Volkswagnov prvi mož ostro proti podjetju Tesla

24. 10. 2017 | Jure Šujica
Deli

Po besedah Müllerja naj bi Musk vodil vse prej kot socialno poslovno prakso, vprašljivi so tudi dobički.

Te dni v nemškem mestu Passau poteka prav posebno srečanje, neuradno poimenovano 'zasedanje za gospodarsko razumevanje', na katerem nekateri najbolj vplivni gospodarstveniki razpravljajo o različnih temah. Med njimi potekajo pogovori o politiki, umetnosti, kulturi in jasno gospodarstvu. Eden izmed sogovornikov na srečanju je tudi Matthias Müller, predsednik upravnega odbora avtomobilskega proizvajalca Volkswagen, ki je bil, ko je pogovor nanesel na temo avtomobilske industrije in prihodnosti, še posebej kritičen do avtomobilskega podjetja Tesla.

Müller se je namreč ob ameriško podjetje, ki se ukvarja z izdelavo električnih avtomobilov oziroma njegovega lastnika Elona Muska obregnil zaradi pompa, ki ga izvajajo pri vsaki novi predstavitvi. Ob tem je podal primerjavo med Teslom, ki letno proda okrog 80.000 vozil, in Volkswagnom, katerega proizvodnja na letni ravni znaša 11 milijonov vozil, zaradi česar naj Američani ne bi mogli spadati med pomembne avtomobilske proizvajalce. Ob tem se je obregnil tudi ob dejstvo, da naj bi Musk pri tem izgubljal milijone, pri čemer pa ni definiral, na kakšen način.

Obtožbe le kot orožje v boju za prevlado na trgu

Dejstvo, ki pa je Müllerja najbolj zmotilo, pa je njihova podoba družbeno odgovornega podjetja. Pri tem se je naslonil na dejstvo, da so pri Teslu pred kratkim odpustili med 400 in 700 delavcev vseh profilov – inženirjev, delavcev v proizvodnji in managerjev –  po drugi strani pa so v podjetju delili nagrade in povišice.

Je pa zanimivo, da Muska pomanjkanja družbene odgovornosti obtožuje ravno Volkswagen, podjetje, ki je dokazano goljufalo na testih izpušnih emisij in s tem bistveno bolj škodovalo okolju, kot je to s predpisi še dovoljeno. Po drugi strani pa je pred dnevi proti Teslu ostro nastopil tudi Scott Miller, prvi mož General Motorsa, ki je mnenja, da je Tesla še daleč od serijske izdelave avtonomnega vozila.

Kaj je res in kaj ne, bo pokazala prihodnost. Dejstvo pa je, da se bliža čas električnih avtomobilov in tisti, ki bo prvi naredil široko dostopen električni avtomobil, si bo odrezal največji kos velike pogače ter hkrati pripravil teren za naprej. Različne obtožbe proti konkurenci so torej v tem trenutku povsem pričakovane.

Jure Šujica
foto: Volkswagen, Tesla

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja