Novi Avto magazin: kupejevski križanci, vozili smo VW Golfe Variante (GTD, R in Alltrack), test: nova Mazda2

30. 4. 2015
Deli

V novem Avto magazinu predstavljamo zanimive kupejevske križance, ki slišijo na ime Volkswagen C Coupe GTE, Audi Prologue Allroad, Mercedes-Benz GLC Coupe in MG GS. Za vas smo se potili v športni Opel Corsi OPC in preskusili tri različice Volkswagna Golfa Varianta (GTD, R in Alltrack). Bili smo tudi na premieri novega Transporterja ter preverili, če je Subaru Forester D Lineartronic še tako uporaben avtomobil. Na velikem testu pa smo imeli novo Mazdo2 in BMW-ja 228i Cabria. Vas zanima, kako se pelje Ducati Multistrada ali ste samo svoj mojster, zato najprej preverite našo rubriko rabljeni avtomobili?

Pravkar so na avtomobilski razstavi v Šanghaju spet vzcveteli novi križanci. Zvezde razstave so bile vse po vrsti doma iz Evrope, čeprav so jih prvič pokazali na kitajskem parketu. V prvi vrsti sta bila to Mercedes-Benz in Volkswagen, vsak s svojo študijo, ki pa samo napovedujeta, da prave novosti niso več tako daleč od serijske izdelave. Zaradi svojega prevladujočega položaja med premijskimi znamkami na kitajskem trgu seveda ni smel manjkati niti Audi. Predstavljamo.

Novo 207-'konjsko' Corso OPC so razvili v Eisenachu, preizkušali in razvijali pa so jo, kot se za pravi športni avtomobil spodobi, kar na slovitem Nürburgringu. Pri Oplu pravijo, da Corsa OPC združuje oziroma ponuja brezkompromisne športne zmogljivosti in vsakdanjo uporabnost. Postavlja se s tipično podobo OPC-jev, ki poleg posebne modre barve (na voljo je še pet drugih) ponuja še vpadljiv prednji del z velikimi zračnimi odprtinami, 17-palčna lita platišča, športne obrobe, Remusov izpuh in velik spojler na prtljažnik vratih. Zadnji je na voljo v dveh različicah, tako kot skoraj ves avto, saj si zahtevnejši vozniki lahko omislijo (in doplačajo) še posebni paket opreme OPC Performance Pack, ki poleg že omenjenega večjega spojlerja (ki ni zgolj za okras, ampak poskrbi tudi za večji podtlak avtomobila pri večjih hitrostih) prinaša tudi 18-palčna lita platišča, mehansko večploščno zaporo diferenciala in zmogljivejši Brembov zavorni sistem. Vozili smo.

Višje, hitreje, dlje – tako so pri Volkswagnu opisali novinarsko predstavitev treh novih različic Golfa. Vsem trem je skupno to, da gre za karavansko karoserijo, da so torej Varianti. Pravzaprav so res, le da so pri tistem, ki je opredeljen kot višji, to oznako opustili in je le Alltrack. Ime je seveda znano, saj so že prejšnji rod Passata, ki je primeren za vožnjo po terenu, pri Volkswagnu imenovali tako. Doslej je bilo med več kot 30 milijoni vseh Golfov dva milijona takšnih s karavansko karoserijo, z oznako Variant. Volkswagen ponudbo Variantov pri Golfu razširja z močnejšima modeloma, bencinskim s 300 'konji' ter GTD-jem s 184 'konji'. Alltrack pa so si pri Volkswagnu zamislili kot osebni avtomobil in terenec v enem – torej lahko rečemo, da ga imajo za idealnega križanca! Vozili smo.

Transporter, Multivan in Caravelle so tri poimenovanja istega avtomobila, le z drugačnim namenom: eden je namenjen prevozu materiala, drugi bolj glasnega tovora, ki mu rečemo tudi potniki. Na vrhu spiska je seveda različica California, ki nas vselej spomni na kakovostno preživljanje prostega časa. Šesta generacija ima za seboj zgodovino, ki je za prste obliznit. Nizozemski Volkswagnov uvoznik Ben Pon je že leta 1947 dobil idejo, da bi na osnovi nekaterih sestavnih delov Beetla naredili dostavnik, in legenda je bila rojena. Nadaljevanje je dobesedno ovito v oblak dima – se še spominjate hipijevskih časov, ko je marsikatera mladenka izgubila nedolžnost v podobnem vozilu, kot je na fotografiji? Ste mogoče tudi vi kar ob cesti zvili kakšen džojnt in se prepustili mavričnemu vzdušju? Predstavljamo.

Pri Mazdi so v naletu, saj so prenovili Mazdo6 in model CX-5, veliko pa pričakujejo tudi od dveh manjših, Mazde2 in CX-3. Toda v vsej tej evforiji novih modelov izstopa malček, ki je po merah kar zrasel (točneje 14 centimetrov v primerjavi s predhodnikom!), saj je z več kot štirimi metri dolžine zgolj za 20 centimetrov krajši, denimo, od Volkswagnovega Golfa. Mazda2 ima še posebnost, ki jo štejemo v dobro: v motorni paleti ni sodobnih turbobencinskih trivaljnikov manjših prostornin, ki so trenutno zelo modni. Japonci pravijo, da je poldrugi liter v kombinaciji s štirimi valji in atmosferskim polnjenjem povsem dovolj. Test.

Kupe in kabrio serije 2 sta seveda popolnoma drugačna od Active Tourerja serije 2, najpomembneje je seveda, da imata pogon zadaj. Ta omogoča, da je občutek na volanu bolj čist kot pri spredaj gnanih avtomobilih (pri tem BMW-ju sicer zmoti nekoliko prevelik volanski obroč), lega na cesti je lahko bolj zabavna, nasmešek pa precej večji. Oznaka 228i na zadku na žalost ne pomeni več tistega, kar je včasih – zdaj gre za še eno različico znanega dvolitrskega štirivaljnika, podprtega s prisilnim polnjenjem. V tej izvedbi zmore zelo zdravih 180 kilovatov oziroma 245 'konjev', zato šestsekundni pospešek do 100 kilometrov na uro seveda ni presenetljiv. A vseeno ostaja nezgrešljivo BMW-jevsko štirivaljen, kar pomeni, da lahko da v nižjih vrtljajih od sebe včasih rahlo anemične občutke. Rešitev je sicer preprosta, a draga: imenuje se M235i in ima šest valjev. Kratki test.

Ne domišljajmo si, da je Multistrada s svojim širokim krmilom, možnostjo endura v programski shemi delovanja motorja in dolgimi hodi vzmetenja kakšen pravi avanturistični motocikel, s katerim se boste mirno pognali po makadamu ali blatu. Ducati takšnega motocikla pač nima in tudi v njegovi zgodovini česa podobnega in omembe vrednega ne bomo našli. Je pa v vode potovalnih enduro motociklov vstopil v začetku devetdesetih let. Se spomnite Cagive Elefanta? Poganjal jo je prav Ducatijev Desmodromic in ni malo zapriseženih endurašev, ki menijo, da je to neponovljiv stroj. Moto test.

Filtri (oljni, zračni in goriva) so zelo pomembni za dolgo in brezhibno življenjsko dobo motorja, saj preprečujejo dostop nečistoč do sestavnih delov motorja, če so ustrezne kakovosti. Vendar tudi pri filtrih prihaja do velikih razlik v kakovosti in nekateri filtri svoje osnovne naloge ne opravljajo ustrezno. Težava pa je v tem, da se slaba kakovost teh filtrov običajno ne pokaže v kratkem času, saj se posledice uporabe takšnih filtrov pojavijo šele po daljšem času uporabe nekakovostnih filtrov (denimo prevoženih več 10 tisoč kilometrov). Svetujemo.

Novi Avto magazin 10/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 11/2015, izide 14. maja 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol