Združitev FCA in PSA - kaj se nam obeta?

Združitev bi lahko močno pretresla portfelj Fiatovih znamk, nobena pa ne bo ukinjena.

Združitev FCA in PSA - kaj se nam obeta? (foto: PSA) PSA
7. 11. 2019

Združitev avtomobilskih koncernov FCA in PSA bo ena izmed največjih v zgodovini avtomobilizma, še posebno če upoštevamo, koliko avtomobilskih znamk se bo z združitvijo znašlo pod isto streho. Teh je skupno kar 13. Neuradno naj bi do dokončnega podpisa pogodbe o združitvi – potem ko bodo potezo preučili tudi vsi pristojni organi – prišlo decembra, že sedaj pa se kažejo obrisi tega, kaj bo poteza prinesla celotnemu portfelju znamk ter avtomobilski industriji kot taki.

Bodoči novi koncern se bo moral že zelo zgodaj spoprijeti z vprašanjem elektrifikacije. In medtem ko so se pri koncernu PSA s tem že začeli ukvarjati, je FCA (ko je govora o tem, kaj so že dosegli) zaenkrat ponudil velike obljube in precej manjše korake. Posledično je tako že prišlo do dogovora med FCA in znamko Tesla o odkupu tako imenovanih kreditov za izpuste CO2, kar pa bi se lahko že kmalu spremenilo. Novi koncern naj bi namreč lahko v celoti odkupil oddelka za proizvodnjo in razvoj pogonskih sistemov ter baterijskih sklopov, s čimer bi pridobili vsa potrebna sredstva, da bi omenjene komponente proizvajali sami.

Maserati kot simbol elektrifikacije

Z zgornjo potezo je v veliki meri povezana tudi usoda Fiatove prestižne znamke Maserati. Ta naj bi namreč v bližnji prihodnosti v vseh svojih modelih začela ponujati elektrificirane pogonske sklope, zaradi česar bi tehnologija podjetja Tesla pri razvoju prišla še kako prav. Po nekaterih špekulacijah naj bi do tovrstnega sodelovanja v tajnosti že prišlo, več pa bi lahko postalo znanega prihodnje leto, ko bo Maserati predstavil tudi začasnega naslednika modela GranTurismo.

Poleg elektrifikacije bo eden izmed največjih ciljev združitve optimizacija proizvodnje. Obe podjetji skupaj naj bi z združevanjem – tudi na račun zapiranja tovarn – letno privarčevali več kot tri milijarde evrov. Na obeh straneh je namreč moč najti kar nekaj tovarn, v katerih so proizvodne kapacitete precej neizkoriščene, zaradi česar naj bi se kot ena izmed rešitev omenjalo zapiranje tovarn. Po ocenah analitikov naj bi bile tako 'na prepihu' tri britanske tovarne koncerna PSA, hkrati pa tudi tovarna v Kragujevcu, kjer sicer proizvajajo vse manj zanimiv model Fiat 500L. Uradno naj ne bi o zapiranju tovarn razmišljali ne na eni ne na drugi strani, a naj bi s to izjavo želeli le pomiriti zaskrbljene delavce.

Konec legende

Če bo model 500L odšel v pokoj, naj ne bi bil edini avtomobil omenjene znamke, ki bi ga doletela takšna usoda. Fiat naj bi namreč razmišljal o tem, da naj bi se v celoti umaknil iz razreda majhnih avtomobilov, oziroma segmentov A in B. V kolikor bi se to zgodilo, bi to pomenilo ukinitev proizvodnje modelov 500 in Panda. Oba sta namreč že sedaj precej v letih, njun konec pa naj bi nastopil nekje do leta 2024. Pri Fiatu naj bi do takrat predstavili še eno generacijo električne izvedbe modela 500. Oba segmenta namreč beležita vztrajno upadanje prodaje, zanimivo pa bo ob tem spremljati, kaj se bo dogajalo z modelom 500X ter seveda nedavno predstavljenih Peugeotom 208 in Oplovo Corso.

Verjetno najbolj negotova pa je usoda znamke Alfa Romeo. Slednja ima v ponudbi za zdaj tri modele, a je že znano, da kljub napovedim proizvodnje ne bo doživela težko pričakovana kupejevska izvedba modela Giulia, poimenovana GTV, od mrtvih pa naj se ne bi zbudil niti model 8C. O usodi preostalih modelov z izjemo prihajajočega Tonale sicer še ni nič znanega, šušlja pa se, da bi si s koncernom PSA in njihovimi vozili osnovo lahko delila prihodnja izvedba Giulie. A do takrat bo najverjetneje preteklo še precej vode.

Čeprav bosta uradno tako PSA kot FCA v združenem podjetju vsaj formalno enakovredna partnerja, je pričakovati, da bo glavne niti vseeno vlekla francoska stran, ki je trenutno v precej boljši finančni kondiciji. A zmagovalci bodo vseeno na vseh straneh. PSA bo namreč z združitvijo dobil tako želeno vstopnico na ameriški trg, svoje razloge za veselje pa bo imela tudi družina Agnelli, lastnica podjetja Exor in posredno tudi večinska lastnica Fiata, katere zaslužek na račun združitve naj bi znašal kar 900 milijonov evrov. To je vsota, ki jo bodo s težavo spustili z rok.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri