Od Slovenije do Nizozemske v 24 urah z električnim avtomobilom: Audi e-tron zmore

Pri tem pa je trojica vozil ubrala kar 1.600 kilometrov dolgo pot skozi Alpe in preko desetih držav.

Od Slovenije do Nizozemske v 24 urah z električnim avtomobilom: Audi e-tron zmore (foto: Audi) Audi
26. 8. 2019

Domet električnih avtomobilov je danes ena izmed glavnih stvari, ki jih nasprotniki očitajo električnim avtomobilom premajhen domet, temu pa sledi še predolg čas polnjenja baterijskega sklopa. A če so ti očitki še pred kakim letom veljali za utemeljene, se je to že spremenilo in pri Audiju so se odločili dokazati, da je temu res tako na najboljši mogoč način: s 24-urno neprekinjeno vožnjo od Slovenije, pa vse do Nizozemske.

Izziva pa se pri Audiju niso lotili na najlažji mogoč način, kar pomeni, da so se recimo izognili vožnji po avstrijski in nemški avtocesti. Namesto tega so jo ubrali čez Alpe in tako pot z Bleda preko Avstrije nadaljevali skozi Alpe preko Italije, Lihtenštajna, Švice, Francije, Nemčije, Luksemburga in Belgije do končnega cilja: nizozemske prestolnice Amsterdam. Skupno je trojica avtomobilov Audi e-tron s po tremi potniki na krovu prevozila kar 1.600 kilometrov.

Vsekakor spoštovanja vredna številka, za katero mirno lahko rečemo, da bi predstavljala precejšen izziv  za vsak avtomobil s klasičnim motorjem, kaj šele za električnega, še posebno ob dejstvo, da je velik del poti potekal po gorskih cestah, ki še dodatno obremenjujejo baterijski pogonski sklop. A e-tron ima rešitev za to. Pravzaprav več njih. Prva je elektromotor z močjo 300 kilovatov. Druga je baterijski sklop s kapaciteto 95 kilovatnih ur. Tretja je nizek količnik zračnega upora, četrta pa tehnologija hitrega polnjenja baterijskega sklopa.

Za 1.600 kilometrov sedem postankov

150 kilovatov je moč, s katero je moč polniti e-tronov baterijski sklop, kar pomeni, da je baterijski sklop kljub veliki kapaciteti do 80 odstotkov napolnjen v vsega pol ure. Takšnih postankov je bilo sicer tekom poti sedem in sicer Koroškem, Južnem Tirolskem, Pred¬arlskem, v kantonu Zürich, v Breisgauu, pokrajini Eifel in v bližini Lièga, kar pomeni, da je poraba vozil znašala 26,4–22,9 na 100 prevoženih kilometrov. K nižji porabi je sicer do neke mere pripomogel še sistem za regeneracijo zavorne energije.

»Naš električni SUV je izvrsten avto za dolge relacije, ker med seboj odlično povezuje veliko mero voznega udobja, zmogljivosti in učinkovitosti,« je povedal Hans-Joachim Rothenpieler, Audijev direktor za tehnični razvoj. »Z vožnjo, ki so jo opravili novinarji, smo obenem dokazali, da je poleg samega velikega dosega še kako odločilna tudi sposobnost hitrega polnjenja s 150 kW.« E-tron je tako dokazal, da električni avtomobili tako počasi že postajajo dolgoprogaši.

Preberite tudi