Umrl je oče Ford Mustanga, Lee Iacocca

Nekdanji prvi mož znamk Chrysler in Ford je umrl v domači hiši v kalifornijskem Bel Airu v starosti 94. let

Umrl je oče Ford Mustanga, Lee Iacocca (foto: Ford) Ford
3. 7. 2019

Vćeraj je v 94. Letu starosti umrl eden izmed velikanov in najpomembnejših ljudi v ameriški avtomobilski industriji, Lee Iacocca. Gre namreč za človeka, ki je igral odločilno vlogo pri delovanju dveh izmed treh največjih ameriških avtomobilskih proizvajalcev, Chryslerju in pa Fordu, kjer je svojo avtomobilsko pot tudi začel. Nenazadnje je prav Iacocca odgovoren za nastanek enega najbolj prepoznavnih športnih avtomobilov vseh časov, Forda Mustang.

Iacocca je bil rojen leta 1924, pri Fordu pa se je zaposlil leto dni po koncu druge svetovne vojne oziroma takoj po diplomi. Po kratkem obdobju v razvoju se je preselil v marketinški oddelek, kjer pa je z različnimi prijemi pomagal močno dvigniti prodajo novih vozil. To pa je bil tudi povod za njegovo hitro napredovanje. Leta 1960 je tako postal podpredsednik in generalni direktor divizije Ford, deset let kasneje pa tudi predsednik znamke. V tem času je bil močno vpet v nastanek modelov Mustang in Escort, po njegovi zaslugi pa je bila obujena tudi znamka Mercury.

Rešitelj Chryslerja

Ne glede na odlične poslovne rezultate pa je moral Iacocca leta 1978 zapustiti Ford zaradi spora s sinom Henrey-ja Forda, Henryjem Fordom II. Njegov naslednji izziv je bil reševanje takrat obubožćane znamke Chrysler, kateri je v tistem obdobju grozil propad. Rešitev je našel v novih modelih kompaktnih avtomobilov, idejah, ki jih je Ford pred tem zavrnil, a so se izkazale kot odlične, leta 1987 pa je sam spodbudil tudi nakup znamke AMC, v sklopu katere je deloval tudi Jeep, danes ena najbolje stoječih znamk koncerna Fiat Chrysler. Iacocca je pri Chryslerju kot predsednik in generalni direktor ostal vse do upokojitve leta 1992.

Pri Chryslerju so ob smrti nekdanjega prvega moža zapisali, da je šlo za človeka, ki je »igral ključno vlogo pri krmiljenju Chryslerja skozi krizna obdobja in znamko uspel narediti konkurenčno. Bil je eden izmed velikih vodij naše znamke in avtomobilske industrije nasploh. Hkrati je veljal za neumornega poslovneža in pa človekoljuba.«

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri