Železniški prehodi v Sloveniji z rešitvijo COPS od zdaj še nekoliko bolj varni

Sistem za opozarjanje pred bližajočim se vlakom je za zdaj prejelo pet občin, v kratkem pa naj bi ga dobilo še dodatnih sedem.

Železniški prehodi v Sloveniji z rešitvijo COPS od zdaj še nekoliko bolj varni (foto: Zavarovalnica Triglav) Zavarovalnica Triglav
6. 4. 2018

Prometne nesreče na prehodih čez železniško progo se brez dvoma uvrščajo med nesreče z najhujšimi posledicami, saj se le redko ne končajo tragično. Med najpogostejšimi razlogi zanje so slaba označenost prehodov in druge ovire ob progi, ki zmanjšajo preglednost na progo. Kljub temu je v Sloveniji še vedno veliko železniških prehodov, ki so 'zavarovani' zgolj z Andrejevim križem, ne pa tudi z utripajočimi lučmi, kaj šele z zapornicami, ki bi fizično onemogočile prehod čez progo.

Ker država kljub temu v zvezi s tovrstno problematiko ukrepa zelo počasi, so ukrepi nevladnih organizacij še toliko bolj dobrodošli. Eden izmed zadnjih, ki se loteva tovrstne problematike, je nastal v sodelovanju Zavarovalnice Triglav in podjetja COPS system, gre pa za opozorilni sistem, katerega avtor je ravno omenjeno štajersko podjetje. V sklopu akcije Skupaj za večjo varnost bodo na 12 lokacijah po Sloveniji postavili opozorilne table, ki bodo voznike opozarjale na bližajoči se vlak.

Župani naklonjeni rešitvi

Čeprav gre 'zgolj' za opozorilne table z lučmi – podobno rešitev na naših železnicah že poznamo – pa bo imel Varnostni sistem za preprečevanje trkov, kakor se uradno imenuje, pred obstoječimi rešitvami vseeno nekaj prednosti. Luči na tabli namreč ne le utripajo, ko se približuje vlak, ampak zaznavajo tudi hitrost vozil na cesti, če se vozilo približuje z nezmanjšano hitrostjo, pa se hitrost utripanja lahko tudi poveča. Poleg tega je sistem opremljen s senzorji, ki zaznavajo intenziteto prometa, obnašanje voznikov na prehodih, pridobljene podatke pa je nato mogoče uporabiti za nadaljnje ukrepe na tem področju.

Do zdaj je podjetje v sklopu zadnje akcije na področju Bele krajine in Dolenjske postavilo skupaj pet tovrstnih sistemom (vsak sistem je sestavljen iz dveh tabel, na vsaki strani prehoda po ena) v občinah Novo mesto, Straža, Mokronog-Trebelno, Trebnje in Metlika. »Nikoli ni dovolj sredstev za izpolnitev vseh želja oziroma potreb, zato tovrstni razpisi pridejo še kako prav,« je ob postavitvi dejal župan občine Metlika Darko Zevnik, svoje pa je dodal še Gregor Macedoni iz občine Novo mesto, ki ocenjuje, »da bomo s pomočjo tega novega sistema v prihodnje preprečili verjetnost nastanka prometnih nesreč na prehodu prek železniške proge, kar je nov pomemben korak do varnejših cest v naši občini«.

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri