V sredo se začne odstranjevanje cestninskih postaj na slovenskih avtocestah - znane nove podrobnosti

8. 5. 2018 | Jure Šujica
Deli

DARS bo najprej začel delati na gorenjski avtocesti, kjer bodo podrli cestninsko postajo Torovo, naslednji teden pa sledi cestninska postaja Log.

Na veselje mnogo voznikov se bo ta teden končno začelo težko pričakovano odstranjevanje cestninskih postaj na slovenskem avtocestnem križu. O projektu se je sicer govorilo že dlje časa, s 1. aprilom letos pa so bile z uvedbo elektronskega cestninjenja za tovorna vozila odpravljene tudi vse omejitve za rušenje.

Že dlje časa je znano, da bodo med prvimi odstranjene cestninske postaje Log, Torovo, Nanos, Dane, DARS pa je že izbral oba izvajalca del, ki bosta že v tem tednu začela odstranjevati postaje. Iz DARS-a so nam sporočili, da bodo rušenje začeli v sredo, 9. maja, prva pa je na seznamu za odstranitev cestninska postaja Torovo na gorenjski avtocesti A2. Na gorenjski avtocesti bo tako ostala le še cestninska postaja Hrušica. Ta bo sicer ostala aktivna tudi v prihodnje, saj bodo vozniki osebnih vozil na njej še naprej plačevali predornino za predor Karavanke. Rušitev cestninske postaje Log naj bi se začela 16. maja.

Popolne zapore niso predvidene, promet večinoma po dveh pasovih

Celoten postopek odstranjevanja cestninskih postaj bo zajemal pripravo na rušenje, kar naj bi trajalo približno teden dni. V to fazo bodo umeščeni odstranitev prometnih oznak in druge infrastrukture, odklop naprav in izvedba potrebnih prevezav optičnih sistemov. Temu bo nato sledila druga faza, ki bo zajemala rušenje in odstranitev nadstrešnic, betonskih blokov, cestninskih kabin in druge opreme. Najbolj obsežna bo hkrati zadnja faza, v sklopu katere bo izvedena rekonstrukcija platoja cestninske postaje in vozišča pred ter za platojem, s čimer bo v nadaljevanju mogoča vožnja po avtocesti s hitrostjo do 130 kilometrov na uro. V sklopu rekonstrukcije cestišča bo sicer poskrbljeno tudi za obnovo 1,4 kilometra dolgega odseka avtoceste med cestninsko postajo Torovo in izvozom Vodice proti Ljubljani.

Promet naj bi po predvidevanjih praktično ves čas in brez daljših prekinitev potekal po dveh zoženih pasovih – ta bodo po potrebi prestavljali glede na potek del na platoju. Bo pa zato prihajalo do občasnega zaprtja stranskih cestninskih postaj (Vrhnika, Logatec, Unec, Postojna in Razdrto), o čemer bo DARS uporabnike obveščal sproti. Vrednost del celotnega projekta prve faze rušenja (omenjenih desetih) cestninskih postaj je 15,5 milijona evrov.

Danes pa smo iz DARS-a prejeli dodatna pojasnila v zvezi z rokom za zaključek del. Čeprav se je sprva govorilo, da bodo dela zaključena še pred poletjem, pa vse kaže, da vsaj na nekaterih postajah ne bo tako. Rok za izvedbo del na cestninski postaji Torovo je namreč 75 dni, in glede na to, da ta začne teči jutri, lahko konec zastojev pričakujemo šele sredi poletne sezone, v drugi polovici julija. Na DARS-u sicer poudarjajo, da bo rok za izvedbo del odvisen od vsake postaje posebej – stranske postaje naj bi bile tako odstranjene tudi v zgolj sedmih dneh – a glede na to, da se bodo dela na drugih postajah začela še nekoliko pozneje kot na CP Torovo, zaključka del pred drugo polovico julija ne moremo pričakovati.

Gradbena dela bo DARS-ov podizvajalec izvajal vse dni v tednu, v glavnem pa bodo potekala le v svetlem delu dneva. V nočnem času bo tako opravljen le manjši obseg del, večinoma pa bodo potekala, če bo treba loviti postavljene roke za dokončanje del.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem