Citroën C4 Cactus je kot francoska leteča preproga - Vozili smo - Avto Magazin

Citroën C4 Cactus je kot francoska leteča preproga

Francoski avtomobili so bili nekoč že znani po tem, da se je v njih udobno sedelo in še udobneje peljalo. Zdaj bo C4 Cactus poskusil ponovno ponuditi omenjeno.

Citroën C4 Cactus je kot francoska leteča preproga (foto: Sebastjan Plevnjak) Sebastjan Plevnjak
22. 3. 2018

V primerjavi s predhodnikom je novi C4 Cactus prenovljen v vseh pogledih, hkrati sta ponudba in izdelava na opazno višji ravni. Vseeno zaradi svoje posebnosti še vedno noče biti enak preostalim. Izstopa tudi s posebnim podvozjem, ki po zaslugi komfortnega programa (Citroën Advanced Comfort Programme) in udobnega, delno hidravličnega vzmetenja PHC (Progressive Hydraulic Cushions) skupaj s posebno udobnimi sedeži simulira vožnjo na leteči preprogi.

Oblikovno je sicer ohranil nekatere elemente predhodnika, a je bolj ko ne jasno, da je, če je zamenjanih več kot 90 odstotkov vseh delov, avto pravzaprav povsem nov. Oblika predhodnika je bila bolj škatlasta, novinec je zdaj bolj eleganten, a vseeno do te mere ohranja drugačne oblikovne in uporabniške elemente, da ostaja poseben. Všečno delujejo sprednje dnevne LED-luči, ki so v masko umeščene tako, da podaljšajo Citroënov logotip oziroma njegova kraka. Bok avtomobila je eleganten in preprost, z všečno umeščenimi zračnimi blazinami Airbump. In še zadek. Ta je eleganten in čistih linij, zaznamujejo pa ga nove LED-luči s 3D-učinkom, ki so hkrati potisnjene povsem na rob avtomobila ter ga tako še dodatno optično razširijo.

Zanimivo se ponovno vračajo zaščitne blazine (Airbump) na bok avtomobila. Potem ko so jih predstavili prav na prvem Cactusu, so jih pozneje na C3 Aircross bolj ko ne že opustili, zdaj pa se vračajo. Francozi pravijo, da se bodo za vsak avto posebej odločili, ali jih bodo uporabljali ali ne. Hkrati moramo priznati, da dodatna zaščita na vratih godi, in če je še minimalistična in prijetna za oko, kot je na novem C4 Cactus, je zagotovo dobrodošla. Tudi z barvnimi kombinacijami zunanjosti novi C4 Cactus ne bo dolgočasen. Na voljo bo devet zunanjih barv ter štirje dodatni barvni paketi, tako da bo skupno na voljo 31 barvnih kombinacij.

Povsem prenovljena je tudi notranjost. Počutje za volanom je prijetno, tudi zaradi novih sedežev Advanced Comfort Seat. Pri prejšnjem Cactusu smo se nad sedeži bolj ko ne pritoževali, novi pa so svetlobna leta naprej, še najbolj zahtevni bodo na njih dobro sedeli. Jasno pa je, da to niso športni sedeži, zato bo kdo pogrešal več bočnega oprijema.

Novi Citroën C4 Cactus bo na voljo z do 12-asistenčnimi sistemi in tremi povezljivimi tehnologijami. Všečna se zdi digitalna armaturna plošča, številke so velike in lahko berljive. Osrednji zaslon nad sredinsko konzolo ni tako odziven kot Peugeotov i-Cockpit, a bo za povprečnega uporabnika oziroma tistega, ki Peugeotovega še ni okusil, povsem zadovoljiv.

Največja posebnost novega Citroëna C4 Cactus pa je zagotovo vožnja. Predvsem zaradi že omenjenega novega podvozja. Vožnja kot na leteči preprogi je sicer zanimiva ideja, vendar se na trenutke zdi, da se avto vendarle malce preveč ziblje. Ob počasni in umirjeni vožnji je zadeva dobrodošla (pa tudi pri vožnji po slabi cesti), ob hitrejši pa bi potniki lahko precej trpeli. A tako kot velja za vse novosti, počakajmo na odziv kupcev.

Kar zadeva motorizacijo, C4 Cactus ne preseneča. Motorji so znani, za povprečnega kupca povsem zadovoljivi. Bolj zahteven kupec bi si seveda zaželel še bolj zmogljiv motor, a ker novi Cactus ni namenjen dirkačem, je ponudba takšna, kot je. Trenutno so na voljo trije bencinski in en dizelski motor, močnejši, 130-'konjski' trivaljnik se zdi najboljša izbira. Mi smo ga preizkusili tako z ročnim kot s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom in v obeh primerih se je motor izkazal za dovolj zmogljivega. In če bi že morali izbirati – za vožnjo z letečo preprogo priporočamo samodejni menjalnik.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, Citroën

Prvi vtis
  • Videz

    Če ga primerjamo s predhodnikom, je gotovo korak naprej.

  • Motorji

    Presežkov z močjo ni, a za nezahtevne kupce bo poskrbljeno.

  • Notranjost in oprema

    Zanimiv, drugačen, Citroën.

  • Cena

    Napovedi za prvo generacijo so bile, da bo to cenovno dostopen avtomobil, a se je dostopnost potem kar nekam izgubila.

Prva ocena

Tako kot je bil poseben že dosedanji Citroën C4, je tudi novinec drugačen od večine avtomobilov. S tem bo zagotovo našel svoj krog kupcev pa tudi nekaj nasprotnikov. Če ocenjujemo samo obliko, pa je novi C4 gotovo korak naprej.

Podatki

Model: PureTech 82 BVM

Motor (zasnova): turbobencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.199
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 60/82 pri 5.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 118 pri 2.750
Menjalnik, pogon: R5, sprednji pogon
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.595
Dolžina x širina x višina (mm): 4.170 x 1.714 x 1.480
Prtljažnik (l): 358–1.170
Masa praznega vozila (kg): 1.008
Največja hitrost: 169
Pospešek (0-100km/h): 14,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,7
Izpust CO2(g/km): 109

Model: PureTech 110 BVM; EAT6*

Motor (zasnova): turbobencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.199
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 81/110 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 205 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R5; S6, sprednji pogon
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.595
Dolžina x širina x višina (mm): 4.170 x 1.714 x 1.480
Prtljažnik (l): 358-1.170
Masa praznega vozila (kg): 1.030; 1.070*
Največja hitrost: 188
Pospešek (0-100km/h): 10,3; 10,9*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5; 5,3*
Izpust CO2(g/km): 104; 119*
Opombe:

*samodejni menjalnik

Model: PureTech 130 BVM6

Motor (zasnova): turbobencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.199
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 96/131 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 230 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, sprednji pogon
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.595
Dolžina x širina x višina (mm): 4.170 x 1.714 x 1.480
Prtljažnik (l): 358-1.170
Masa praznega vozila (kg): 1.045
Največja hitrost: 207
Pospešek (0-100km/h): 9,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,8
Izpust CO2(g/km): 110

Model: BlueHDi 100 BVM

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 8V
Gibna prostornina (cm3): 1.560
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 73/99 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 254 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R5, sprednji pogon
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.595
Dolžina x širina x višina (mm): 4.170 x 1.714 x 1.480
Prtljažnik (l): 358-1.170
Masa praznega vozila (kg): 1.075
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 11,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,8
Izpust CO2(g/km): 99

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri