Vozili smo: Continental SportContact 6: Postopne izboljšave

2. 11. 2015
Deli

Izboljšati slab produkt je precej lažje kot izboljšati že tako dobrega. In ko gre za gumarsko industrijo, so spremembe še toliko manjše in težje.

Razlog je seveda preprost: izboljšanje oprijema običajno pomeni večjo obrabo, izboljšanje v mokrem lahko na primer pomeni večjo porabo goriva in še in še. Tako morajo biti spremembe, s katerimi poskušajo inženirji izboljšati prav vse lastnosti, ali filigransko natančne ali pa revolucionarne.

Pri Continentalu so se, kot pri večini gumarskih znamk z vrha ponudbe, pri izdelavi nove generacije svoje najbolj športne gume odločili za majhne, premišljene izboljšave. Začeli so pri sami zmesi, ki jo imenujejo Black Chili. Seveda ne izdajo, po kakšnih kemičnih spremembah so posegli, pravijo pa, da so poskrbeli predvsem za spremembe na molekularnem nivoju in z njimi za boljše 'lepljenje' gume na cesto na mikroskopskem nivoju, ob tem pa ohranili zadostno trdost gume v celoti, da je delo blokov na tekalni površini lahko učinkovito.

Seveda so spremenili tudi omenjeno tekalno površino. Zmanjšali so površino in količino kanalov, poskrbeli, da so bloki bolj stabilni, predvsem na notranjem in sredinskem delu, da je odzivnost na majhne ukaze z volanom boljša.

Gumo so tudi dodatno ojačali, saj je namenjena uporabi pri hitrosti do 350 kilometrov na uro, za kar so uporabili nov material, imenovan Aralon 350, spleten iz dveh vlaken aramida in enega najlonskega vlakna. Nov material so vgradili pod tekalno površino, da se guma ne deformira pod močnimi bočnimi obremenitvami in pri visoki hitrosti.

Rezultat: pri Continentalu pravijo, da so natančnost krmiljenja izboljšali za 14 odstotkov, oprijem za 4, oprijem v mokrem za 2 ... Na žalost smo lahko gumo v suhem preizkusili le za hip, saj se je po krogu ali dveh na dirkališču ulilo. Tako v mokrem kot suhem guma daje natančen, a precej podkrmarjen občutek, hkrati pa so njeni odzivi tudi zelo predvidljivi.

Pri Continentalu pravijo, da so želeli izdelati gumo, ki bo visokozmogljiva, natančna in odzivna, hkrati pa dovolj prijazna do manj izkušenih voznikov (kar pomeni podkrmiljenje in predvidljivost). Vsaj za mokro stezo lahko zapišemo, da je videti, da jim je uspelo.

Dušan Lukič, foto Tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja