Vse največje novosti Frankfurta na enem mestu

Za nami je prvi dan avtomobilskega salona v Frankfurtu, vključno z vsemi največjimi novostmi, ki so jih predstavili avtomobilski proizvajalci. Poudarek na elektrifikaciji.

Vse največje novosti Frankfurta na enem mestu (foto: Sebastjan Plevnjak, Dušan Lukič) Sebastjan Plevnjak, Dušan Lukič
11. 9. 2019

Danes se je na avtomobilskem salonu v Frankfurtu letošnji avtomobilski salon IAA. No, začel se je 'le' za novinarje, kljub temu pa gre za najpomembnejši dan, saj je prinesel tudi razkritje vseh novosti, ki so jih pripravili proizvajalci. Nekatere bodo na trgu še letos, spet druge šele v prihodnjem letu. Dejstvo sicer je, da je udeležba na salonu, tako kot v Parizu, vsako leto slabša in tako je bilo tudi število svetovnih premier precej skromno. A premiere, ki so letos uzrle luč sveta so bile za številne izmed znamk izjemnega pomena, saj so prinesle nov začetek, predvsem na področju električnega pogona. Pojdimo torej po vrsti skozi vse najpomembnejše premiere, ki smo si jih uspeli ogledati prvi dan salona.

Audi

Nemške znamke so po pričakovanjih na salon prišle z vsemi največjimi novostmi in Audi pri tem jasno ni bil nikakršna izjema. Njihov razstavni prostor je namreč prinesel zanimiv kontrast med starim in novim svetom. Pod prvega seveda štejemo zaključek serije električnih avtomobilov AI, ki so jo počasi razvijali in razkrivali tekom zadnjih dveh let. Vanjo so zajeli različne tipe vozil, tudi avtonomne, zaključek pa je serija doživela prav z v Frankfurtu predstavljenim avtonomnim terenskim avtomobilom AI:trail. Z njim so pri Audiju predstavili koncept avtomobila, ki naj bi v prihodnosti omogočal avtonomno terensko vožnjo, brez da bi moral voznik kakorkoli poseči v delovanje vozila.
Seveda pa ob vseh električnih novostih niso pozabili na bencinske navdušence. Ob nedavno predstavljenem RS 6 Avant so namreč predstavili še njegovega malenkost večjega brata po imenu RS 7. Da gre za v osnovi zelo podoben avtomobil zgoraj omenjenemu karavanu potrjuje tudi pogonski sklop. Ta bo namreč pri novincu povsem enak, kar pomeni, da bo pod pokrovom skrival štirilitrski turbo-bencinski agregat s 441 kilovati oziroma 600 'konji' moči, ki pa bo pravzaprav deloval po principu blagega hibrida. Seveda pa se bo v primerjavi s serijskim A7 precej razlikoval. Poleg nove (in v območju kolotekov širše) karoserije bo namreč prinesel tudi nadgrajen zavorni sistem, RS vzmetenje in pa kup novosti v notranjosti.

BMW

BMW je bil v zadnjem obdobju tarča očitkov na račun spanja na področju alternativnih pogonskih goriv. Z izjemo priključnih hibridov, narejenih na osnovi obstoječih vozil in pa nekaterih konceptov, kot je ix3 namreč ni bilo opaziti pretiranega napredka. Prav zato ni presenetljivo, da so se pri nemški znamki odločili, da v Frankfurtu pozornost namenijo temu področju - pa četudi večjih novosti vseeno niso pripeljali. Že junija smo namreč lahko prvič (resda le preko spleta) uzrli koncept, s katerim se zdi, da napovedujejo naslednika športnika i8, Vision M Next, ob njegovem boku pa se je pojavil še že znani koncept iNext, na katerim bodo temeljili BMW-jevi električni avtomobili prihodnje generacije.
Precej bliže cestam pa se na drugi strani zdita preostala koncepta, ki ju je predstavil BMW. Gre namreč za na videz povsem serijsko izvedbo X5, katerega pa so predelali na hibridni pogon in poimenovali 'i Hydrogen'. Ta koncept,naj bi tako kot recimo pred leti serija 7 doživel maloserijsko proizvodnjo.

Tretji predstavljeni koncept, Concept 4 bi bil na drugi strani povsem lahko napoved nove serije 4, do prihoda katere pa bo prav tako potrebno še nekoliko počakati. Omenjenemu konceptu so sicer oblikovalci namenili kontroverzno veliko in pokončno postavljeno sprednjo masko, s katero so sicer želeli obuditi spomin na legendarni dirkalnik iz 30. let prejšnjega stoletja, 328.

Ford

Že lep čas vzklikamo, da se je Ford izdatno posvetil elektrifikaciji. Poleg športnika GT namreč tudi po naših cestah že vozi Mondeo Hybrid, sedaj pa se mu pridružuje prvi križanec, ki bi uspel prepričati še nekoliko več kupcev. Gre sicer pa blagega hibrida, povezanega z bencinskim motorjem družine Ecoboost in enega izmed temeljev v Fordovem novem načrtu, po katerem naj bi znamka po letu 2022 prodala več elektrificiranih, kot pa klasičnih bencinsko oziroma dizelsko gnanih avtomobilov.

Honda

Pred dvema letoma je Honda v Frankfurt pripeljala preprosto oblikovan, a hkrati sila všečen električni mestni avtomobil, s katerim so takrat poželi skoraj največ pozornosti. To pa je bil tudi povod za odločitev, da na letošnji salon pripeljejo serijsko izvedbo vozila, ki se od koncepta v največji meri razlikuje po dodatnem paru vrat. Avtomobil sicer prinaša obilico sodobne tehnologije (in kar pet LCD zaslonov v armaturni plošči). Na voljo bo z dvema različnima elektromotorjema moči 100 in 113 kilovatov ter dometom 220 kilometrov.

Land Rover

Britanska avtomobilska znamka je ena izmed redkih, ki se na tokratnem avtomobilskem salonu v prvi vrsti niso posvetili predstavitvi elektrificiranih novosti, pa čeprav bodo le-te tudi del njihove okrepitve v modelni paleti. Bistvo njihovega razstavnega prostora je bil namreč povsem novi Defender, za katerega Britanci obljubljajo, da bo še vedno kos zahtevnim brezpotjem. To so nenazadnje dokazali tudi tekom številnih testiranj, ki so jih opravili v minulih letih.

Podobno kot predhodnik bo tudi novi Defender na voljo v dveh različnih dolžinah z oznakami 90, 110 in pa 130 (pri čemer številka označuje medosno razdaljo v palcih; pri trivratni izvedbi bo ta znašala 2.304 milimetre, pri krajši petvratni 2.816 milimetrov, daljši pa že 3.328 milimetrov). Seveda pa bo v duhu časa Defender prvič na voljo z elektrificiranimi pogonskimi sklopi. Poleg klasičnih bencinskih in dizelskih motorjev bo namreč na voljo še kot blagi hibrid in pa priključni hibrid, katerega električne avtonomije še niso razkrili. Na voljo bo v skupno 128 trgih po vsem svetu, tudi pri nas, kamor bo prišel predvidoma konec marca prihodnje leto. Najprej bo sicer na trgu izvedba 110, za katero bo upoštevajoč davek na dodano vrednost potrebno odšteti vsaj 68.000 evrov (v kombinaciji z dizelskim motorjem moči 147 kilovatov), dva meseca kasneje pa bo na voljo še izvedba 90, za katero bo potrebno odšteti 7.000 evrov manj. Land Rover Defender 130 bo na trg prišel leta 2021, kdaj (če sploh) bo pri nas na voljo dostavna izvedba zaenkrat še ni znano.

Mercedes-Benz

Ob že (virtualno) predstavljenem Mercedesu EQV, in drugih novostih, o katerih je Mercedes v preteklih tednih že pisal, je bila med novostmi na (znova) največjem razstavnem prostoru znamke iz Stuttgarta zagotovo glavna zvezda električna limuzina po imenu Vision EQS. Kot narekuje ime gre zaenkrat še za koncept premijske limuzine v velikosti razreda S, s katerim so želeli, kot so dejali sami, ustvariti nekaj posebnega, nekaj več. Ob tem so kot tehnološko novost izpostavili nadgrajen uporabniški vmesnik Advanced MBUX, pozornost pa si na drugi strani zasluži tudi pogon. Gre namreč za par elektromotorjev s skupno močjo 350 kilovatov; prav tolikšna pa bo moč, s katero bo moč polniti električni baterijski sklop, zaradi česar bo čas polnjenja med 10 in 80 odstotki znašal le še slabih 20 minut.

Seat

Španska avtomobilska znamka je, tako kot Volkswagen, v Frankfurt tudi sama pripeljala svojega električnega predstavnika v avtomobilskem segmentu C. el-Born se je sicer v konceptni izdaji javnosti predstavil že na salonu v Ženevi, sedaj pa se je ob relativno majhni pozornosti javnosti predstavil še v serijski podobi. Na trg naj bi sicer prišel nekoliko kasneje kot ID.3 (predvidoma ob koncu prihodnjega leta), z njim pa si deli vse najpomembnejše elemente, od platforme MEB do elektromotorja z močjo 150 kilovatov, enaki pa naj bi bili tudi baterijski sklopi ter cena vstopne izvedbe. Ta naj bi znašala manj kot 30.000 evrov.
Tako kot z el-Bornom pa pa so pri Seatu Volkswagnu sledili tudi z modelom Mii. Ta je namreč tehnično popolnoma enak e-Up!-u, s prihodom na trg pa bo postal prvi popolnoma električni avtomobil španske avtomobilske znamke.

Škoda

Nedavno je češka avtomobilska znamka Škoda razširila ponudbo modela Superb in klasični izvedbi ter izvedbi Sportline dodala še izvedbo Scout. A s tem se širjenje palete še ni končalo. Na enaki tehnični platformi kot Passat GTE so namreč izdelali še prvo hibridno izvedbo modela Superb z oznako iV. Z njo bo Škoda ob pomoči električnega modela Citigo-e začela tudi v praksi uveljavljati svojo električno ofenzivo, poimenovano Simply Clever e-mobility.

Volkswagen

Med naborom konceptnih članov družine ID je na Volkswagnovem razstavnem prostoru brez dvoma največjo pozornost dobil model ID.3. Po tem, ko smo o njem v začetku poletja izvedeli že vse podrobnosti povezane s ceno in pa tehnologijo, ki se skriva pod karoserijo, so sedaj končno razkrili še zunanjo podobo. Večjih presenečenj na tem področju pri Volkswagnu niso pripravili, so pa zato razkrili tudi tehnične podrobnosti električnega e-Up!-a. Kot obljubljeno bo ena izmed njegovih prednosti cena, saj bo v Nemčiji znašala 21.975 evrov. Podobna bi bila lahko tudi pri nas, k temu pa je potrebno dodati še 7.500 evrov subvencije Eko sklada. Za pogon so mu namenili en elektromotor z močjo 61 kilovatov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri