V Slovenijo je zapeljal prvi električni avtobus

Izbira Jesenic za takšno novo vozilo ni naključje, saj je mesto znano po dolgih in ravnih cestah, na katerih se vozilo počuti najbolje, hkrati pa je tu zaradi industrijske preteklosti zrak zelo onesnažen.

V Slovenijo je zapeljal prvi električni avtobus (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
26. 6. 2018

Občina Jesenice se je pridružila številnim evropskih mestom, kot so Pariz, Dunaj, München in Barcelona, s tem ko je prejšnji teden v sodelovanju z avtobusnim podjetjem Arriva Slovenija pozdravila prvi hibridni avtobus na naših cestah. Man Lion's city Hybrid bo na cestah občine v zgornjesavski dolini začel voziti v tem tednu. Dolg je 12 metrov in ima 12 sedišč, 67 stojišč ter dve mesti za osebe z invalidskimi vozički.

»Občina Jesenice v zadnjih letih izvaja različne ukrepe na področju trajnostne mobilnosti, katere glavna usmeritev je med drugim tudi spodbujanje javnega potniškega prometa. Zato smo posebno ponosni, da bo ravno na območju Jesenic vozil prvi hibridni avtobus v Sloveniji, ki s svojimi značilnostmi sledi vsem ciljem le-te. Mestni potniški promet je za občino Jesenice izrednega pomena, saj zaradi razpotegnjene lege mesta in višjega deleža starejšega prebivalstva predstavlja ključno in nujno obliko prevoza za marsikaterega Jeseničana. Verjamem, da je novi avtobus še en pomemben korak pri spodbujanju naših občanov k uporabi javnega potniškega prometa, hkrati pa bomo z njim prijaznejši tudi do samega okolja,« je ob uradnem prihodu vozila dejal župan občine Jesenice Tomaž Tom Mencinger. Dodal je, da upa, in želi, da bi bil avtobus na cesti vsaj naslednjih deset let in da bi se njegovega pomena za mesto zavedali tudi meščani občine.

Prvi in najverjetneje ne zadnji

Poleg Mencingerja so se prireditve udeležili še direktor in predsednik uprave podjetja Arriva Slovenija Bo Karlsson, tehnični direktor omenjenega podjetja Borut Smogavc in direktor družbe Man Truck & Bus Slovenija d.o.o. Claus Wallenstein. Slednja sta poudarila predvsem bistveno manjšo porabo goriva novega avtobusa v primerjavi s klasičnimi avtobusi na dizelsko gorivo, s tem pa tudi manjšo količino izpustov škodljivih plinov. V praksi bi tako po zaslugi elektromotorja, ki se napaja z energijo, sproščeno pri zaviranju, in nato pomaga pri speljevanju na letni ravni lahko privarčevali do 10.000 litrov goriva, količina izpustov ogljikovega dioksida pa bi se lahko zmanjšala za 26 ton.

»Ponosni smo, da lahko prvič v Sloveniji predstavimo hibridni avtobus. Ta avtobus je sposoben del časa voziti zgolj na elektriko, kar pomeni, da ne oddaja hrupa, ne oddaja emisij, ogljikovega dioksida in trdih delcev, kar pomeni, da je skrbi za zdravje meščanov. Za nas zato pomeni velik korak naprej k električni mobilnosti. Upamo, da bomo na slovenski trg pripeljali še več tovrstnih vozil. Izkušnje iz tujine sicer kažejo, da so uporabniki tovrstne avtobuse dobro sprejeli, saj pripomorejo k 20- do 30- odstotnem zmanjšanju porabe goriva, s tem pa se znižajo tudi obratovalni stroški,« pa je po uradni predaji novega avtobusa dejal Wallenstein.

Preberite tudi