Opel GT X Experimental: napoved Oplove prihodnosti - Novice - Avto Magazin

Opel GT X Experimental: napoved Oplove prihodnosti

Ko smo na dvorišču Oplovega oblikovalskega centra v Russelsheimu s šefom oblikovanja Markom Adamsom čakali, da se skozi vrata zapelje novi konceptni GT X Experimental, nam je razložil zanimivo podrobnost: še nikoli v zgodovino Opla v oblikovalskem centru obiskovalcem niso dovolili fotografirati in snemati. Mi smo bili prvi.

Opel GT X Experimental: napoved Oplove prihodnosti (foto: Dušan Lukič) Dušan Lukič
24. 8. 2018

Opel nadaljuje napovedi svoje prihodnje strategije PACE! Tokrat v obliki študije Opel GT X Experimental, drznega 4,06 metra dolgega električnega kompaktnega križanca s petero vrat in kupejevskimi potezami. Kot pravijo pri Oplu, GT X Experimental uteleša Oplove vrednote in vizijo ter zagotavlja vpogled v prihodnost Oplovih modelov, ki jih bodo do leta 2024 vse tudi elektrificirali.

Prvi vtis, ko je avto zapeljal na dvorišče? Izjemno mišičast, a hkrati čistih linij. »Manj je več,« je pojasnil Adams. »Tokrat je šlo za nekakšno razstrupljanje od preveč podrobnosti, za čiščenje oblikovalskega jezika,« je še dodal, preden je razložil, da so s snovanjem GT X izhajali iz razmisleka o sebi in o svojih vrednotah, ki so jih oblikovali v 156 letih zgodovine, ki sega še pred čas prvega avtomobila in se je začela s precizno mehaniko. Tudi njihova avtomobilska dejavnost je stara že 120 let. Ugotovili so, da lahko svojo zgodovino povežejo s tremi vrednotami, ’nemško’, ’dostopno’ in ’vznemirljivo’, in na tej osnovi so skovali moto 'nova nemškost'.

Konceptni Opel GT X Experimental kaže, kakšni bodo Oplovi avtomobili sredi prihodnjega desetletja. Opel se je odločil za zasnovo križanca, ker so ti trenutno najbolj priljubljeni avtomobilski segment v svetu, a ga je združil tudi s kupejevskimi potezami, da bo bolj privlačen za širše občinstvo. Izrazito silhueto s čistimi tekočimi linijami poudarja tudi barvna shema z ločenimi zgornjimi in spodnjimi območji. Spodnji del avtomobila je v sijajni svetlo sivi barvi, zgornji del vključno s pokrovom motornega prostora, šipami in streho pa je nočno moder, kar v praksi pomeni skoraj črno barvo. Oba dela sta med seboj ločena z rumeno črto, ki kot Oplov podpis  poudari strukturo in dinamiko. A bolj kot celotna oblika so zanimive podrobnosti. Vsepovsod prisoten element (poleg značilne oblike LED-luči, ki bo na Oplih, kot nam je potrdil Adams, ostala vsaj še eno generacijo vozil) je namreč trikotnik s prirezanimi vogali, in čeprav Adams ni hotel biti direkten, je namignil, da je to oblikovalski element, ki bo (še posebej pri notranjih oblikah, predvsem merilnikih, zračnikih, zvočnikih ...) prisoten v Oplih prihodnosti.

Na merilnikih, pa čeprav gre za dva velika LCD-zaslona, je prisoten že v GT X, poleg tega pa so oblikovalci na srečo tudi tu minimalizirali. Zato so merilniki pregledni, brez odvečnih podrobnosti, z velikim izpisom hitrosti ter le še stanjem baterije in dometom na eni strani ter kazalnikom učinkovitosti vožnje (kot se za električna vozila spodobi) na drugi. Vse ostalo je na sekundarnem zaslonu (voznik pa lahko merilnik hitrosti zamenja s prikazom navigacije).

Ker gre seveda za električno vozilo, so mu namenili prijeme lahke arhitekture, poskrbeli za kljub križanski obliki učinkovito aerodinamiko in ga udobju na ljubo postavili na 17-palčna kolesa z ne ravno nizkopresečnimi gumami. Nad kabino se razteza usločeno panoramsko steklo, ki se nadaljuje v streho in sega tudi čez zadnje sedeže. Oblikovalci so zunanjost očistili običajnih elementov, kakršni so kljuke vrat in vzvratna ogledala (ki sta ju nadomestili majhni kameri, ki so ju vgradili v rumeno grafiko ob straneh motornega prostora)

Notranjost je prostorna, vstop vanjo pa je nemoten skozi široko odprtino. Zadnja vrata so namreč vpeta na zadnjem delu, vsa štiri vrata pa se odprejo pod širokim kotom 90 stopinj. Oblikovno poenostavljen je tudi volanski obroč s sredinskim modulom, ki zrcali podobo Oplovega vizirja. Oplov svetleči emblem na volanu sicer ne glede na njegov položaj ostaja na istem mestu, kar velja tudi za embleme na pestih koles. Oblikovno čisti so tudi sedeži, ki dajejo vtis lebdenja, saj so vpeti v sredinki greben, pod vzglavniki vgrajeni odstranljivi zvočniki Bluetooth pa zagotavljajo odlično zvočno izkušnjo.

»Skoraj vse, kar vidite na konceptu, bi se tehnično lahko preselilo v serijsko proizvodnjo, vprašanje je le, ali bi bilo to mogoče izvesti stroškovno učinkoviti,« je na vprašanje, ali bomo lahko te plavajoče sedeže videli v serijskih Oplih, odgovoril Adams. In katera avtomobilska tehnologija prihodnosti bo oblikovalcem najbolj olajšala delo? Adam se bil jasen in odločen: »Avtonomna vožnja oziroma asistenčni sistemi. Ko bomo imeli avto, ki ne bo imel nesreč, postanejo vsi predpisi o varnostnih elementih avtomobila, ki nas zdaj omejujejo in neposredno vplivajo na obliko avta, nepotrebni!«

V skladu z napovedjo, da bodo do leta 2024 vsi Opli elektrificirani, je študija dobila povsem električni pogonski sklop s kompaktno litij-ionsko baterijo s kapaciteto 50 kilovatnih ur, ki jo lahko polnimo tudi induktivno. Status polnjenja prikazuje tako barva Oplovega logotipa na avtu spredaj in zadaj (ko se avto polnim postane rumen) kot majhen prikazovalnik na pragu pred zadnjimi kolesi.

Opel GT X Experimental premore tudi spodobnost delno avtonomne vožnje tretje ravni, pri kateri voznik posreduje le v sili.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri