Testom Euro NCAP sledijo še testi Green NCAP

1. 3. 2019 | Jure Šujica
Deli

Osredotočali se bodo na učinkovitost vseh novih vozil, pa tudi učinkovitost njihove proizvodnje in razgradnje.

Organizacija Euro NCAP, ki skrbi za neodvisne preizkuse varnosti novih avtomobilov v Evropi, si je od ustanovitve na trgu pridobila velik ugled, njene ocene pa so glavni kriterij na področju ugotavljanja varnosti avtomobilov v Evropi. Zdaj pa se tej organizaciji na svojem področju pridružuje še organizacija Green NCAP, ki bo, kot namiguje že njeno ime, skrbela za še večjo ozaveščenost proizvajalcev avtomobilov na področju razvoja zelene mobilnosti.

Konzorcij Green NCAP, ki bo deloval pod okriljem Euro NCAP in v sodelovanju z različnimi avtomobilskimi klubi, vladnimi organizacijami, univerzami ter osmimi preizkusnimi centri, se bo tako sprva posvečal energetski učinkovitosti novih avtomobilov in posledično podajanju informacij s tega področja kupcem. V nadaljevanju se bodo nato posvetili še učinkovitosti proizvodnje energije ter dobave – bodisi električne ali pa tudi fosilnih goriv – do vozil, v ozir pa bosta vzeta še učinkovitost proizvodnje ter razgradnje vozil.

Zgolj alternativa preizkusom WLTP?

»Dolga leta je prihajalo do nesorazmerij med tem, kakšne rezultate vozila dosegajo na preizkusih učinkovitosti, in dejanskimi rezultati na cesti. Potrošniki tako pogosto ne zmorejo doseči uradno navedene porabe, sami pa tako plačajo razliko med obljubljeno in dejansko porabo. Zakonodaja se na tem področju sicer že zaostruje, vseeno pa gredo potrošniški testi lahko še korak naprej: spodbudijo lahko proizvajalce, da gredo korak naprej na področju energetske učinkovitosti in zmanjševanja izpustov. Verjamemo, da se bodo odzvali na izziv, predvsem v korist kupcev in okolja,« je dejal Pierre Castaing, predsednik organizacije Euro NCAP.

Že na začetku pa je organizacija opravila tudi prve teste. V ozir so vzeli 12 vozil, električna Hyundaia Ioniqa in BMW i3 (ki sta dosegla vseh pet zvezdic), Volkswagna Up! GTI (štiri zvezdice), BMW X1 2.0d, Mercedes-Benza A200 (tri zvezdice), Ford Fiesto 1.0 EcoBoost, (dve zvezdici), Audija A7 50 TDI, Volva XC40 T5, Subaruja Outbacka 2.5 (ena zvezdica) in Volkswagna Golfa 1.6 TDI, Fiat Pando 1.0 ter Ford Fiesto 1.0 EcoBoost prejšnje generacije, ki so se na preizkusih izkazali najslabše in ostali brez točk.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja