Standard WLTP še vedno trn v peti številnih avtomobilskih proizvajalcev

Številnim med njimi še ni uspelo opraviti vseh potrebnih testiranj.

Standard WLTP še vedno trn v peti številnih avtomobilskih proizvajalcev (foto: Jato Dynamics, Profimedia) Jato Dynamics, Profimedia
5. 12. 2018

Na začetku letošnje jeseni je začel veljati nov standard ocenjevanja učinkovitosti novih avtomobilov WLTP. Ta je nadomestil star standard NEDC, ki je zaradi svoje neučinkovitosti omogočal prevare, kakršnim smo bili priča v preteklih letih. Da bo do uvedbe prišlo, je bilo znano že dlje časa, a številnim proizvajalcem do uzakonitve standarda prvega septembra letos vseh različic vozil še ni uspelo homologirati. Kakšno pa je stanje danes?

Kot kažejo podatki analitskega podjetja Jato Dynamics, ne prav dobro. Številnim proizvajalcem namreč tudi dva meseca po roku še ni uspelo homologirati vozil in s tem omogočiti nadaljnje prodaje vseh različic vozil v modelni paleti. Naj spomnimo, da WLTP zahteva testiranje vsakega vozila, v katerem je ena ali več dodatnih/novih komponent, ki bi lahko vplivale na učinkovitost vozila, naj si bo to drug motor, druga karoserijska izvedba, nov aerodinamični paket in tako naprej. Proizvajalci morajo tako včasih preizkusiti po več sto ali celo več tisoč različnih izvedenk enega modela.

Proizvodnja naj bi se umirila

Kot torej kažejo Jatovi rezultati, naj bi avtomobilskim proizvajalcem do 19. novembra uspelo preizkusiti in homologirati le 63 odstotkov vseh avtomobilov. Ta delež se je v primerjavi z oktobrom zvišal le za šest odstotkov. Ob tem je treba poudariti, da tak ali višji delež doseganja zahtev beleži le 23 izmed 36 največjih avtomobilskih proizvajalcev, prisotnih v Evropi, delež tistih, ki so homologirali največje število vozil, pa pri nobenem proizvajalcu ne presega 95 odstotkov. Večina jih sicer ne bo dosegla 100 odstotkov, saj gre za vozila, ki so ali pa bodo v kratkem zapustila proizvodnjo.

Počasen postopek homologacije vozil negativno vpliva tudi na registracije novih vozil v Evropi. Povprečno število registracij je namreč v oktobru letos upadlo za dobrih sedem odstotkov, največji upad pa je bil zabeležen v drugi polovici meseca. Glede na umirjajoč trg vozil na Kitajskem in v ZDA ter nekaterih drugih trgih je zato pričakovati, da se bo rekordna proizvodnja vozil v Evropi, ki smo ji bili priča v preteklih letih, počasi umirila.

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri