V Nemčiji odkrili nove goljufive dizle

15. 4. 2019
Deli

Tokrat je pod drobnogledom agencije KBA pristal Daimler, lastnik nemškega giganta Mercedes-Benz.

Afera o prirejanju izpustov dizelskih znova prihaja na plan, a v precej manjšem obsegu kot do zdaj. Nova žrtev preiskav nemške agencije KBA je koncern Daimler, ki je sicer zadnji vpoklic, povezan s tovrstno problematiko, izvedel pred manj kot letom dni. Takrat je vpoklic doletel približno tri četrt milijona vozil Mercedes-Benz Vito, opremljenih z 1,6-litrskim dizlom, razvitim v sodelovanju s francoskim Renaultom.

Tokrat se je pod drobnogledom preiskovalcev znašel križanec GLK oziroma različice modela GLK 220 CDI, izdelana v obdobju med letoma 2012 in 2015, torej do leta, ko je izbruhnila afera Dieselgate. Gre za enega izmed starejših dizlov s prostornino 2,1 litra, ki ga je Mercedes uporabljal v več modelih svojih vozil z oznakami x180, x200, x220 in x250, ki pa naj bi že leta 2010 izpolnjeval zahtevane norme Euro 6.

Prihodnje nepravilnosti preprečene že pred časom

Pod drobnogledom naj bi bilo tako po poročanju nemškega časnika Bild am Sonntag približno 60.000 vozil, opremljenih (tako kot pri vseh znanih primerih doslej) s programsko opremo, ki naj bi se aktivirala le med testiranji in tako pomagala avtomobilom doseči zahtevane standarde. Omenjena programska koda naj bi bila sicer po letu 2015, ko je Daimler opravil določene posodobitve motorjev, umaknjena iz sistema.

Pri Daimlerju so v zvezi z zadevo dejali, da morebitne nepravilnosti že preiskujejo tudi sami in da naj bi popolnoma sodelovali z agencijo KBA kakor do zdaj, ko so morali zaradi nepravilnosti pri meritvah izpustov plinov NOx že vpoklicati več kot 3,5 milijona vozil.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem