Svetovna premiera: Mercedes-Benz GLB je križanec s terenskimi zmogljivostmi

Sedmi v vrsti Mercedesovih križancev z nekaterimi zanimivimi rešitvami obljublja tudi potencial za terensko vožnjo.

Svetovna premiera: Mercedes-Benz GLB je križanec s terenskimi zmogljivostmi (foto: Daimler AG) Daimler AG
11. 6. 2019

Letošnji avtomobilski salon v Šanghaju, ki je potekal v aprilu, je na Daimlerjevem oziroma Mercedesovem razstavnem prostoru krasil zanimiv koncept športnega terenca, ki je zaradi svoje robustne podobe hitro 'postal' kar manjši brat razreda G. Šlo je za napoved povsem novega modela, za katerega pa smo po tihem upali, da bo v primerjavi s konceptom deležen čim manj sprememb. To se je tudi zgodilo. Mercedes je namreč danes predstavil novost v svoji modelni paleti, športnega terenca GLB.

Jasno, novinec je med prehodom v serijsko izvedbo dobil nekaj cenzure, beri: izgubil nekaj terenskega pridiha. Ne nazadnje bo na voljo tudi v le dvokolesno gnani izvedbi. A pri Mercedesu vseeno računajo, da bo GLB, ki vseeno ostaja močno zvest konceptu, katerega izmed lastnikov (in njegovo družino) zapeljal po kakšnem brezpotju. Za to bodo skrbeli štirikolesni pogon 4Matic, kratki previsi prek koles spredaj in zadaj, zanimiv dodatek ter poseben žaromet, ki bo pri nizkih hitrostih osvetljeval pot pred vozilom.

Ime GLB namiguje, da gre za manjšega križanca, nekakšno terensko izvedbo modela B (s katerim pa drugih skupnih lastnosti nima veliko), od katerega pa ima za 10 centimetrov daljšo medosno razdaljo (celotna dolžina avtomobila znaša 4,63 metra). Posledično ima ob pokončnih zadnjih vratih precej prostora za potnike v prvi in drugi vrsti, hkrati pa še 560 litrov prtljažnega prostora. Ta se sicer v primeru tretje vrste sedežev občutno zmanjša, bosta pa zato na njej dobila dovolj prostora dva potnika, visoka do 1,68 metra.

Dodatna vrsta sedežev bo sicer na voljo za doplačilo, prav tako bo za doplačilo na voljo poklopljiv sopotnikov sedež. Druga vrsta sedežev bo medtem v celoti deljiva v razmerju 60 : 40, medtem ko bodo nasloni sedežev deljivi na tri dele, in sicer v razmerju 40 : 20 : 40. Kabina bo medtem vseeno nekoliko temeljila na tisti iz razredov B in A, saj bo prav tako opremljena z dvema zaslonoma LCD, pod katerima bodo na sredini tri okrogle odprtine za prezračevanje. Po drugi strani bo s preostalimi elementi blizu tisti, predstavljeni v modelu GLE.

Za varnost poskrbljeno

Varnostnih pripomočkov bo seveda dovolj. Od doplačljivih sprednjih matričnih žarometov LED do že omenjenih LED-svetil za terensko vožnjo, delno avtonomno vožnjo in kupom drugih sistemov, ki jih je v veliki meri povzel po najbolj prestižnem modelu znamke, razredu S. Štirikolesni pogon bo medtem omogočal popolnoma prilagodljivo porazdelitev navora.

Motorna ponudba bo za zdaj zajemala pet motorjev: dva bencinska agregata in dva dizla. Z izjemo šibkejšega 'bencinarja' bodo vsi opremljeni z osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom, medtem ko bo imel GLB 200 (z 1,3-litrskim motorjem) na voljo le sedem prestav. Ta bo tudi edini, ki ne bo na voljo s štirikolesnim pogonom, medtem ko bosta oba najmočnejša motorja v ponudbi z njim opremljena serijsko. Sicer pa bo motorna moč na bencinski strani znašala med 120 in 165 kilovati (163–224 'konji'), na dizelski (kjer bodo vsi motorji dvolitrski) pa bo moč znašala med 110 in 140 kilovati (150–190 'konji').

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri