Električni avtomobil z ročnim menjalnikom? Ford je združil oba svetova

Pod karoserijo na videz običajnega Mustanga se skriva prvi pogonski sklop, sestavljen iz elektromotorja in ročnega menjalnika.

Električni avtomobil z ročnim menjalnikom? Ford je združil oba svetova (foto: Ford) Ford
8. 11. 2019

Pravi avtomobilski, ali bolje rečeno bencinski navdušenci po večini prezirajo električne avtomobile, predvsem zaradi pomanjkanja karakterja. A neizogibno bo prišel čas, ko bodo ti avtomobili postali realnost in edina možnost... ki pa ni nujno da bo dolgočasna in povsem odtujena s sedanjostjo in celo trenutno preteklostjo. Žarek upanja je namreč obudil Ford s svojim konceptom električnega Mustanga aktualne generacije, ki pa ima, zanimivo, šeststopenjiski ročni menjalnik.

Električni avtomobili praviloma menjalnika niti ne potrebujejo, saj ponujajo maksimalen in konstanten navor praktično od mirovanja dalje. Kljub temu so se pri Fordu odločili, da bodo unikatnega športnika – ki pa je povsem pripravljen za cestno uporabo – opremili z ročnim menjalnikom proizvajalca Getrag, ki naj bi pripomogel k še nekoliko boljšim zmogljivostim avtomobila in izkoriščanju potenciala 671-kilovatnega elektromotorja.

Koncept ali bližnja prihodnost?

Ročni menjalnik pa ni edina posebnost električnega športnika, ki ga je Ford razvil v sodelovanju s podjetjem Webasto. Prototipu, ki bo služil kot testna mula za razvoj novih tehnologij so namreč namenili dvojne inverterje električne moči, s čimer ga bo namesto s 400 moč polniti z 800 volti električne napetosti, kar seveda skrajša čas polnjenja baterijskega sklopa. Enako tehnologijo je scer kot prvi (in zaenkrat v serijskem avtomobilu edini) omogočil Porsche v modelu Taycan.

Je omenjeni prototip tudi napoved bodočega prvega električnega avtomobila znamke, ki naj bi se kljub SUV-ovski zasnovi zgledoval prav po Mustangu? Verjetno ne, vsaj ne v takšni meri, zagotovo pa gre za nov dokaz, kaj zmore na področju elektrifikacije že pripraviti Ford, ki sicer namerava do leta 2022 v nadaljnji razvoj nameniti približno 10 milijard evrov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri