Cadillac CTS 3.6 V6 DI

8. 11. 2007
Deli

Vsi, ki se ukvarjajo s prodajo ameriških avtomobilov evropskim kupcem, se soočajo z isto težavo. Potencialnega kupca morajo dobiti na voznikovo mesto.

Potem je vse skupaj bistveno lažje. Tipični evropski kupci avtomobilov so namreč zelo tipični. Večina vstopa v svet razmišljanja o ameriških izdelkih z nezaupanjem: američana so nekoč že imeli ali so ga vsaj vozili.

Evropejca seveda ne zanimajo tip prometa, vrsta cest, konfiguracija terena in hitrostne omejitve v Ameriki, ko kupuje avtomobil, Američani pa so dolgo trdili, da je njihov recept dober tudi za Evropo. Zdaj so že nekaj časa stvari drugačne, in če bi sodili le po tem Cadillacu, ki ga vidite na fotografijah, bi bili prijetno presenečeni.

CTS se je na trgu pojavil leta 2002. Takrat je postavil jasna merila videza, ki so jih do takrat postopno oblikovali drugi Cadillaci: ravne površine, ločene z ostrimi robovi, ter pokončne luči spredaj in zadaj so osnovne oblikovne značilnosti avtomobilov te znamke.

Zdaj je bil CTS deležen pomembnejših sprememb (predvsem) mehanike. Za približno pet centimetrov se je razširil v kolotekih, podvozje pa je dobilo tri stopnje togosti: osnovna je na voljo le Američanom, bolj togo podvozje gre skupaj s štirikolesno gnano različico, najbolj togo pa je športna izbira za dvokolesno gnane Ceteese. Za Evropejca je dinamika vozila izjemno pomembna in tale CTS se lahko mirno postavi ob bok podobno velikimi evropskimi izdelkom. Kdor sede vanj in se zapelje, je prijetno presenečen!

Tehnično zanimiv je tudi novi motor ? 3, 6-litrski V6 je dobil neposredni vbrizg, s čimer se je oblikoval lep paket prednosti: 15-odstotno povečanje moči, osemodstotno povečanje navora, triodstotno zmanjšanje porabe goriva in kar 25-odstotno zmanjšanje vsebnosti ogljikovodikov pri hladnem zagonu. Številke so prepričljive.

Sicer pa ima ta motor poleg neposrednega vbrizga goriva (skupni vod s tlakom 120 barov) tudi rahlo povečano kompresijsko razmerje, štiri odmične gredi s prilagodljivim kotom zasuka, neposredni vžig in blok ter glavi iz lahke kovine. Posebej zanj so uglasili izpuh, ki do dveh tretjin delovnega območja skoraj ni slišen, nad 5.000 vrtljaji pa se oglasi z rezkim, športnim zvokom, ki podpira velike motorne zmogljivosti. Zanimivo pri tem je, da se motor tudi v peti prestavi zavrti do 7.000 vrtljajev v minuti, kar pomeni okrog 240 kilometrov na uro po merilniku hitrosti. Kljub samodejnemu menjalniku (ki je pri pretikanju hiter, a nežen, ima pa tudi dodaten športni program in možnost ročnega pretikanja) se zdi takole motoriziran CTS prav zanimiv in nevaren tekmec evropskim avtomobilom.

Morda je najlepša stran Ceteesa prav cena: pri Cadillacu trdijo, da je za 20 odstotkov cenejši od tehnično in po opremi primerljivega Beemveja serije 5, pri čemer še ni ovrednoteno triletno (oziroma 100.000 km) jamstvo. Morda bo to še najlažje prepričalo nejeverne Tomaže.

Takle CTS dokazuje, da Američani niso (več) slabi, kot nekateri mislijo ali kot bi si drugi morda želeli. So pa postali nevarni ? a ne za kupce, temveč za tekmece. CTS je že eden takšnih.

Vinko Kernc

Foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja