letošnjega prvenstva. Lanskemu osmoljencu Mullerju, ki je brez naslova ostal na zadnji dirki v Macau, letos kaže precej bolje, njegov edini resni tekmec za naslov pa je zelo verjetno le še moštveni kolega Tarquini, ki je v Monzi dirkal s povsem novim dirkalnikom, saj je bil njegov prejšnji zaradi nesreče na startu druge dirke v Imoli povsem uničen.

Španci so ocenili, da je Porteirov BMW v stoječega Leona priletel s silo 10 g, Tarquini pa je bil, z izjemo glavobola in bolečega vratu, povsem nepoškodovan. Tarquini je bil po drugi dirki v Kraljevem parku pod drobnogledom sodnikov, ki so ga za krajšanje šikane kaznovali z izgubo petih startnih mest na naslednji dirki. Seatov koncept Leona s turbodizelskim motorjem utegne letos tako obroditi dva sadova. Se bo to zgodilo že konec oktobra na Japonskem?

Rezultati prve dirke, 9 krogov:

1. Muller (Seat), 2. Tarquini (Seat), 3. Priaulx (BMW), 4. Monteiro (Seat), 5. Larini (Chevrolet), 6. Huff (Chevrolet), 7. Gene (Seat), 8. Zanardi (BMW) …

Rezultati druge dirke, 9 krogov:

1. Tarquini (Seat), 2. Gene (Seat), 3. Larini (Chevrolet), 4. Muller (Seat), 5. Menu (Chevrolet), 6. Monteiro (Seat), 7. Zanardi (BMW), 8. Farfus (BMW) …

Vrstni red voznikov:

1. Muller 95, 2. Tarquini 86, 3. Huff 64, 4. Rydell 62, 5. Priaulx 61, 6. Gene 53, 7. Müller 52, 8. Porteiro 50, 9. Larini 48, 10. Farfus 47 …

Vrstni red moštev:

1. Seat 277, 2. BMW 223, 3. Chevrolet 197, 4. Honda 46

Mitja Reven, foto:? Mitja Reven, WTCC

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja