Tesla predstavil prvi električni tovornjak in novi Roadster

17. 11. 2017 | Jure Šujica
Deli

Električni tovornjak naj bi naj bi imel doseg 800 kilometrov in naj bi na cesto zapeljal leta 2019, Roadster pa se s hitrostjo prek 400 kilometrov na uro uvršča med najhitrejše avtomobile na svetu.

Včerajšnji dan, 16. november pomeni prelomnico v avtomobilskem svetu. Na ceste je namreč zapeljal prvi električni polpriklopnik, ki ga je izdelal ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla. Jasno, gre za popolno novost na področju transporta, predvsem kar se tiče zmogljivosti. Po podatkih tovarne naj bi imel kar 800 kilometrov dosega, pri čemer proizvajalec poudarja, da je kar 80 odstotkov vseh voženj, opravljenih po ZDA s polpriklopniki, dolgih do 400 kilometrov. Za doseg do 640 kilometrov naj bi bilo sicer baterije možno napolniti v zgolj pol ure. Pri podjetju pa ob tem ne navajajo podatka, ali je to domet, ki velja za prazno ali polno vozilo.

Poleg velikega dosega pa naj bi imel tovornjak navkljub svoji teži pospeške, ki bi mu jih zavidal marsikateri osebni avtomobil. Tesla tako obljublja, da naj bi bil tovornjak v primeru, ko nima priključenega priklopnika do 100 kilometrov na uro lahko pospešil v zgolj petih sekundah. Primerljiv dizelski tovornjak naj bi do 100 kilometrov na uro pospešil v 15 sekundah, le pet več pa naj bi Teslov tovornjak do enake hitrost pospešil v primeru ko je polno naložen, s hitrostjo 110 kilometrov na uro pa naj bi bil sposoben premagovati klance s 5-odstotnim naklonom.

Tovornjak pa naj bi bilo poleg tega, da je hiter tudi precej varen. Vgrajeno bo imel vetrobransko steklo odporno na udarce, vgrajen pa bo tudi sistem za preprečevanje 'preloma.' To naj bi sistem dosegel z dodajanem ali odvzemanjem navora vsakemu kolesu posebej, po potrebi pa bo lahko ločeno vsako kolo tudi zaviralo. S pomočjo kamer bo voznik lahko spremljal dogajanje v mrtvem kot, standardno pa bodo v vozilo vgrajeni še sistem za samodejno zaviranje v sili, sistem za preprečevanje nenamerne menjave pasu in celo snemanje. Pika na i bo možnost vožnje v konvoju, kjer bo voznik prvega vozila v koloni normalno opravljal vozilo, ostali tovornjaki pa mu bodo brez vmešavanja sledila.

Prvi tovornjaki bodo na ceste zapeljali leta 2019, Tesla pa ob tem že sprejema naročila zanje, pri čemer je ob naročilo za vozilo potrebno vplačati polog v višini 5.000 dolarjev. Tovarna ob tem trdi, da naj bi lastniki ob prehodu iz dizelskega na električni tovornjak po prevoženem milijonu kilometrov privarčevali 200.000 dolarjev zgolj pri stroških za gorivo.

Kar 10.000 NM navora!

Nekoliko nepričakovano pa je sinoči Tesla predstavila nov športni avtomobil s preprostim imenom Roadster. Gre pravzaprav za drugo generacijo tega modela, prva generacija pa je bil hkrati tudi prvi avtomobil te znamke. Z njim pa si novinec razen imena ne deli ničesar več. Avtomobil je namreč pridobil dodaten par sedežev, nad katerimi je steklen pokrov prtljažnika.

Tehnični podatki avtomobila so vredni spoštovanja. Končna hitrost naj bi presegala 400 kilometrov na uro, do stotice pa naj bi z mesta pospešil v zgolj 1,9 sekundah, četrt milje pa naj bi prevozil v zgolj 8,8 sekundah. Pogon bo speljan na vsa štiri kolesa, kar je ob navoru 10.000 NM edina logična poteza.Tretji zanimiv podatek, povezan z zmogljivostmi avtomobila pa je njegov doseg. Ta naj bi se v realnosti približal 1.000 kilometrov.

Za vse te zmogljivosti pa bo potrebno globoko seči v žep. Tesla za avtomobil že sprejema naročila, pri čemer pa bo ob naročilu potrebno vplačati 50.000 dolarjev pologa, nato pa še dodatnih 200.000 ob prevzemu vozila.

Jure Šujica

Foto: Tesla

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol