Volvo z avtonomnim avtomobilom poskuša letalskim družbam speljati potnike

5. 9. 2018
Deli

Volvo je pripravil 360c, študijo avtonomnega električnega avtomobila, s katero predstavlja zamisli avtomobilskih proizvajalcev, kako od letalskih prevoznikov odtegniti potnike, ki letijo predvsem na kratkih razdaljah.

Kot so izračunali pri Volvu, se samo v ZDA več kot 740 milijonov potnikov na svojih krajših poteh odloča za polete, ki letalskim družbam prinesejo milijardne dolarske dobičke. Promet je celo tako gost, da nekateri najbolj zasedeni poleti, kakršne družbe opravljajo denimo med New Yorkom in Washingtonom, Houstonom in Dallasom ali Los Angelesom in San Diegom, od potnikov zahtevajo celo več časa, kot pa če bi se na enako pot odpravili z avtomobilom. Seveda je pri tem poleg poleta treba upoštevati še vožnjo na letališče in z njega, varnostne preglede, čakanje na polet in podobno, zato ni nič nenavadnega, da se vse več potnikov odloča za potovanje z avtobusi ali vlaki.

Volvo tovrstnim potnikom – torej tistim, ki letijo na razdaljah do 300 kilometrov – kot alternativo predstavlja svojo študijo 360c, multifunkcijski popolnoma povezan električni avtonomni avtomobil, ki ne omogoča nikakršnega poseganja v vožnjo, saj nima niti volanskega obroča, zato pa potnikom ponuja veliko kabino z udobjem razkošnega spalnega vlaka, v kateri lahko opravljajo sestanke, se preprosto pogovarjajo ali kako drugače zabavajo ali pa celo ležijo ali zaspijo na udobni postelji.

Volvo s študijo sicer napoveduje tudi spremembe bivalnih navad v mestnem okolju in med drugim išče nove standarde, predvsem na področju varnosti in komunikacije med avtonomnim avtomobilom in okoljem, po katerih se bodo ravnali projektanti prihodnjih avtomobilov in naselij. Kot pravijo pri Volvu, bo avtonomna vožnja največji prispevek k večji varnosti cestnega prometa vse od njihovega izuma tritočkovnega varnostnega pasu leta 1956.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel