Volkswagen ID-R-jev rekord v številkah: sile do 3,5 g!

Zanje so poskrbele veliko višje hitrosti v ovinkih in pa močnejši pojemki pri zaviranju.

Volkswagen ID-R-jev rekord v številkah: sile do 3,5 g! (foto: Volkswagen) Volkswagen
2. 8. 2019

Volkswagen je od nedavnega nov nosilec rekorda med električnimi avtomobili na dirkališču Nürburgring, o čemer smo seveda tudi že pisali pri Avto magazinu. S časom 6:05 so namreč z veliko razliko izboljšali čas kitajskega Nia in verjetno bo minilo še kar nekaj časa, preden bo kdo izboljšal čas, ki ga je postavil ID.R. Sedaj pa so pri Volkswagnu pripravili podroben vplogled v statistiko in številko ter telemetrijo dirkalnika, s čimer prinašajo nov pogled na celotno zadevo.

Tako je recimo zanimiv podatek o silah, ki jih je Romain Dumas doživljal med postavljanjem rekorda. Le te so bile namreč še posebno v ovinkih  in ob zaviranju veliko višje kot jih je običajno vajen v bencinskih avtomobilih. Dosegale so namreč med zavijanjem dosegale vse do 3,49-kratnika sile gravitacije, medtem, ko je med zaviranjem dožvljal negativne sile – vse do 2,7-ktanika gravitacijske sile.

Hitro, a varčno

Povedano drugače, če njegova glava tehta približno pet kilogramov, temu pa dodamo še težo čelade, kar znaša še dodaten kilogram in pol, je Dumas  v kombinaciji Kallenhard, kjer so sile na telo največje, doživel občutek kot da njegova glava tehta približno 20 kilogramov. Zanimiv je sicer tudi podatek o hitrostih. Najvišja dosežena hitrost je znašala 273 kilometre na uro, najnižja pa 83 kilometrov na uro; povprečje je znašalo 204,96 kilometrov na uro.

Čeprav gre pri ID.R za čistokrvnega šporrtnika, pa je bila presenetljivo nizka njegova poraba. V 20,8 kilometra dolgem krogu je namreč porabil le24,7 kilovatnih ur električne energije. Jasno, še vedno nekajkrat več kot recimo klasični osebni električni avtomobili, pri katerih se poraba giblje okrog 17 kilovatnih ur na 100 kilometrov, še vedno pa je ta večkratnih precej manjši kot recimo v primejavi s klasičnimi bencinskimi motorji. Električno energijo je sicer zagotavljal generator, za katerega pa je skrbel skorajda neškodljiv glicerin.

Preberite tudi