Tesla beleži porast umika naročil za Model 3

5. 6. 2018 | Jure Šujica
Deli
Tesla beleži porast umika naročil za Model 3 (foto: Tesla)
Tesla

Od naročila avtomobila naj bi odstopila že slaba četrtina vseh kupcev.

Zamude pri proizvodnji Teslovega Modela 3 se začenjajo kazati v novi luči. Večletna čakalna doba za nakup in dobavo avtomobilov namreč pri vse večjem številu kupcev povzroča to, da se tisti, ki so vplačali polog za nakup omenjenega avtomobila, vse pogosteje odločajo za odstop od pogodbe in vračilo vplačanega zneska.

Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov je naročila in vplačila za nakup Modela 3, prvega cenovno dostopnega v svoji paleti, začel zbirati 31. marca leta 2016, pri tem pa po podatkih spletnega analitičnega panela Second Measure 61 odstotkov vseh naročil zbral v prvem mesecu zbiranja. Skupno je bilo tako v danem obdobju zbranih kar 400.000 naročil, do začetka proizvodnje avtomobilov pa je številka kljub 63.000 odpovedim narasla na 455.000 vozil.

Odpovedi bi lahko bilo še več

Vse bolj očitno pa postaja, da kupci izgubljajo potrpljenje. Po številnih obljubah o pospešitvi proizvodnje, ki so v večji meri ostale neizpolnjene, so kupci pospešeno začeli odstopati od pogodb za nakup. Ta trend se je začel letos januarja, odkar podjetje beleži večje število upada naročil, kot pa znaša število novih naročil. Aprila letos je tako Second Measure na vsako novo naročilo zabeležil približno tri odpovedi, skupno pa naj bi se za ta korak odločilo že kar 23 odstotkov kupcev.

Podjetje informacij o množičnem upadu naročil ne želi komentirati. A glede na to, da bo s koncem letošnjega leta ameriška vlada ukinila finančno podporo za nakup avtomobila – to pa kupci prejmejo šele ob prevzemu vozila in dejanskem nakupu – je v prihodnjih mesecih zagotovo mogoče pričakovati še večji upad rezervacij. Po drugi strani pa bi se kupci vsaj do neke mere lahko začeli odločati tudi za nakup večjih in dražjih avtomobilov, kar naj bi se že dogajalo, saj je čakalna doba zanje precej krajša. To pa je na neki način tudi voda na mlin podjetju.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja