BMW X2 je novi član bavarske družine - Vozili smo - Avto Magazin

BMW X2 je novi član bavarske družine

Čeprav je družina vozil z oznako X že precej številčna, so Bavarci dodali še enega člana, BMW X2. Jasno, trendu je treba slediti.

BMW X2 je novi član bavarske družine (foto: BMW) BMW
19. 2. 2018

Obdobju, ko se križanci prodajajo kot vroče žemljice, še ni videti konca in tako je logično, da želijo znamke kar najbolje izkoristiti trenutek.

BMW bo z modelom X2 nagovarjal predvsem mlade kupce, pa tudi tiste, ki so mladi le še po srcu. Tudi zato se novinec postavlja s tremi povsem novimi (precej živahnimi) barvami in nekoliko drugačnim oblikovanjem. To je končno bolj dinamično, vseeno pa Bavarci namigujejo, da prihajajo še zanimivejši modeli. Tudi na račun novega člana v ekipi oblikovalcev, Jozefa Kabana, ki se je nazadnje dokazal pri češki Škodi. A tam je bil omejen tako s sredstvi kot tudi s tem, da je Škoda na repu Volkswagnovega koncerna, in posledično ni smel izživeti svojih idej. To bo pri Bavarcih seveda zaželeno.

X2 v popolnosti še ni čisto njegov izdelek, a nekaj namigov o prihodnjem oblikovanju vendarle oznanja. Oblikovno se bo na prihajajoče modele nedvomno treba navaditi, a z obliko je vedno tako – kolikor imaš na eni strani nasprotnikov, imaš na drugi privržencev.

X2 prinaša prepoznavne ledvičke v malce drugačni obliki, pa tudi večjo masko na sprednjem odbijaču, ki naj bi postala stalnica tudi na prihajajočih modelih. Stranski pogled zaznamujejo dolga, Nemci pravijo kupejevska streha in logotipa na zadnjem C-stebričku. Nekaterim bo to všeč, spet drugim pa so štirje logotipi na avtu pač preveč.

Klasično vrhunska v smislu ergonomije je notranjost. Na račun odlične izdelave in občutka prefinjenosti zna marsikdaj voznika preslepiti, da se vozi v 'le' X2, in ne v kakšnem, za številko večjem avtomobilu, po drugi strani pa na to opozarja utesnjenost voznikovega delovnega prostora. A spet velja – športnim voznikom zna biti to všeč.

Ob začetku prodaje bo X2 na voljo z dvolitrskim bencinskim ali dizelskim motorjem, pri čemer bo slednji na voljo z različnima močema, in sicer s 190 ali 231 'konji'. Pomembna razlika bo v pogonu in menjalniku. Bencinska različica bo gnana zgolj prek sprednjega kolesnega para, za prestavljanje pa bo skrbel sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. V dizelskem primeru bo ne glede na izbrano moč pogon štirikolesni, za prestavljanje pa bo skrbel klasični (a vseeno odličen) osemstopenjski samodejni menjalnik.

Na preizkusnih vožnjah smo lahko vozili šibkejšo dizelsko različico. Glede na to, da je bil avto opremljen z najboljšo opremo M Sport X (izbrati bo mogoče še Basic in M Sport) ter dodatno ozaljšan s številnimi paketi M Sport in vzmetenjem M, je bilo podvozje precej trdo (za vsakdanjo rabo). A če ste športni voznik od glave do peta, je to, skupaj s serijskimi 19-palčnimi in opcijsko z 20-palčnimi kolesi, za vas prava kombinacija. Tudi X2 namreč ponuja obilo vozne dinamike, ki krasi te bavarske avtomobile, hkrati je motor zelo zmogljiv. Ker je X2 le malenkostno težji kot tono in pol, in seveda na račun športnega podvozja, je nagibanja tudi v zelo ostrih ovinkih bore malo. Vožnja je tako lahko na željo voznika tudi zelo hitra, pri čemer bi jo prej lahko primerjali s tisto, ki jo ponujajo limuzinski avtomobili, kot pa z vožnjo, ki jo ponuja večina križancev.

BMW X2 bo na evropske (in slovenske) ceste zapeljal prihodnji mesec. Ker pa so cene že znane, ga je že mogoče tudi naročiti. Pri tem je treba upoštevati, da gre vendarle za avtomobil, ki bo opremljen tudi s številnimi tehnologijami in varnostno-asistenčnimi sistemi, zato seveda ne bo poceni. Se bo pa dobro peljal!

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, BMW

Prvi vtis
  • Videz

    Oblikovno zanimiv, a se ga bo vseeno treba malce navaditi.

  • Motorji

    Pri tem mu ne moremo očitati prav nič.

  • Notranjost in oprema

    Premijska in bogata, a tudi precej utesnjena.

  • Cena

    Tudi na račun tehnologij in varnostno-asistenčnih sistemov X2 seveda ni med cenejšimi v razredu.

Prva ocena

Bavarci napovedujejo, da se bodo njihovi avtomobili kmalu postavljali z novo, bolj atraktivno obliko. X2 še ni to, kar si želijo, in z njim je tako kot z mnogo drugimi stvarmi – če hočemo naravno preobrazbo, je vmesna faza nujno potrebna, pa če nam je ta všeč ali ne. Vseeno pa je X2 dovolj drugačen, da bo številne privržence dobil takoj, drugi pa se ga bomo s časom tudi navadili.

Podatki

Model: X2 sDrive20i

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 141/192 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 280 pri 1.350
Menjalnik, pogon: DS7, sprednji pogon
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: Večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.670
Dolžina x širina x višina (mm): 4.360 x 1.824 x 1.526
Prtljažnik (l): 470–1.355
Masa praznega vozila (kg): 1.460
Največja hitrost: 227
Pospešek (0-100km/h): 7,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,5
Izpust CO2(g/km): 126

Model: X2 xDrive20d

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140/190 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.350
Menjalnik, pogon: S8, štirikolesni pogon
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.760
Dolžina x širina x višina (mm): 4.360 x 1.824 x 1.526
Prtljažnik (l): 470–1.355
Masa praznega vozila (kg): 1.600
Največja hitrost: 221
Pospešek (0-100km/h): 7,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,6
Izpust CO2(g/km): 121

Model: X2 xDrive25d

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 170/231 pri 4.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 450 pri 1.350
Menjalnik, pogon: S8, štirikolesni pogon
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.760
Dolžina x širina x višina (mm): 4.360 x 1.824 x 1.526
Prtljažnik (l): 470–1.355
Masa praznega vozila (kg): 1.585
Največja hitrost: 237
Pospešek (0-100km/h): 6,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1
Izpust CO2(g/km): 133
Značke: BMW X2

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri