Stacionarni radarji v Kranju gredo v operativno rabo

1. 9. 2017 | Jure Šujica
Deli
Stacionarni radarji v Kranju gredo v operativno rabo (foto: Jure Šujica)
Jure Šujica

Po tem, ko so v lanskem letu namestili štiri ohišja in hitrost merili zgolj v statistične namene, bodo na Mestni občini Kranj sklenili, da bodo stacionarni radar sedaj uvrstili v redno rabo.

Mestna občina Kranj je jeseni leta 2016 najela stacionarni radar, za katerega je kupila štiri ohišja, katera so od takrat pa do danes namestili na lokacijah pri OŠ Helene Puhar, na Cesti Staneta Žagarja, pri OŠ v Žabnici in v Mavčičah. Namen radarjev je bil 'prikrito merjenje hitrosti', kjer so torej merili dejansko število kršitev in resnost kršitev, pri tem pa po podatkih občine niso beležili podatkov o vozilih kršiteljev, posledično naj zaradi prekrškov nebi izdajali kazni.

Od omenjenih lokacij se je kot najbolj obremenjena izkazala lokacija v Žabnici. Po podatki Mitje Heraka, vodje medobčinskega inšpektorata omenjen odsek ceste letno prevozi štiri milijone vozil, od tega pa jih kar 81 odstotkov preseže najvišjo dovoljeno hitrost. Pri tem poudarja, da je bila najvišja izmerjena hitrost v tem obdobju kar 141 kilometrov na uro, »kar za šolsko pot, kjer je omejitev 50 kilometrov na uro, ni sprejemljivo«.

Namen radarjev ni polnjenje občinske blagajne, pač pa zagotoviti večjo varnost

Kljub temu, da je postavitev radarjev zmanjšala število prekrškov za okrog 20 odstotkov, pa pristojni organi s tem še vedno niso zadovoljni, zato so se odločili, da bodo s prvim septembrom 2017 prenosni stacionarni radar uvrstili v redno uporabo na vseh že postavljenih lokacijah. Pri tem na občini niso razkrili, ali nameravajo dokupiti še dodatne radarje, ali pa bodo ostali pri enem.

Herak ob odločitvi za umestitev radarjev v redno rabo poudarja, da njihov namen ni polnjenje občinske blagajne, pač pa želijo s tem ukrepom znižati hitrost na omenjenih odsekih. »Določenega števila voznikov z vsemi navedenimi ukrepi ne moremo prepričati, da je prehitra vožnja nesprejemljiva. In edini ukrep, da bomo delež teh voznikov znižali in zagotovili visoko varnost otrok in vseh drugih udeležencev v cestnem prometu na teh izpostavljenih odsekih, je izrekanje glob«.

Jure Šujica

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja