Venturi Automobiles: Čisti fetiš

25. 3. 2009
Deli

V prejšnjem tisočletju se je francoska znamka Venturi skušala dokazovati med porscheji, ferrariji in lamborghiniji, danes pa omenjeno druščino bencinskih lahkotnikov prehiteva brez grama izpuščenega CO2!

Za vse, ki vam je to avtomobilsko ime tuje: Venturi izvira iz Francije, kjer sta ga Claude Poi­raud in Gerard Godfroy zasnovala v letu 1984, ko sta imela dovolj raznih porschejev, lamborghinijev in ferrarijev, pa tudi domačih bugattijev, in sta zagrizla v kislo jabolko. Hotela sta dokazati, da znajo tudi Francozi izdelovati hudičevo dobre GT-je. In se je začelo!

Zgodovina sicer z Venturijem ni imela kaj dosti dela, zlasti prazni so listi o uspešnem sodelovanju v F1 z Laroussom, toda kak avtomobilski strokovnjak vam bo potrdil, da je Venturi z znamenitim 400 GT na kolesa postavil prvi avtomobil s serijskimi zavorami iz ogljikovih vlaken! Stroj jih je zaradi izjemnega pospeška od 0 do 100 kilometrov na uro v pičlih 4, 7 sekunde zelo potreboval. Za to, da ga še danes pomnijo kot enega najboljših francoskih avtomobilov vseh časov, je precej zaslužna tudi njegova končna hitrost – kar 300 km/h!

Tovarnica, ki se v 20 letih lahko pohvali s skoraj 700 izdelanimi avtomobili (še ferrarijev in porschejev je občutno več), je bila bolj kot v F1 uspešnejša na dirkah prvenstva GT. Tam je morala pred francosko tehniko občasno poklekniti tudi nemška in italijanska mašinerija.

Najuspeš­nejši med venturiji je atlantique 300 s karoserijo iz (tudi) umetnih materialov in z 207-kilovatnim šestvaljnikom, ki je obljubljal zanimivih 280 km/h. Izdelovali so ga med letoma 1995 in 2001, stal pa je 80 tisoč evrov. Kot zanimivost omenimo, da ni imel seznama dodatne opreme. Že v osnovi je bil namreč pregrešno dobro opremljen.

Tako je bilo v prejšnjem tisočletju, ko je Francozom uspelo manufakturo roadsterjev in kupejev tudi zavoziti. Toda na srečo znamke, katere ljubitelji se s svojimi lepotci še danes zbirajo na raznih srečanjih, se je po ne preveč veščem tajskem vlagatelju našel zelo premožen mogotec Gildo Pallanca Pastor z monaškega trga nepremičnin. Podjetje je preselil v kneževino in po dolgem letu zatišja na kolesa postavil nov model, fetish, in znamko obudil v življenje.

Zdaj bo Venturi izdeloval okolju prijaznejše avtomobile, ki pa bodo, enako kot v starih časih, sila vznemirljivi. Čudovit dvosedežni šport­nik z aluminijasto šasijo, 180-kilovatnim elektromotorjem, pospeškom od 0 do 100 km/h v vsega 4, 5 sekunde in končno hitrostjo 170 km/h je dober dokaz za to. Te zmogljivosti povedo vse o obdarjenosti prvega fetisha (ah, kako posrečeno ime! ), član zadnje generacije pa je celo še boljši. In ima ceno!

Mimogrede, fetish je oblikovalski izdelek v Beogradu rojenega Sache Lakica, ki se je podpisal tudi pod revolucionarnega eclectica, sicer pa se ukvarja z dekoracijskimi projekti, riše pa tudi motocikle, letala, kolesa in celo ure.

Poleg fetisha ima Venturi v ognju še več železij: če odmislimo 500 Peugeotovih partnerjev, ki jih je naročila francoska pošta, in Citroënovega berlinga, ki jih je (oziroma bo) na električni pogon predelal Venturi, nam ostanejo sami zanimivi primerki. Nekateri med njimi bodo nastajali v novem obratu Venturi Automobiles v bližini legendarne steze za 24 ur Le Mansa. Za zdaj je potrjen eclectic, ki ga je Time Magazine proglasil za izum leta takoj za iPhonom. Držimo pesti, da bo Venturiju v tem neprijaznem obdobju uspelo!

Podpisi k fotografijam . .

Fetish (2004)

Kaj: dokaz, da so tudi električni avtomobili športni

Motor: elektromotor, moč 220 kW, 380 Nm (od 0/min! )

Pospešek: 0–100 km/h v manj kot 4 s

Končna hitrost: 180 km/h

Mere (D x Š): 3910 x 1884 mm

Teža: 1125 kg

Cena: 297.000 evrov + davki

Čakalna doba: štiri mesece

Black feather

Kaj: materialno pregrešna deska s kolesi

Motor: noge

Pospešek: odvisen od volje

Končna hitrost: odvisna od vztrajnosti

Mere (D x Š): 1060 x 205 mm

Teža: 2950 g

Cena: 480 evrov

Čakalna doba: ko poide 200 kosov, neskončna

Astrolab

Kaj: prihodnost v sončni energiji

Motor: električni, moč 7 kW, 50 Nm

Pospešek: ni podatka

Končna hitrost: 120 km/h

Mere (D x Š): 3800 x 1840 mm

Teža: 280 kg

Cena: neprecenljiva (koncept)

Čakalna doba: večna

Volage

Kaj: fetishev revolucionarni naslednik

Motor: 4 x elektromotorji v kolesih, moč 220 kW, 232 Nm (od 0/min)

Pospešek: 0–100 km/h v manj kot 5 s

Končna hitrost: 150 km/h

Mere (D x Š x V): 3965 x 1949 x 1235 mm

Teža: 1075 kg

Cena: ni znana

Čakalna doba: vsaj do 2012 (začetek proizvodnje)

Eclectic

Kaj: trisedežni elektro-solarni brezmadežnik

Motor: električni, moč 4 kW, 52 Nm

Pospešek: ni podatka

Končna hitrost: 45 km/h

Mere (D x Š x V): 2783 x 1659 x 1679 mm

Teža: 390 kg

Cena: še ni znana

Čakalna doba: v proizvodnji od oktobra 2009

Mitja Reven, foto: Venturi (vir: Playboy)

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"