Vozili smo Opel Ampera-e: električni avto za vsakogar?

26. 4. 2017
Deli

Še ne dolgo nazaj so bili električni avtomobili primerni (kvečjemu) za drugi avto. Doseg je bil enostavno premajhen.

Sedaj je tu najprej nova generacija že znanih modelov, ki realne dosege povečuje že tja priti 250 kilometrom, in potem je tu še (prihajajoča) Opel Ampera-e.

V neugodnih pogojih doseg 300 kilometrov

30 tisočakov evrov in 400 kilometrov? Ja, Ampera-e je temu že čisto blizu. Predvidena nemška cena je namreč okoli 39 tisoč evrov za vstopni model, in če od tega odštejemo slovensko subvencijo 7.500 evrov (uvozniki si prizadevajo, da bi se dvignila na 10 tisočakov), smo pri dobrih 32 tisočakih, za avto, s katerim se da realno prevozit blizu 380 kilometrov. Na mednarodni predstavitvi na Norveškem so bile temperature blizu ničle (le dan pred našim prihodom je padlo skoraj 30 centimetrov snega), pa je bilo po 180 kilometrih križarjenja po avtocesti in lokalnih cestah (ter nekaj mestne vožnja) baterije še za kakih 120 kilometrov. 300 skupaj, a v za električni avto zelo neugodnih pogojih. Z več zmernosti pri hitrostih in ob malo toplejšem vremenu bi bila številka zlahka blizu 380 kilometrov, ki jih Opel navaja za realni doseg (po prihajajočem standardu WLTP).

520 kilometrov je sicer uradna številka, s katero se pohvalijo pri Oplu. Pravzaprav: 520 je številka, ki jo morajo komunicirati, saj gre za doseg po trenutno veljavnem, a brezupno zastarelem standardu NEDC.

Kako so te številke dosegli? Najpomembnejši razlog je, da sta Ampera-e in njen ameriški brat Chevrolet Bolt že od začetka zasnovana kot električna avtomobila, ob tem pa so snovalci že ob začetku razvoja uspeli pravilno predvideti, koliko baterij bodo uspeli avto spraviti za še sprejemljivo ceno.

V iskanju prostora za baterije

GMovi inženirji so pri ’pakiranju’ baterij v avto izkoristili praktično vsak razpoložljiv kotiček. Baterije niso nameščene ne le v dno avtomobila, ampak tudi pod sedeže. Sedenje zadaj zna biti zato za višjerasle potnike malo manj udobno. Sedeži so namreč nameščeni dokaj visoko, zato znajo njihove glave hitro priti v neprijetno bližino stropa (nekaj pozornosti pa je potrebne tudi pri sedanju v avto. A pri klasični družinski uporabi, kjer zadaj ponavadi ne sedijo visokorasli odrasli, je prostora dovolj. Enako velja za prtljažnik: v 4,1 metra dolgem avtu pričakovati kaj več kot 381 litrov, kot premore Ampera-e, je nerealno, tudi če ne gre za električni avto – konec koncev so to številke, ki so povsem normalne za avtomobile Golfovega razreda.

Litij-ionska baterija ima kapaciteto 60 kilovatnih ur. Ampera-e je sposobnega hitrega polnjenja na CCS hitrih polnilnih postajah z močjo 50 kilovatov, na navadnih polnilnih postaja (z izmeničnim tokom) pa se lahko polni z največjo 7,4 kW.

Skoraj brez  zavor

Pri Oplu so se pametno odločili, da naj se Ampera-e vozi kot pravi električni avto. To pomeni, da ga lahko vozite le s stopalko za plin, praktično brez uporabe stopalke zavor - prestavno ročico je treba le pomakniti v položaj L in takrat je ob do konca popuščeni stopalki regeneracija že sama po sebi dovolj močna, da se je moč vsakdanjega prometa držati brez uporabe zavor. Če to še ni dovolj, je na levi strani volana dodano stikalo, s katerim voznik sproži dodatno regeneracijo.

(Skoraj) dovolj je asistenčnih sistemov, vključno s samodejnim zaviranjem, ki reagira tudi na pešce, na žalost pa v avtomobilih in na seznamu asistenčnih sistemov nismo našli aktivnega tempomata ter LED žarometov.

Materiali? Plastika je večinoma trde sorte, a ne nekvalitetna – vsaj večinoma. Prostor pred voznikom obvladujeta dva velika LCD zaslona. Tisti, na katerem so merilniki, je odlično pregleden, osrednji zaslon infozabavnega sistema pa je daleč največji, kar jih najdete v Oplih in sveda občutljiv na dotik. Sam infozabavni sistem Intellilink-e se odlično znajde v povezavi s pametnimi mobilniki.

Povpraševanje je bojda veliko, v Sloveniji šele prihodnje leto

Ampera-e bo na slovenski trg zapeljala šele naslednje leto, saj povpraševanje po njej daleč presega ponudbo. Prodaja v Evropi je prek kratkim stekla, najprej na Norveškem, kjer so v le nekaj dneh dobili preko štiri tisoč naročil, sledile pa bodo (jeseni, namesto junija, kot je bilo najprej planirano) Nemčija, Nizozemska in Švica.

Vse o novi Opel Amperi-e boste lahko prebrali v novem Avto Magazinu, ki izide 11. maja.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja