Volkswagen in Siemens za večjo varnost v križiščih

5. 10. 2018 | Jure Šujica
Deli
Volkswagen in Siemens za večjo varnost v križiščih (foto: Newspress)
Newspress

Nova tehnologija naj bi pomagala pri komunikaciji med avtomobilom in semaforji, ob tem pa opozarjala na pešce in kolesarje v mrtvem kotu ter druge nevarnosti.

Sistemi za prepoznavanje prometnih znakov so že nekaj let precej ustaljena tehnologija v novih avtomobilih in se kažejo kot ena izmed pomembnejših na področju varnosti v prometu, hkrati pa ena od redkih na področju komunikacije avtomobilov s cestno infrastrukturo. Prav zato je dobrodošla novost, ki jo zdaj Volkswagen razvija v sodelovanju s Siemensom. Gre namreč za sistem, ki bi v prihodnosti avtomobilom pomagal komunicirati s semaforji.

Tehnologija, ki jo pri Volkswagnu razvijajo v sodelovanju s Siemensom, naj bi namreč omogočala komunikacijo med semaforji in avtomobili. Tako naj bi recimo avtomobilu sporočali, ali gori na semaforju zelena luč in ali se bo 'zeleni val' nadaljeval tudi na semaforjih, ki še sledijo. S tem naj bi sistem preprečeval nepotrebna zaviranja in pospeševanja v mestih, posledično pa povečal pretok. Hkrati bo sistem skrbel še za prepoznavanje pešcev in kolesarjev v križiščih, kar do neke mere omogočajo že današnji avtomobili.

»Križišča, opremljena z radarsko tehnologijo, bodo povečala natančnost sistemov pri zaznavanju pešcev ter kolesarjev. Informacije, na primer o pešcih in kolesarjih v mrtvem kotu, ki jih avtomobili ne morejo zaznati, bo tako sistem semaforjev v kompleksnih križiščih zaznal sam in jih nato posredoval avtomobilu,« je pojasnil Manfred Fugh, vodja Siemensovega oddelka za področje mobilnosti.

Sistem, ki deluje na principu tehnologije WLANp, bo v testni fazi deloval na ulicah mesta Wolfsburg, kjer sicer deluje nemški Volkswagen, sestavljen pa bo iz skupno desetih semaforskih sistemov. Njegovi snovalci medtem že zrejo v prihodnost, ko naj bi njegove sposobnosti še okrepili.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja