Honda se loteva vprašanja ponovne uporabe baterij električnih avtomobilov

Odslužene električne baterije modela Fit EV bi lahko novo vlogo dobile kot hranilniki električne energije v javnem omrežju.

Honda se loteva vprašanja ponovne uporabe baterij električnih avtomobilov (foto: Honda) Honda
20. 5. 2019

Eden izmed največjih pomislekov nasprotnikov (in morda tudi nekaterih lastnikov) električnih ter elektrificiranih vozil se nanaša na ravnanje z električnimi baterijami. Čeprav bo njihova življenjska doba ob normalnem delovanju precej daljša, kot menijo številni posamezniki, pa bo nekoč vseeno treba poskrbeti tudi za njihovo razgradnjo ali uporabo po koncu življenjske dobe v avtomobilu. Idej in predlogov na tem področju je sicer že kar nekaj, zdaj pa se bo s tem vprašanjem spopadla tudi japonska Honda.

Ameriška veja Honde je tako pred dnevi objavila, da je sklenila partnerstvo s podjetjem American Electric Power (AEP) iz Ohia, obe znamki pa bosta skupaj proučili možnosti uporabe starih baterijskih sklopov za potrebe električnega omrežja ameriškega podjetja. Omenjeni baterijski sklopi bi namreč lahko služili kot hranilniki zalog električne energije, obe strani pa ob tem izpostavljata tudi to, da bo električnih avtomobilov v prihodnje vse več, kar pomeni več rabljenih baterij, ki bodo tako pomagale pri shranjevanju elektrike. Pričakovati je namreč dvig potreb po tej.

Honda vse bolj ekološko ozaveščena

»Skupaj z AEP bomo proučevali možnosti uporabe rabljenih baterijskih sklopov po tem, ko bodo odslužili svojo delovno dobo v avtomobilih, s čimer bomo izboljšali energetsko varnost, zmanjšali izpuste CO2 in se pripravili na množično elektrifikacijo transportnega ekosistema. Noben avtomobilski proizvajalec ali pa ponudnik storitev se namreč tega vprašanja ne more lotiti samostojno,« je dejal Ryan Harty, vodja oddelka za okoljske zadeve in povezovanje pri podjetju American Honda Motor Co., Inc.

Honda, ki se je sicer pred časom zavezala, da bo do leta 2050 za polovico zmanjšala izpuste CO2 svojih vozil v primerjavi z letom 2000, bo tako k sodelovanju prispevala rabljene baterijske sklope modela Fit EV. Električni avtomobil, v Evropi znan pod imenom Jazz, je Honda sicer leta 2012 lansirala na ameriški trg, pri čemer pa vozila ni prodajala, temveč ga je strankam zgolj ponujala v najem. Tudi zato bodo zdaj še toliko lažje prišli do želenih baterijskih sklopov.

Preberite tudi