Nio ES6: športni terenec, ki bo novi kitajski znamki pomagal med velike igralce?

Kombinacija napredne tehnologije, visokih zmogljivosti in relativno zmerne cene bi znala prepričati tudi evropske kupce.

Nio ES6: športni terenec, ki bo novi kitajski znamki pomagal med velike igralce? (foto: Nio) Nio
17. 12. 2018

Kitajska že nekaj let velja za glavno gojišče predvsem novih avtomobilskih znamk, specializiranih za proizvodnjo električnih avtomobilov. Del tega novega vala je tudi Nio. To sicer na trgu že ponuja dva modela, električnega športnika EP9 in prestižnega križanca ES8, svojo ekipo pa imajo tudi v Formuli E. Zdaj pa so pri Niu stopili korak nižje in v ponudbo športnih terencev ponudili še nekoliko manjšega – in cenejšega križanca z imenom ES6.

Čeprav je novinec, ki ga je kitajsko podjetje podrobneje predstavilo v soboto na vsakoletnem 'Nio dnevu' v športnem centru Shanghai Oriental, manjši od modela ES8 (ki smo si ga v živo ogledali na avtomobilskem salonu v Gaungdžuju pred dobrom mesecem dni), pa gre s 4,85 metra dolžine še vedno za precej velik avtomobil. Tako velikemu avtomobilu na eni strani pripada velika motorna moč, na drugi pa tudi varnost ter udobje. ES6 je tako opremljen z dvema elektromotorjema, gre pa za enega prvih električnih avtomobilov na svetu, ki bo ponudil kombinacijo varčnega sinhronega elektromotorja in zmogljivega asinhronega elektromotorja (na slednje kljub višji ceni prisegajo tudi pri Porscheju, saj ob visokih obremenitvah zaradi pregrevanja ne izgubljajo moči).

Zmogljiv in hkrati varčen 'hibridni' električni pogonski sklop

Številke in zmogljivosti vsaj na papirju navdušujejo. Skupna moč obeh elektromotorjev namreč znaša kar 400 kilovatov (160 kilovatov je moč prvega, 240 pa drugega elektromotorja). Na cesti se bo to kazalo v najvišji hitrosti, elektronsko omejeni na 200 kilometrov na uro, in pospeških. Do 100 kilometrov na uro bo avtomobil v najdražji različici 'Performance' kljub velikim dimenzijam pospešil v spoštovanja vredne 4,7 sekunde. In če se vrnemo k omenjenemu varčnemu elektromotorju: avtomobil naj bi ponujal do 510 kilometrov dometa, a le po standardu NEDC. V realnosti bodo tako številke nekoliko nižje, bo pa k vsaj zadovoljivo velikemu dosegu pripomogel tudi relativno velik baterijski sklop z zmogljivostjo 85 kilovatnih ur.

Kot omenjeno, nekoliko višje so se pri Niu ob snovanju ES6 v veliki meri osredotočili na varnost in nizko maso avtomobila. Zgradba avtomobila je zato narejena iz aluminija, ključni gradniki pa so ojačani z ogljikovimi vlakni – teh je skupno kar za dva kvadratna metra. Avtomobil naj bi tako izpolnjeval vse najvišje standarde preizkusnih trčenj, za to, da se ne bi zgodila, pa bodo med drugim skrbele štiribatne zavore proizvajalca Brembo in asistenčne tehnologije v obliki 12 ultrazvočnih senzorjev, petih radarjev (štirih na vsakem robu vozila in enim s podaljšanim dometom spredaj), sistemom za delno samodejno vožnjo v koloni in še bi lahko naštevali.

Dve izvedbi, na voljo od poletja 2019

Notranjost avtomobila bo odeta v kombinacijo usnja na sedežih in mikrovlaken na stropu avtomobila. Sedeži bodo v osnovi športno naravnani, mogoče pa bo dokupiti nekoliko dražje in udobnejše, ki bodo poleg vsega odeti v napa usnje. Za upravljanje sistemov znotraj kabine bo skrbel sistem umetne inteligence Nomi, po besedah predstavnikov podjetja prvi tovrsten sistem na trgu.

No, če se po prebranem zanimate za nakup vozila, naj zaupamo še, da pri Niu že sprejemajo prednaročila za avtomobil, pri čemer bo prvih šest tisoč vozil omejene serije Premier na voljo v drugem četrtletju leta 2019, nato pa bo na voljo v izvedbah Standard, ki bo na voljo 'le' z dvema sinhronima motorjema s skupno močjo 320 kilovatov, in Performance, ki bo vseboval prej opisani zmogljivejši pogonski sklop. Slednji bo na voljo sredi poletja, izvedba Standard pa še nekoliko pozneje, predvidoma jeseni prihodnje leto. Cena? Med 46.000 in 52.000 evrov se zdi povsem konkurenčna. In ja, pri Niu so nam v Guangdžuju še enkrat potrdili, da bodo avtomobili v Evropi na voljo že v letu 2019.

 

Preberite tudi