Toyota Supra kljub enaki osnovi hitrejša kot BMW Z4?

17. 1. 2019 | Jure Šujica
Deli

Nižjo motorno moč avtomobil nadomešča z nižjo skupno težo, večjo togostjo in posledično boljšo vodljivostjo ter pospeški.

Da bo Toyota novo generacijo modela Supra razvila v sodelovanju z BMW-jem, ki je na enaki osnovi izdelal tretjo generacijo modela Z4, je bilo napovedano že pred časom. A da bo podobnost med obema modeloma takšna, kot je (oba avtomobila poleg enake osnove uporabljata tudi enak pogonski sklop, čeprav je BMW-jev v najmočnejši izvedbi M40i še nekoliko močnejši; zelo podobni so vzmetenje in zavore), si verjetno ni mislil nihče. Od začetka tega tedna se tako na spletu pojavljajo različne (tudi humoristične) primerjave med avtomobiloma, zdaj pa se je primerjanja lotil tudi Tetsuya Tada, glavni inženir pri razvoju Toyotinega športnika.

Teda je razumljivo eden izmed tistih, ki najglasneje poudarja odlične vozniške sposobnosti avtomobila, zdaj pa je stopil še stopničko višje z nedavno izjavo za spletno stran Road and Track, da bi novinec brez težav lahko še izboljšal čas BMW Z4 na dirkališču Nürburgring. Ta je sicer pred časom v Zelenem peklu postavil čas 7 minut in 40 sekund, pri Toyoti pa se omenjenega podviga za zdaj še niso lotili.

Hitrejši, a le brez omejitve hitrosti

»Uradnega preizkusa še nismo imeli. Nekega dne pa bi lahko vseeno odstranili blokado in šli postavljat najboljši čas. A že vožnja popolnoma serijskega in nespremenjenega avtomobila je lahko hitra in zabavna. Na stari progi bi brez težav lahko postavili čas pod osmimi minutami; 7:50-7:40, to so časi, ki bi jih lahko dosegli brez težav,« je dejal Tada. Supra ima sicer tako kot njen nemški 'bratranec' (in velika večina nemških avtomobilov) elektronsko omejitev najvišje hitrosti na 250 kilometrov na uro.

Prednost Toyote naj bi bila nižja teža avtomobila ter posledično boljša vodljivost avtomobila in boljši pospeški. Toyota namreč do 100 kilometrov na uro z mesta pospeši v le 4,1 sekunde, kar je tri desetinke sekunde bolje kot BMW. Seveda pa je način, kako dokazati Tadove trditve, le eden. Kako se nova Supra sicer pelje po progi, smo še v testni fazi preverili sami, test pa si lahko preberete tukaj.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja